تاریخ : 09 فروردین 3 20:11
3
امام جمعه قزوین:

همه جهانیان در اربعین به پیروزی امام حسین(ع) یقین یافتند

  • کد خبر : 215426
  • 02 مهر 0 15:47
همه جهانیان در اربعین به پیروزی امام حسین(ع) یقین یافتند
امام جمعه قزوین گفت: هر ساله در اربعین مؤمنین با زیارت اباعبدالله الحسین(ع) یا در هر فرصتی، دلشان را با یاد، عشق، عهد و پیمانشان آرام می کنند و با حضرت تجدید پیمان می کنند.

به گزراش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: از همان عصر عاشورا برای امام حسین(ع)، امام زین العابدین(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت ابوالفضل(ع)، یاران حضرت و همه مؤمنین روشن شد که حق بر باطل پیروز شد و امام حسین(ع) به پیروزی رسید.

شهادت، به معنای پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است

وی ادامه داد: به شهادت رسیدن به معنای شکست نیست بلکه به معنای پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است و این اتفاق در کربلا افتاد و مؤمنان پیروزی را روز عاشورا چشیدند اما برای جهانیان، مردم و جاهایی که خبر شهادت حضرت به آنجا نرسیده است، وقتی این حماسه به چهلمین روز رسید، به بار نشست و آن زمان یزید و همه جهانیان دریافتند که در کربلا اباعبدالله الحسین(ع) به پیروزی رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در حقیقت، تسکین قلوب مؤمنان شد چرا که مؤمنان حس می کردند امام حسین(ع) و مظلومیت آن حضرت و غم ناشی از شهادت آن امام عزیز و یاران باوفایشان را فراموش کنند؛ همان طور که رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند شهادت اباعبدالله الحسین(ع) آتشی را در دل عاشقان آن حضرت روشن کرده که تا ابد خاموش نمی شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هر ساله در اربعین مؤمنین با زیارت اباعبدالله الحسین(ع) یا در هر فرصتی، دلشان را با یاد، عشق، عهد و پیمانشان آرام می کنند و با حضرت تجدید پیمان می کنند.

وی افزود: امام حسین(ع) با خدا سخن گفت و فرمودند حسین خون دلش را در راه تو بذل کرد تا اینکه بندگان تو را از نادانی و گمراهی نجات دهد؛ یعنی تمام بندگان خدا تا قیامت مدیون امام حسین(ع) هستند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: در باب اربعین مشهور است، جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی که از راویان بود، در اولین اربعین همسفر کربلا شدند و راهپیمایی اربعین با این دو نفر آغاز شده است که در دو سال پیش که به اوج خود رسید، گفتند 27 میلیون نفر در آن شرکت کردند و ان‌شاء الله مجدد زمینه حضور عاشقان حضرت فراهم شود.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی در روز اربعین به آنجا رسیدند و این شاگرد و همراه جابر بن عبدالله نقل می کند، جابر از رود فرات استفاده و غسل کرد و لباس تمیز پوشید، خودش را معطر کرد و با یک معرفت و ادبی آرام آرام به قبر اباعبدالله(ع) نزدیک شد و حضرت را با دلی آکنده از حزن و اندوه صدا کرد و جوابی نشنید و بیهوش بر قبر حضرت افتاد و بعد از آنکه به هوش آمد گلایه کرد از اباعبدالله الحسین(ع) و فرمود آیا دوست جواب سلام دوستش را نمی دهد.

اربعین حسینی(ع) زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت(عج) خواهد بود

وی اضافه کرد: جابر بن عبدالله سپس جواب خودش را داد و گفت چگونه جواب دهد در حالی که جسمش در کربلا قرار دارد و سرش فرسخ ها با فاصله از این جسم قرار گرفته است و این اولین اربعین حسینی(ع) بود که ان‌شاءالله زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: فرق و پیروان ادیان مختلف به خاطر عظمت شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شرکت می کنند و هر سال این معنا بسیار تماشایی است و این جاده ای که مسافران اباعبدالله الحسین(ع) را در جهان هماهنگ می کند، و مانند رودی بزرگ این سیل جمعیت را به دریای بی کران حرم امام حسین(ع) و محبت حسینی می پیوندد جریان دارد و روزی به مدینه و مکه هم خواهد رسید و بیت المقدس را فتح خواهد کرد و همه مؤمنان و مستضعفان در این سامانه فعالیتشان برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت(عج) به نتیجه خواهد رسید.

