تاریخ : 01 اردیبهشت 3 06:56
3
گزارش|

واکسیناسیون در سراسر جهان رایگان است/ آقای معاون وزیر، پشت چشم نازک نکنید!

  • کد خبر : 216454
  • 17 آبان 0 19:01
واکسیناسیون در سراسر جهان رایگان است/ آقای معاون وزیر، پشت چشم نازک نکنید!
تنها جستجویی ساده لازم است تا فهمیده شود به خلاف آنچه از بیانات صاف و روشن معاون وزیر بهداشت بر می‌آید در اغلب اقصای جهان هم واکسن کرونا بی هر مزد و منتی و به رایگان به مردمان داده می‌شود. پس دیگر چه جای پشت چشم نازک کردن و به رخ کشیدن؟

به گزارش شاخص،«می‌خواستیم واکسن کرونا را پولی کنیم، نشد؛ قدر واکسن رایگان را بدانید.» ادعایش روشن است و بی پرده. با بیانی ساده و سرراست می‌گوید از ماه آذر قصد پولی کردن واکسن را داشته اند، اما تصمیمشان به سنگ سخت مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا خورده است.

او که تازه بر کرسی معاونت وزارتخانه تکیه زده با تبختر از خیل مردمان می‌خواهد تا شکرگذار نعمت واکسن رایگان باشند. گویا از ذهن کمال حیدری اینطور گذشته که در دیگر ممالک دنیا تهیه واکسن کرونا با پرداخت وجوه نقد برای مردمانشان میسر می‌شود و این تنها در ایران ماست که مانند جزیره‌ای جدا و دوردست واکسن را مجانی و بی هزینه به دست شهروندان می‌رسانند.


اما تنها جستجویی ساده لازم است تا فهمیده شود به خلاف آنچه از بیانات صاف و روشن معاون وزیر بهداشت بر می‌آید در اغلب اقصای جهان هم واکسن کرونا بی هر مزد و منتی و به رایگان به مردمان داده می‌شود. پس دیگر چه جای پشت چشم نازک کردن و به رخ کشیدن؟

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، در واکنش اظهارنظر معاون وزیر بهداشت که گفته بود بحث پولی شدن واکسیناسیون در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود، به میزان می گوید: چنین موضوعی در ستاد کرونا اصلا مطرح نشده است.

او که قصه پولی شدن واکسن و طرح شدنش در ستاد مقابله با کرونا را از بیخ منکر می‌شود، ادامه می دهد: واکسیناسیون رایگان وظیفه حاکمیتی است و اصلا موضوعی در مورد پولی شدن این موضوع مطرح نشده که بخواهد با آن مخالفت شده باشد.
 
بیشتر بخوانید:
آیا می‌توان در دز یادآور نوع واکسن را تغییر داد؟

حال، اما از پی این موج‌های برخاسته، معاون وزیر بهداشت بر خود لازم دیده تا باز به ضرورت سخن بگوید و غبار‌ها را کنار بزند و گفتار پیشین خود را به تلویح و اشاره پس بگیرد: عدم بیان کامل مطلب از سوی بنده، دلیل ایجاد ابهام در مورد رایگان بودن واکسن کرونا بوده که باعث برداشت‌های گوناگونی در رسانه‌ها شد. تمام دغدغه و تلاش در مصاحبه مذکور، صیانت از سلامت مردم و تشویق جامعه به واکسیناسیون بود.

او که در این گفت و گوی بازپسینش در تلاش است تا ابهام‌ها را کنار بزند و درباره تامین رایگان واکسن کرونا به مردم اطمینان خاطر بدهد، سلامت مردم را به عنوان اولویت دولت معرفی می‌کند: واکسن کرونا رایگان است و هدف دولت سیزدهم، تامین سلامت مردم است.

حیدری نهیبی هم به فضاسازی‌های سوء می‌زند و پایین آمدن اقبال عمومی به واکسیناسیون را مایه نگرانی خود و همقطارانش می‌گیرد: تحقیقات علمی در حوزه‌های گوناگون و متعدد ثابت کرده که واکسیناسیون نقش بسیار اثر گذار و چشمگیری در کاهش میزان بستری‌ها و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا دارد، اما متاسفانه به دلیل برخی تبلیغات سوء و منفی، شاهد کاهش استقبال مردم به واکسیناسیون هستیم و همین امر هم ما خادمان ملت در حوزه سلامت را نگران کرده است.

علی رغم این واداشتن مردم برای آمدن به صحنه واکسیناسیون برنامه‌ای است که دولت و وزارت بهداشت به جد دنبال می‌کنند: تمام هم و غم و تلاش ما تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت در واکسیناسیون، مدیریت کرونا و حفظ جان و سلامت مردم عزیز ایران است.

تکمله این بیانات متاخر معاون وزیر که بوی دلجویی و ملاطفتش هم بلند است فراخوانی است برای سرنهادن جمیع مردم به پویش واکسیناسیون: خدمتگزاری به ملت بزرگ ایران افتخار است و مردم، ولی نعمت ما هستند. مجددا از همه مردم درخواست می‌کنم که برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و عزیزان شان، حتما در واکسیناسیون شرکت کنند تا شاهد مدیریت کرونا، رونق کسب و کار‌ها و اقتصاد کشور و نیز بازگشت سلامتی و لبخند دوباره در سراسر کشور باشیم.
 
انتهای پیام/1100
منبع: میزان
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216454

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.