تاریخ : 09 فروردین 3 21:18
3
مهم‌ترین تفاوت علائم حساسیت فصلی با علائم کرونا

مهم‌ترین تفاوت علائم حساسیت فصلی با علائم کرونا

  • کد خبر : 215719
  • 14 مهر 0 18:48
مهم‌ترین تفاوت علائم حساسیت فصلی با علائم کرونا
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه‌های افتراق بین ابتلا به حساسیت (آلرژی فصلی) و کروناویروس را توضیح داد.

به گزارش شاخص به نقل از علوم پزشکی شیراز، نوشت: اورنگ ایلامی با بیان اینکه بیماری‌های کووید۱۹ و آلرژی فصلی چندین نشانه مشترک دارند که باید همه با این نشانه‌ها آشنا باشیم، گفت: بعضی علائم تنها مربوط به کرونا و بعضی منحصر به آلرژی فصلی است.

ایلامی گفت: در صورتی که نتوان بین علائم ۲ بیماری کرونا و آلرژی فصلی تفاوت قائل شد، براساس نظر پزشک می‌توان آزمایش یا بررسی‌های کلینیکی و پاراکلینیکی را در دستور کار قرار داد.

مهمترین تفاوت علائم حساسیت فصلی با علائم کرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آبریزش و خارش چشم‌ها و بینی، عطسه کردن و انسداد بینی، سرفه خشک، تغییرات پوستی و سر درد از نشانه‌های ابتلا به آلرژی فصلی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ نشانه‌های محدودتری دارد و در موارد پیشرفته، این نشانه‌ها بروز می‌کند، گفت: براساس آخرین یافته‌های علمی اغلب نشانه‌های بیماری کووید ۱۹شامل تب، بدن درد و درد‌های عضلانی و درد ناحیه قفسه سینه است.

این پزشک فوق تخصص عفونی گفت: از دیگر نشانه‌های بیماری کووید ۱۹ که کمتر متداول است، می‌توان به انسداد بینی، آبریزش بینی، گلو درد و اسهال اشاره کرد.

ایلامی با تاکید براینکه مهمترین تفاوت بین کروناویروس و آلرژی فصلی، بروز تب در افراد است، گفت: ویروس کرونا موجب تب بالا می‌شود، اما در آلرژی فصلی تب ایجاد نمی‌شود. از سوی دیگر، آلرژی با خارش بینی و چشم‌ها همراه است، اما این نشانه‌ها در کرونا دیده نمی‌شود.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز گفت: عطسه کردن در هر دو عارضه دیده می‌شود، اما عطسه کردن در آلرژی شدیدتر و بیشتر و پشت سر هم است، اما در بیماری کووید ۱۹ عطسه کمتر اتفاق می‌افتد.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: اگر اخیرا با فرد مبتلا به کروناویروس در ارتباط بوده‌اید و نشانه‌هایی را تجربه می‌کنید که شبیه این بیماریست، حتما به پزشک مراجعه کرده و آزمایش‌ها و روند درمانی را انجام دهید.

انتهای پیام/1100

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215719

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.