از مواضع ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه در سازمان ملل تشکر می‌کنیم

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از سخنرانی ویدئو کنفرانسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و از مواضع وزیر محترم امور خارجه تشکر می کنیم. آن نگرانی ها و دلواپسی هایی که مردم در دوران برخی مسئولانی که با احترام به ظالمان و مستکبران و آزرده کردن دل مؤمنان سخن می گفتند، به پایان رسیده و امروز این موضع گیری ها و سخنان موجب عزت، اقتدار و عظمت است و خوشحالی مستضعفان و ناراحتی مستکبران را به همراه دارد.

وی با تبریک هفته گرامی داشت دفاع مقدس گفت: خدای متعال فرموده وقتی کسانی مؤمن شدند و از دین خدا دفاع کردند، خدا نیز مدافع مؤمنین می شود و این مؤمنینی که خدا از آنها دفاع می کند در هر جنگی حتماً پیروز هستند و مورد حمایت خدای متعال قرار دارند که نمونه آن را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز عملیات بزرگ ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان اظهار کرد: دقیقاً همان زمانی است که فرماندهی کل قوا از آن آدم نالایق پس گرفته شد و فرمان ولی امر مسلمین به اجرا درآمد و از آن پس همواره شاهد عملیات های پیروز و افتخار آفرین بودیم و این سلسله عملیات ها از عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان در سال 1360 شروع شد.

استان قزوین دارای فرصت‌های عظیم گرشگری است

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: روز جهانی جهانگردی و گردشگری را داریم و امیدواریم در دولت جدید و فصل جدید زندگی مردم، شاهد استفاده بهینه از فرصت های گردشگری با حفظ ارزش های دینی در همه کشورمان و در استان قزوین که فرصت های عظیم گردشگری را دارا است، باشیم.

وی عنوان کرد: سالروز شهادت روحانی مبارز سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد که واقعاً شخصیت بزرگ جهادی در مبارزه با رژیم منحوس شاهنشاهی بود و بعد از پیروزی انقلاب در مبارزه با فرقه ها و نحله های کج اندیش و منافقین پای کار بود و یاد و خاطره آن شهید گرانقدر که توسط منافقین به شهادت رسید را گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: سالروز شهادت سرداران بزرگ اسلام، فلاحی، فکوری، کلاه دوز، نامجو و جهان آرا را گرامی می داریم و در هفته دفاع مقدس یک روز اختصاص پیدا کرده به بزرگ داشت سرداران شهدایی چون سلیمانی ها، حسین همدانی ها و همه بزرگان گرانقدر ما که عزت آفرین دفاع مقدس بودند که کار ارزشمندی است و به روح بزرگ آنها احترام می گذاریم.

امام جمعه قزوین با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی گفت: به عزیزانی که در این عرصه خادم مردم هستند و خودشان را به خوف و خطر می اندازند، تبریک عرض می کنیم.

وی با اشاره به روز بزرگداشت مولوی یادآور شد: مولوی سرمایه ای معنوی و دینی برای ماست که شعرهای آئینی و دینی ایشان همه مؤمنان را تحت تاثیر قرار می دهد و عشق امیرالمؤمنین(ع) در دلش موج میزده است.

آیت الله عابدینی به روز جهانی ناشنوایان نیز اشاره کرد و افزود: خدای متعال اگر یک چیزی را به بنده ای به هر دلیلی نداده است، حتماً جای آن چیز بهتری داده است و خیلی از عزیزان نابینا و ناشنوا را می بینیم و حرف هایشان را می شنویم، می بینیم دل بیدار و سرمایه معنوی ویژه در اختیارشان قرار گرفته که جبران آن چیزی است که به ظاهر ندارند.

وی همچنین در خصوص مراسم روز اربعین نیز گفت: ان‌شاءالله با فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان و ستاد مردمی اربعین در روز اربعین شاهد برنامه‌هایی خوبی در استان قزوین باشیم.

انتهای پیام/1700/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215426

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.