تاریخ : 04 اردیبهشت 3 21:25
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

ورود یک هزار دوز محموله واکسن کرونا به قزوین

  • کد خبر : 215448
  • 03 مهر 0 20:12
ورود یک هزار دوز محموله واکسن کرونا به قزوین
پیمان نامدار گفت: هزار دوز واکسن سینوفارم و برکت به استان قزوین خواهد رسید و اکنون سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای رده سنی 12 تا 17 سال در دسترس افراد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونا که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: تاکنون بیش‌از 93درصد افراد بالای 60 سال در کشور واکسینه شده‌اند

وی افزود: 18 درصد جریمه تردد بین شهری مربوط به استان قزوین بوده که این موضوع نشان‌دهنده اهتمام استان برای کاهش پیک بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: طرح سکوی مدیریت هوشمند اجتماعی در حوزه پیشگیری از بحران به صورت پایلوت در قزوین اجرایی خواهد شد تا بتوانیم از این طریق تعطیلی ها را به حداقل برسانیم تا به دوران زندگی قبل از کرونا نزدیک شویم.

نامدار بیان کرد: هزار دوز واکسن سینوفارم و برکت به استان قزوین خواهد رسید و اکنون  سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای رده سنی 12 تا 17 سال در دسترس افراد قرار دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حال حاضر در استان ما نیز 13 بیمار مبتلا به بیماری قارچ سیاه بستری هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان بستری در استان قزوین به آمار زیر 500 نفر رسیده؛ سه بیمارستان ولایت، بوعلی، رازی و بیمارستان‌های واقع در شهرستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: اکنون واکسیناسیون دانشجویان برای دو دوز مهیا است و امیدواریم که با واکسیناسیون تمامی دانشجویان شاهد بازگشایی کامل یا بازگشایی با ظرفیت 20 الی 30 درصدی دانشگاه‌ها باشیم.

نامدار گفت: تلفات بیماری کرونا به آمار تک رقمی رسیده که در 24 ساعت گذشته 3 فوتی در استان ثبت شده و هم اکنون 45 بیمار متصل به دستگاه ونتیلاتور در قزوین بستری هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهریور ماه سال جاری به عنوان ماه سیاه در دو سال اخیر بود چرا که در این ماه متاسفانه 317 فوتی مثبت قطعی ثبت شده است.

وی افزود: خوشبختانه در هفته گذشته روند بیماران سرپایی در سطح استان 27 درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین  در پايان تصریح کرد: تاکنون در استان قزوین 810هزار دوز واکسن تزریق شده است و تا زمانی که در کشور به 80 درصد تزریق واکسیناسیون نرسیم رفع محدودیت‌ها منطقی نخواهد بود.

انتهاي پيام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215448

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.