تاریخ : 01 اردیبهشت 3 17:31
3
احتمال ابتلای مجدد به کرونا پس از واکسیناسیون وجود دارد

احتمال ابتلای مجدد به کرونا پس از واکسیناسیون وجود دارد

  • کد خبر : 215789
  • 18 مهر 0 20:16
احتمال ابتلای مجدد به کرونا پس از واکسیناسیون وجود دارد
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند، ممکن است به نوع خفیف بیماری دچار شوند.

به گزارش شاخص،محمدرضا صالحی، متخصص بیماری های عفونی با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند. طبق گزارشاتی که در کشورهای مختلفی وجود دارد، قسمت عمده‌ای از جمعیت آنها که دو دُز از واکسن را تزریق کرده‌اند، خیزهایی از کووید ۱۹ مشاهده شده است.

او با اشاره به اینکه ترکیه در طی هفته های اخیر در تعداد مرگ و میر و مبتلایان به کرونا با افزایش مواجه شده است، ادامه داد: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دلیل تزریق واکسن تصوری غلط است، لذا رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید کماکان ادامه داشته باشد.

صالحی تاکید کرد: افرادی که واکسن دریافت کرده اند ممکن است به نوع خفیف بیماری دچار شوند اما باید بگویم که میزان مرگ و میر و مبتلایان به صفر نمی‌رسد اما واکسیناسیون کمک می‌کند تا مرگ و میرهای کمتری با تعداد بستری شدگان کمتر داشته باشیم .

این متخصص بیماری های عفونی افزود: کادر درمان، سالمندان و کسانی که بیماری های نقص سیستم ایمنی دارند، دُز سوم یادآور را دریافت می‌کنند و بقیه افراد جامعه نیز به تدریج به این گروه‌ها اضافه خواهند شد.

صالحی یادآوری کرد: کشورهای اروپایی که اجتماعاتی را برگزار کردند، مجدداً با موج های جدید بیماری مواجه و ناچار شدند تا دستورالعمل های بهداشتی را بازگردانند. از مردم درخواست می‌کنیم تا همچنان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فردی و همچنین به استفاده از ماسک بپردازند و کسانی که برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند هر چه سریعتر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215789

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.