تاریخ : 09 فروردین 3 16:11
3
امام جمعه قزوین:

جامعه اسلامی باید از جوامع دیگر در مبارزه با فقر جلوتر باشد/ نظم و تعامل نیروی انتظامی با مردم، هر روز بیشتر می‌شود

  • کد خبر : 215887
  • 23 مهر 0 14:54
جامعه اسلامی باید از جوامع دیگر در مبارزه با فقر جلوتر باشد/ نظم و تعامل نیروی انتظامی با مردم، هر روز بیشتر می‌شود
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: جامعه اسلامی باید از جوامع دیگر در مبارزه با فقر جلوتر باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرموده شما را به تقوای الهی سفارش می کنم، در دین خود پارسا باشید، برای خدا بکوشید و زحمت بکشید، من به شما سفارش می کنم راستگو باشید، هر امانتی را به شما سپردند امانت دار باشید، گمان نکنید همیشه می توانید سجده کنید و تا فرصت دارید سجده طولانی داشته باشید و همسایه خوبی باشید.

وی تصریح کرد: حضرت در حدیث دیگری فرمودند هیچ یک از اجداد من که همان پیامبران(ع) هستند، به اندازه من مورد بی مهری قرار نگرفتند، از سوی همان کسانی که ادعای دین دارند؛ آمدند شک و تردید ایجاد کردند که چرا حسن بن علی(ع) به امامت رسید و برادرش امام نشد و این موضوع نشان دهنده مظلومیت حضرت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: زمین حتی یک لحظه بدون حجت نمی ماند و اگر بماند اهلش را می بلعد و به محض شهادت امامی، یک امام دیگر جانشین اوست. آغاز امامت حضرت حجت (عج) را تبریک عرض می کنیم و امیدواریم خداوند عنایت کند تا بتوانیم ویژگی های منتظران حقیقی آن حضرت را داشته باشیم.

خدای متعال قلبی روشن به روشن‌دلان عنایت کرده است

امام جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی روشن‌دلان عنوان کرد: این روشن دلان از نظر ظاهری چشمشان نمی بیند اما خدای متعال قلبی روشن به آنها عنایت کرده است و خیلی چیزهایی که ما نمی توانیم ببینیم آنها با قلب روشنشان درک می کنند و این بسیار ارزشمند است.

وی با تبریک روز ملی پارالمپیک گفت: روز تربیت بدنی و ورزش را هم داریم و به همین مناسبت به عزیزان ورزشکار در عرصه های مختلف و به ویژه در عرصه کشتی و قهرمانی که این روزها درخشیدند و مورد تمجید رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفتند، تبریک عرض می کنم و موفقیت روز افزون را برای آن عزیزان خواهانیم.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: روز پیوند اولیا و مربیان هست و خیلی مهم است که اولیا با مربیان و معلمان ارتباط داشته باشند و شرایط فرزندان خود را رصد کنند و غفلت در این عرصه ممکن است سرنوشت فرزندان را جور دیگری رقم بزند و حساس بودن در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: وفات حضرت عبدالمطلب، جد رسول گرامی اسلام(ص) را در این ایام داریم و همین طور ازدواج پیغمبر(ص) با حضرت خدیجه کبری(س) را ارج می نهیم و امیدواریم ازدواج های عصر ما نیز الگوی ازدواج پیغمبر(ص) و آل پیغمبر(ع) از نظر ساده گرفتن، محبت و عاطفه و عقلانیت الگوی جوانان باشد.

جامعه اسلامی باید از جوامع دیگر در مبارزه با فقر جلوتر باشد

وی با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر گفت: ریشه کن شدن فقر، آرزوی هر مسلمانی هست و غنی شدن فقرا، جزو دعاهای مسلمانان است و جامعه اسلامی باید از همه جوامع دیگر در مبارزه با فقر جلوتر باشد و وقتی این مهم تحقق یابد، تبعیض از بین می رود و فاصله طبقاتی از بین می رود و اینکه عده ای از جهت برخورداری از ثروت در حد بالایی باشند و برخی در فقر و ناداری به سر ببرند، شایسته جامعه دینی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بنا بر روایت اهل سنت، 12 ربیع الاول و بنابر روایات شیعی 17 ربیع الاول میلاد رسول اکرم(ص) است و چقدر حکیمانه امام خمینی(ره) تصمیم گرفتند این روزها را هفته وحدت نامگذاری کنند و این هفته را مسلمانان با هم جشن می گیرند و به گفت و گو می نشینند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند با موافق و مخالف حسن خلق داشته باشید و آنها را جذب کنید و امروز این وظیفه مسلمانان و شیعیان است.

حمایت از ولایت و رهبری همیشه بر زبان مرحوم آیت الله تاکندی بود

وی با تسلیت رحلت مرحوم آیت الله تاکندی خاطرنشان کرد: بنده رحلت آن عالم فرزانه و به قول رهبر فرزانه انقلاب که ایشان را عام متخلق نامیدند، تسلیت عرض می کنم. ایشان عالمی بودند که در شهر و روستاهای دور و نزدیک وقتی مردم درخواست می کردند برای سخنرانی تشریف ببرند، کوتاهی نمی کردند و به هر شرایطی ایشان سالیان سال، در مجالس و محافل حضور می یافتند و یکی از چیزهایی که همیشه در زبان ایشان بود، حمایت از ولایت و رهبری بود.

آیت الله عابدینی ادامه داد: از مردم که در تشییع پیکر ایشان و مراسم آن مرحوم حضور معرفت مدارانه داشتند، تشکر و قدردانی می کنم و الحمدلله مراسم ایشان نیز با شکوه برگزار شد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله مهدوی کنی و شهید اشرفی اصفهانی است و ان‌شاءالله ارواحشان با ارواح انبیاء و اولیاء محشور باشد.

وی با اشاره به حمله تروریستی به نماز جمعه خان آباد افغانستان، عنوان کرد: این اقدام تروریستی و داعشی که در نماز جمعه خان آباد افغانستان صورت گرفت، دل همه را به درد آورد. ظاهرا این اقدام کار داعشی ها بود اما این اقدامات توسط تروریست های تحت حمایت صهیونیست ها و آمریکایی ها صورت می گیرد و مشکلات امروز این کشور نتیجه اقدامات آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به انتخابات خوب مردم عراق اشاره و اظهار کرد: مردم عراق نمایندگان خود را انتخاب کردند و ان‌شاءالله این معنا زمینه هر چه بیشتر امنیت، آسایش و وحدت را در این کشور اسلامی فراهم آورد.

نظم و تعامل نیروی انتظامی با مردم، هر روز بیشتر می‌شود 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در این هفته شاهد برنامه های منظم و متنوع از سوی عزیزان نیروی انتظامی در استان قزوین بودیم و خوشحالیم عزیزان نیروی انتظامی هر روز نظم، تعامل و دقتشان با مردم بیشتر می شود وانتقادها کاهش پیدا می کند و خداوند را شاکریم.

وی بیان کرد: سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش را گرامی می داریم. از عزیزانی که مانور اقتدار را برای مردم به نمایش گذاشتند و دشمنان را به رعب و وحشت بردند قدردانی می کنیم.

عزیزان پاسدار و بسیجی که در شمال غرب کشور در حال مرزداری هستند را قدر می نهیم و به آن عزیزان خداقوت عرض می کنیم.

انتهای پیام/۱۷۰۰/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/215887

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.