تاریخ : 10 فروردین 3 09:10
3
۹۹ درصد فوتی‌های کرونا واکسن نزده اند

۹۹ درصد فوتی‌های کرونا واکسن نزده اند

  • کد خبر : 215779
  • 18 مهر 0 15:49
۹۹ درصد فوتی‌های کرونا واکسن نزده اند
«آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۹ درصد از افرادی که در اثر کرونا فوت می‌کنند کسانی هستند که واکسن نزده‌اند.» یک فوق تخصص ریه با اعلام این خبر گفت: این‌که در میان افرادی که فوت کرده‌اند حدود یک درصد واکسن هم زده بودند طبیعی است.

به گزارش شاخص،حسین میرلوحی در خصوص خبر‌هایی مبنی بر این که اگر افراد مبتلا به کرونا واکسن بزنند می‌میرند گفت: هیچ واکسنی حتی از نوع فایزر و مدرنا هم صددرصد مانع ابتلای افراد به بیماری کرونا نمی‌شود، اما تا حدود خیلی زیادی جلوی مرگ‌ومیر را می‌گیرد و تنها راه مقابله با بیماری اپیدمی کرونا واکسیناسیون است، زیرا به طور بر آیند تا ۹۵ درصد مانع مرگ مبتلایان می‌شود.

وی با بیان این‌که آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۹ درصد از افرادی‌که در اثر کرونا فوت می‌کنند کسانی هستند که واکسن نزده‌اند افزود: این‌که در میان افرادی که فوت کرده‌اند حدود یک درصد واکسن هم زده بودند طبیعی است، زیرا احتمال ۱۰۰ درصدی نه در مورد ابتلا و نه در مورد مرگ مبتلایان بعد از تزریق واکسن وجود ندارد.

این فوق تخصص ریه با تاکید بر این‌که واکسن به هیچ وجه خطر مرگ ندارد عنوان کرد: افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند باید ۴ هفته بعد از بهبودی کامل برای تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا اگر فرد دچار علائم بود پزشک نمی‌تواند تشخیص دهد این علائم ناشی از کرونا است یا عوارض واکسن، از طرفی هم فردی که به بیماری کرونا مبتلا باشد اگر در همین ایام واکسن تزریق کند بر شدت بیماری افزوده می‌شود.

میرلوحی همچنین در خصوص بیماری التهاب پوستی در کودکان اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا بیماری شبیه کاوازاکی که در گذشته هم وجود داشت رایج شد که ارگان‌های مختلف را درگیر می‌کند و این بیماری در بین کودکان زیر ۱۸ سال بعد از ابتلا به کرونا اتفاق می‌افتاد. در بررسی‌ها مشخص شد این بیماری عوارض پساکرونا است و حداقل دو سیستم بدن مثل دستگاه گوارش و تنفس، پوست و مغزو اعصاب را می‌تواند درگیر می‌کند.

وی با بیان این‌که اگر کودکی خودش مبتلا به کرونا بوده و یا این‌که در خانواده مورد کرونا داشتند و علائمی مانند تب و درگیری یکی از سیستم‌های بدن به پزشک مراجعه کند تشخیص بیماری شبه کاوازاکی داده می‌شود.

به گفته میرلوحی بیماری شبه کاوازاکی نوعی بیماری خود ایمنی محسوب می‌شود که در پیک پنجم کرونا بسیار مشهود بود. اما خوشبختانه این بیماری درمان پذیر است و تاکنون نتیاج خوبی از روش‌های درمانی که استفاده شده گرفتیم.

انتهای پیام/1100

منبع: میزان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215779

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.