تاریخ : 31 فروردین 3 17:23
3
امام جمعه قروين:

پیشرفت‌های انقلاب، به برکت روح مخلصانه بسیجیان است

  • کد خبر : 216664
  • 28 آبان 0 16:00
پیشرفت‌های انقلاب، به برکت روح مخلصانه بسیجیان است
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امام خمینی(ره) فرمود بسیج لشکر مخلص خداست و این یعنی اخلاص انسان را به بسیج می کشاند. امروز هر چه خیر و پیشرفت در انقلاب داشته ایم، به برکت روح مخلصانه بسیجیان بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکدیگر را به تقوای الهی سفارش می کنیم، در رسیدن به اهداف ایمانی و تقوایی یار و یاور یکیدیگر باشیم، برای ساختن جامعه ایمانی و تقوایی دست یکدیگر را بگیریم و آرزو داشته باشیم جامعه ای درست کنیم تا مورد پسند امام زمان (عج) قرار گیرد.

وی با تبریک آغاز هفته بسیج، تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود بسیج لشکر مخلص خداست و این یعنی اخلاص انسان را به بسیج می کشاند. امروز هر چه خیر و پیشرفت در انقلاب داشته ایم، به برکت روح مخلصانه بسیجیان بوده است؛ آنهایی که در زمان غربت اسلام و سیطره کفر جهانی بر این مملکت و سلطه رژیم وابسته به غرب، مجاهدت، مبارزه و آگاهی بخشی کردند، زندان و شکنجه دیدند و در نهایت استقامت ورزیدند، پیشکسوتان ما هستند و انقلاب به برکت وجود آنها پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بسیجیانی که در دفاع مقدس، راحتی و آسایش را زمین گذاشتند، راهی جبهه های نبرد علیه بعثی های کافر شدند، استقامت کردند و سختی ها را تحمل کردند، پیشکسوتان بسیجی ما هستند. عزیزانی که در دوران اسارت در زندان های شاه، زندان های بعثی ها سختی های بسیاری را تحمل کردند و در دفاع از حرم قیام کردند و خوف و خطر را ندیدند، پیشکوستان، معلمان و مخلصان خدایی هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هر مؤمنی می بایست سهمی در بسیجی بودن داشته باشد. پیغمبران رسالتشان را با فرهنگ و روحیه بسیجی به ثمر رساندند.

وی ادامه داد: رفتار حضرت ابراهیم(ع) نمایشگاهی از افکار، اندیشه ها و رفتارهای بسیجیان است. تفکر بسیجی بود که رفت و بت ها را متلاشی کرد و به بت پرستان فهماند که چوب هایی که خودشان می تراشند را نباید بپرستند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: زمانی که می خواستند ابراهیم(ع) را به آتش بیفکنند، فرشتگان به ایشان گفتند ما به کمک تو بیاییم اما پیامبر فرمود اگر چخدای من بخواهد ابراهیم در آتش بسوزد، چرا من نسوزم و این یعنی مفهوم انسان بسیجی. حضرت موسی(ع) نیز تمام حرکاتش، تفسیر بسیجی مخلص خداست.

خطیب جمعه قزوین با تاکید بر اینکه نبی مکرم اسلام(ص) بسیجی بزرگ عالم است، گفت: بالاتر از رسول خدا(ص)، بسیجی نداریم. در جنگ احزاب چقدر در شرایط سختی بودند و تحریمی که امروز از آن یاد می کنیم هیچ وقت به پای سختی های آن زمان نمی رسد و آنقدر این تحریم خشن و سخت بود، مسلمانان نمی توانستند یک خرما را به تنهایی استفاده کنند و باید آن را دو نفر استفاده می کردند اما بر روی ایمانشان تاثیرگذار نبود.

وی اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در زمان محاصره جنگ خندق، وقتی خندق حفر می کردند کلنگشان به سنگی برخورد کرد و جرقه ای زد، حضرت فرمودند به روشنایی این جرقه شکستن کاخ کسری و قیصر را می بینم، یعنی ما امروز محاصره هستیم اما همیشه این گونه نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امروز شرایط مسلمانان در ایران اسلامی و منطقه مقاومت همین طور است اما ما همیشه این گونه قرار نیست باقی بمانیم و این سدها شکسته خواهد شد، آمریکایی ها و اروپایی ها از منطقه فرار خواهند کرد و یقیناً چنین خواهد شد و منطقه جغرافیای جهان اسلام از وجود این اشغالگران یقیناً پاک خواهد شد و شرایط تغییر خواهد کرد و آن کسی که به موقع می بیند و عمل می کند، بسیجی است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کسانی بودند که در دوران سختی، زندان و تنهایی پیروزی را می دیدند و امام خمینی(ره) این گونه فکر می کردند. یقیناً آینده جهان، آینده اسلام، مسلمانان و مستضعفان است و روشن و امیدبخش است و امروز باید این آینده را ببینیم و خودمان را برای آن آماده کنیم.

وی با اشاره به سالروز قیام مختار ثقفی اظهار کرد: این قیام سال 66 هجری قمری اتفاق افتاد، امام حسین(ع) اول سال 61 هجری قمری به شهادت رسید. اگر قیام مختار و همراهان او که قیام کردند، به موقع صورت می گرفت سرنوشت اسلام به گونه ای دیگر رقم می خورد. آنها جبران کردند اما دیر این قیام انجام شد و ما باید درس بگریم و اگر می خواهیم کار خوبی انجام دهیم، به موقع آن را انجام دهیم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آغاز هفته روشن دلان گفت: عزیزانی که چشم ظاهری آنها نمی بیند، اما دل‌هایشان آنقدر پاک و روشن است، جبران آن محرومیت از چشم ظاهری را کرده است و آن عزیزان از موهبت های دیگر خدا برخوردار هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: آیت الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری که از دیرباز از یاران امام خمینی(ره)، رهبر فرزانه انقلاب و حامی حوزه های علمیه و ناشر معارف اهل بیت(ع) بودند، به رحمت خدا رفتند و از خداوند برای ایشان رحمت و هم نشینی با انبیاء و اولیاء را مسئلت داریم.

وی با اشاره به معارفه استاندار قزوین اظهار کرد: هفته گذشته معارفه استاندار جدید قزوین را داشتیم و حضورشان را قدر می نهیم که برادری مجرب و مومن هستند و امیدواریم امید مردم را ارتقا ببخشند و این توانایی را دارند و شرایطی در استان پیش آمده که وفاق، دوستی و هم دلی بین مسئولان ارشد استان ایجاد شده که می تواند خیلی از کارها را راحت کند و بهتر از گذشته پیش ببرد.

انتهاي پيام/1700/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216664

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.