تاریخ : 09 فروردین 3 11:55
3
گزارش شاخص از آشفتگی بازار مرغ قزوین؛

آژیر کمبود کالای مصرفی مردم در سایه عدم نظارت به صدا درآمد

  • کد خبر : 215820
  • 20 مهر 0 09:26
آژیر کمبود کالای مصرفی مردم در سایه عدم نظارت به صدا درآمد
در سایه عدم نظارت مسئولین مربوطه، شهروندان همچنان در شرایط امروز جامعه که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم ناچار به ایستادن در صف‌های شلوغ برای خرید حتی یک مرغ هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، پس از بررسی میدانی از بازار قزوین باز هم صفی شدن خرید مرغ جلب توجه می‌کند که حاکی از کمبود مرغ آن هم در قطب تولید آن است؛به طوری که در استان قزوین 660 واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار فعال بوده و بخشی از نیاز کشور را هم تامین می‌کند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان قزوین، تولید مرغ گوشتی امسال 10تا15درصد در استان افزایش داشته و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
قیمت مصوب مرغ دولتی برای مصرف‌کننده در استان قزوین کیلویی 24 هزار و 900 تومان مصوب شده است.

با این شرایط چرا باید شاهد کمبود مرغ برای مصرف‌کننده و صف‌کشی برای خرید این کالای اساسی باشیم؟

براساس گزارش میدانی خبرنگار شاخص از فضای بازار قزوین؛ همچنان شهروندان ناچار به انتظار در صف‌های طولانی برای خرید مرغ هستند.
روی دیگر سکه هم مربوط به شیوع بیماری منحوس کروناست و سوال اینجاست با توجه به فصل پاییز، اوج سرما خوردگی و احتمال پیک ششم کرونا مسئولین مربوطه چرا نظارتی بر این شرایط ندارند؟

شهروندان قزوینی حاضر در صف خرید مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، اظهار کردند: برای خرید مرغ به چند مغازه رفته‌ام اما مغازه داران می‌گویند مرغ تمام شده است و دلیل نبود مرغ را کمبود آن اعلام می‌کنند.

آنها افزودند: برخی از همشهریان بدون توجه به فرهنگ مصرف بهینه نیز اقدام به خرید بیش از نیاز مرغ می‌کنند و با خرید بیش از حد باعث می‌شوند نفر بعدی که در صف قرار دارد حتی نتواند یک مرغ بخرد.

شهروندان قزوینی اذعان کردند: مردم خودشان نیز مقصر این گرانی و کمبود مرغ هم هستند چراکه اگر ساعت‌ها در صف نمانند و مرغ‌ها به فروش نرسد طبیعتا فروشندگان و تولیدکنندگان مجبور می‌شوند قیمت‌ها را پایین بیاروند که متاسفانه این همکاری بین اقشار جامعه وجود ندارد.

قیمت‌ها چه زمانی به ثبات می‌رسند؟

برخی از شهروندان یادآور شدند: مردم از ساعت هفت صبح در صف ایستاده‌اند و منتظر ماشین‌های حمل مرغ هستند و موضوع مشکل کمبود مرغ باعث شده است که مردم چند ساعت بدون رعایت فاصله اجتماعی در صف منتظر باشند که در شرایط امروز جامعه باعث شیوع ویروس کرونا خواهد بود و از مسئولین مربوطه خواهشمندیم که به وظیفه خود آشنا باشند و صدای مظلوم مردم را بشنوند.

آنها تصریح کردند: قزوین یکی از استان‌های پیشرو در تولید مرغ است؛ بنابراین چرا باید شاهد کمبود این مایحتاج روزانه در بازار باشیم؟

به گزارش شاخص؛ مسئولین باید جوابگوی چرایی این مشکلات باشند و فکری به حال ثبات قیمت‌ها کنند چراکه با شرایط کنونی مردم حتی توان خرید مایحتاج روزانه خود را ندارند و سفره آنان هر روز خالی‌تر از دیروز است.

مردم همچنان منتظر تحقق وعده‌های مسئولین به ویژه دولت جدید هستند تا اقدام جهادی و انقلابی به تنگنای معیشتی مردم پایان دهد.

انتهای پیام/1900

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215820

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.