تاریخ : 10 فروردین 3 00:30
3
دادستان قزوین:

زندان چوبیندر باید در اسرع زمان منتقل شود

  • کد خبر : 215853
  • 21 مهر 0 14:37
زندان چوبیندر باید در اسرع زمان منتقل شود
محمد قاسمی گفت: ما در دو دولت قبل این مصوبه را داشتیم که زندان چوبیندر منتقل شود اما از جمله مصوباتی است که منابع اعتباری آن پیش‌بینی و محقق نشده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، محمد قاسمی در نشست رسانه‌ای که ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد؛ درباره تخلفات یک کانال تلگرامی مجهول‌‌الوهیه در قزوین اظهار کرد: این کانال شاکیان خصوصی دارد و در دستور کار پلیس فتا هم قرار گرفته و قطعا ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: این کانال حتی مطالبی را علیه مجمع قضائی مطرح کرده و این طور نیست که دستگاه قضائی از اتهامات آن مصون مانده باشد.

قاسمی بیان کرد: برخی گمان می‌کنند هر مطلبی را می‌توان در فضای مجازی مطرح کنند؛ متاسفانه اطلاعات و سواد رسانه عده‌ای پایین است و فکر می‌کنند که این فضا پیگرد قانونی ندارد در حالی که اجرای قانون در فضای مجازی یا حقیقی فرقی ندارد  چه بسا مجازات تخلفات فضای مجازی به مراتب شدیدتر هم است.

این مقام مسئول عنوان کرد: هر گونه تخلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شناسنامه‌دار یا بدون شناسنامه را دنبال کرده و با آنها برخورد می‌کنیم چون در حفظ حیثیت و آبروی مردم با کسی تعارف نداریم.
 
دادستان قزوین در رابطه با زندان چوبیندر یادآور شد: ما در دو دولت قبل این مصوبه را داشتیم که زندان چوبیندر منتقل شود اما از جمله مصوباتی است که منابع اعتباری آن پیش‌بینی و محقق نشده است.

وی افزود: پیش از این که شهرک چوبیندر وسعت پیدا کند زندان در آنجا دایر بوده؛ به هر حال انتقال یک زندان میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد چون زیرساخت‌های عظیمی می‌خواهد.

پسماند غیربومی وارد سایت محمدآباد نمی‌شود

قاسمی ادامه داد: پیگیر انتقال زندان چوبیندر هستیم و در سفر رئیس قوه هم مطرح شد اما این مورد از پروژه‌های ملی است و استان توان تامین اعتبار را ندارد؛ با این حال دنبال این هستیم که ورودی زندان را تغییر دهیم تا شاید کمی از مشکلات کاهش یابد.

دادستان قزوین تصریح کرد: زندان چوبیندر کل استان را پوشش می‌دهد و ظرفیت آن سه تا چهار برابر میزان استاندارد است و شرایط عادی ندارد و وجود آن برای ساکنین مشکلاتی را ایجاد کرده که باید به مکان دیگری منتقل شود.

این مقام مسئول درباره مشکلات سایت محمدآباد اظهار کرد: یکی از مشکلات این سایت نبود مدیریت واحد بود که مدیریت آن به شهرداری قزوین محول شد و اکنون هم هیچ پسماندی از استان دیگر به سایت محمدآباد منتقل نمی‌شود.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت پرونده میراث فرهنگی قزوین گفت: برای بخشی از این پرونده کیفرخواست صادر شده و اولین جلسه دادگاه هم هفته گذشته برگزار شده و پرونده در دست پیگیری قرار دارد.

انتهای پیام/ 1300
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215853

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.