تاریخ : 09 فروردین 3 21:40
3
راه های جلوگیری از چرب شدن مو

راه های جلوگیری از چرب شدن مو

  • کد خبر : 215846
  • 21 مهر 0 09:04
راه های جلوگیری از چرب شدن مو
برخی عادت‌های نادرست باعث افزایش ترشح چربی طبیعی در ناحیه پوست سر و مو‌های چرب می‌شود.

به گزارش شاخص به نقل از المنار، یکی از دلایل افزایش چربی موی سر، حالت دهی بیش از حد و نادرست است، زیرا بسیاری از محصولات حالت دهنده می‌توانند در مو و پوست سر جاگیر شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق مرتب از شامپوی مختص تمیزی عمیق برای از بین بردن بقایای مو استفاده کنید. گرمای بیش از حد هنگام شستشو و حالت دادن، مو‌ها را مجعد نشان می‌دهد، بنابراین بهتر است مو‌ها را با آب ولرم بشویید و در دمای پایین خشک کنید.

یکی دیگر از دلایل چربی مو تغییرات هورمونی است؛ به گونه‌ای که علت چربی پوست سر در بیشتر موارد، ترشح بیش از حد چربی است. این اتفاق نیز می‌تواند نتیجه تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری یا یائسگی باشد.

عوامل ژنتیکی نیز ممکن است باعث افزایش ترشح چربی در مو شوند. برخی از افراد به طور طبیعی چربی بیشتری نسبت به دیگران تولید می‌کنند و این کاملاً طبیعی است. افرادی که مو‌های نازک دارند، بیشتر از تولید چربی سرشان رنج می‌برند، زیرا چربی پوست سر در سطح کوچکتری توزیع می‌شود.

راه حل‌ها

مو‌های چرب را می‌توان با اقداماتی از جمله داشتن رژیم غذایی سالم درمان کرد؛ فست فود و موارد مشابه، تولید چربی را تحریک می‌کند، بنابراین یک رژیم غذایی سالم و متعادل باید دنبال شود.

استفاده از شامپوی خشک نیز می‌تواند به رفع یا کاهش چربی کمک کند، ولی شامپوی خشک راه حل طولانی مدت برای درمان مو‌های چرب نیست، بلکه یک راه حل اورژانسی است که می‌تواند ظاهر چرب را پنهان کرده و به مو‌ها طراوت ببخشد.

برای تنظیم فرآیند ترشح سبوم و چربی، نباید از شامپو برای حدود پنج روز استفاده شود. همچنین نباید انگشتان خود را بیش از حد از مو‌ها عبور دهید، زیرا این باعث می‌شود که چربی و کثیفی روی مو‌ها باقی بماند.

انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215846

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.