تاریخ : 10 فروردین 3 09:00
3
مدیرکل مدیریت بحران قزوین:

بیش از 220 نقطه حساس پر خطر در استان قزوین شناسایی شد

  • کد خبر : 215731
  • 15 مهر 0 09:20
بیش از 220 نقطه حساس پر خطر در استان قزوین شناسایی شد
قدرت اله مهدیخانی گفت: 224 نقطه نقاط حساس پر خطر در استان از جمله 63 نقطه در قزوین، 36 نقطه در البرز، 41 نقطه در بوئین زهرا، 32 نقطه در آبیک، 29 نقطه در آوج و 23 نقطه در تاکستان شناسایی شده است.

قدرت اله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: هر سال قبل از شروع فصل پاییز مکاتبات متعددی با شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها انجام می‌شود و خوشبختانه با پیگیری‌های لازم اقدامات مناسبی در نظر گرفته شده است و اگر سیل اتفاق بیفتد نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: بیشترین نگرانی ما در حوزه رودخانه‌ها و سرشاخه‌های خارج از استان از جمله ابهر رود، خررود و رودخانه حاجی عرب است چراکه هر کدام از این سرشاخه‌ها مربوط به استان‌هایی همچون مرکزی، زنجان و همدان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین تاکید کرد: 224 نقطه نقاط حساس پر خطر در استان از جمله 63 نقطه درقزوین، 36 نقطه در البرز، 41 نقطه در بوئین زهرا، 32 نقطه در  آبیک، 29 نقطه در آوج و 23 نقطه در تاکستان شناسایی شده است.

مهدیخانی بیان کرد: بخشی از مناطق حساس رفع خطر شده اند و برای بخشی هم دیواره احداث شده است؛ در استان قزوین 157 رشته رودخانه فصلی و دائمی وجود دارد و در فصل بارندگی رودخانه‌های فصلی نگران‌کننده هستند.

17 شهر استان قزوین در معرض خطر سیل

وی افزود: بخشی از پیشگیری‌های لازم در جهت جلوگیری از بروز سیل انجام شده و مابقی موارد نیز در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: لایه روبی رودخانه‌ها هر ساله انجام می شود اما در اولین بارندگی 30 درصد رودخانه‌ها توسط گل و لای پر می‌شود.

مهدیخانی تاکید کرد: کارشناسان پیش بینی کرده‌اند مهر و آبان بارندگی اتفاق نخواهد افتاد و همین موضوع نگران کننده است چراکه در شرایط بارندگی دستگاه‌ها بیشتر آماده هستند تا زمانی که بارندگی اتفاق نیفتد.

این مقام مسئول عنوان کرد: تمامی رودخانه‌هایی که از داخل شهر عبور می‌کنند لایه روبی شده‌اند اما حدود 112روستا و 17 شهر در استان قزوین در معرض خطر سیل قرار دارند.

وی در پایان گفت: لایه روبی برخی رودخانه‌های خارج از شهر انجام شده است اما لایه روبی تعدادی از این موارد به آسانی قابل انجام نیست و در این موضوع شرکت آب منطقه‌ای وظیفه دارد که لایه روبی این مسیر ها را انجام دهد.

انتهای پیام/1700

منبع: صبح قزوین

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215731

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.