تاریخ : 10 فروردین 3 14:31
3
رئیس کل دادگستری قزوین:

پرونده هفت سنگان در دادگاه تجدید نظر است/ در مبارزه با فساد بدون تعارف عمل می‌کنیم

  • کد خبر : 215852
  • 21 مهر 0 12:55
پرونده هفت سنگان در دادگاه تجدید نظر است/ در مبارزه با فساد بدون تعارف عمل می‌کنیم
علی شعبانی گفت: برای پرونده هفت سنگان قاضی ویژه تعیین شده و این پرونده توسط دادگستری کل کشور در حال رسیدگی است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علی شعبانی در نشست رسانه‌ای با اصحاب رسانه که صبح امروز در دادگستری کل قزوین برگزار شد، با اشاره به اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها اظهار کرد: اطاله دادرسی در سطح کشور و استان چالش بسیار بزرگی است که البته سیاست‌هایی را در این زمینه در پیش گرفته‌ایم تا بتوانیم روند رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در موضوع مبارزه با فساد با هیچ فردی تعارف نخواهم داشت و از رسانه‌ها می‌خواهیم در هر کجا که مصداقی از فساد مشاهده کردند، به ما گزارش دهند.

شعبانی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حواشی سفر رئیس قوه قضائیه که دغدغه‌های مردم بدون پاسخ ماند، گفت: در گذشته سفرهای مسئولین کشوری قالبا چند روزه بود اما با توجه به شرایط امروز جامعه و محدودیت‌های موجود، سفر رئیس قوه قضاییه کشور به قزوین یک روزه ترتیب داده شده بود و استان هیچ نقشی در برنامه‌ریزی سفر نداشت.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت پرونده هفت سنگان تاکید کرد: زمانی که موضوع هفت سنگان پیش آمد در قزوین حضور نداشتم اما در جریان مسائل قرار دارم و نقش اصحاب رسانه در این پرونده چشمگیر بود که نشان از اهمیت جایگاه رسانه در مبارزه با فساد دارد.

همه باید از نتیجه پرونده هفت سنگان تمکین کنند

وی یادآورشد: برای پرونده هفت سنگان قاضی ویژه تعیین شده و این پرونده توسط دادگستری کل کشور در حال رسیدگی است؛ تحقیقات و بازرسی‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته که البته این پرونده شامل یک بخش کیفری و یک بخش انتظامی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: در بخش کیفری و انتظامی پرونده هفت سنگان کیفرخواست صادر شد و اکنون هم در مرحله تجدیدنظرخواهی است.

شعبانی اذعان کرد: قوه قضائیه برای موضوع هفت سنگان اهمیت قائل است و آن را پیگیری می‌کند اما برخی از رسانه ها، مقامات و افرادی که در شهر شاخص هستند سعی کردند که فضای ملتهبی برای این پرونده ایجاد کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: بعد از نتیجه دادگاه تجدید نظر، هر کس اعتراضی داشت می‌تواند از همان مجرا اعلام کند اما همه باید تابع قانون باشیم و از آن تمکین کنیم؛ قرار نیست قانون مطابق با سلیقه و نظر ما عمل کند و حتما بر مذاق ما خوش بیاید.

رئیس کل دادگستری عنوان کرد: دستگاه قضائی به موضوع فساد رسیدگی می‌کند و ممکن است که استنباط‌ها و استدلال‌ها در موضوع هفتسنگان متفاوت باشد و اگر عده‌ای بخواهند در رابطه با این پرونده در فضای جامعه جوسازی کنند آن را نمی‌پذیریم چون هرج و مرج از همین موضوعات شروع می‌شود.

وی درباره ترک فعل مسئولین در حوزه مدیریتی خود افزود: گاهی در عرصه مدیریت، مسئولین دچار ترک فعل‌هایی می‌شوند که طبیعتا باید پاسخگو باشند و پیگیر هستیم تا این خلاها رفع شود.

شعبانی تصریح کرد: باید تلاش کنیم بیشتر از گذشته عامل به قانون باشیم و اگر این موضوع رعایت شود همه دغدغه‌ها برطرف خواهد شد؛ اجرای قانون روحیه جهادی و انقلابی می‌طلبد و طبیعتا تحقق این امر مهم صرفا با اکتفا به ساعات اداری انجام نخواهد شد.

در برخورد با فساد تعارف نداریم
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین ابراز کرد: ارتباط سهل و روان با اصحاب رسانه از اهداف ما است و محدودیتی در این راستا قائل نیستیم به طوری که ارتباط دو سویه بین دادگستری و خبرنگاران شکل خواهد گرفت.

این مقام مسئول ابراز کرد: انتشار خبر کذب جرم است و با هر کسی که از چارچوب قانون خارج شود برخورد خواهد شد لذا رسانه باید در راستای مبانی نظام عمل کند.

وی ادامه داد: هیچ فردی در کشور خارج از دایره تکلیف قانونی قرار نگرفته و همه ما به نوعی مجری قانون هستیم چراکه اجرای کامل قانون عامل پیشرفت کشور است.

شعبانی تاکید کرد: حاکمیت باید منشا خدمت به ملت باشد و اگر نهادی خدمتی را به ملت ارائه دهد و مردم از فعالیت‌ها مطلع نباشند، اعتمادی که باید شکل بگیرد به وجود نمی‌آید؛ از این رویکی از مهمترین عواملی که سبب محکم شدن پایه‌های نظامی هر کشوری می‌شود، اعتماد مردم آن کشور است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: اجرای قانون قطعا مشکلات کشور را به حداقل ممکن می‌رساند.

انتهای پیام/ 1700
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215852

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.