تاریخ : 31 فروردین 3 03:27
3
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی سرانه فضای سبز در طرح سبزه‌میدان

  • کد خبر : 216787
  • 03 آذر 0 09:26
افزایش ۱۰ درصدی سرانه فضای سبز در طرح سبزه‌میدان
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: در کلیات طرح جدید سبزه میدان، ۱۰ درصد سرانه فضای سبز در محدوده مرکزی نسبت به طرح اولیه افزایش پیدا کرده است، همچنین طرح در ضلع جنوب و شمال ساده‌سازی شده و هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، آرش رشوند آوه در صحن علنی شورای شهر قزوین که در روز سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: ابعاد اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی طرح ساماندهی سبزه میدان توسط اعضای شورای شهر و متخصصان و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است که طی آن تغییراتی شامل افزایش سرانه فضای سبز، کاهش خطوط تیز و مثلثی و تاکید بر پیوست اجتماعی طرح ایجاد شده است.

وی افزود: در کلیات طرح جدید ۱۰ درصد سرانه فضای سبز در محدوده مرکزی نسبت به طرح اولیه افزایش پیدا کرده و همچنین طرح در ضلع جنوب و شمال ساده‌سازی شده که موجب کاهش هزینه‌ها شد؛بر آبنمای مرکزی هم متمرکز شده‌ایم و محور کلاه فرنگی را تقویت کردیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین ابراز کرد: اکنون ۳۱ درصد از فضای سبز این طرح بدون درخت است که طبق هماهنگی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز، درختان قدیمی موجود در محوطه از آذر ماه هرس و آفت‌کشی می‌شود تا ایام عید به ثمر برسد؛ همچنین کاشت چمن نیز منتفی شد و در نتیجه آبیاری کمتری می‌خواهد و درختان موردی و تک دانه کاشته می‌شوند.

وی یادآور شد: در این طرح ورودی پناهگاه‌ها با کاربری فرهنگی بهینه شده که ورودی را ساماندهی و بام را عایق کردیم و تهویه اضافه شده است، زیرساخت لازم جهت امور تاسیساتی مورد توجه قرار گرفته و همچنین فضا برای حضور نیروی انتظامی پیش بینی شده است.

رشوند تاکید کرد: پروژه تا عید به پایان می‌رسد و اگر کلیات تایید شود نیز وارد جزییات کار می‌شویم و تا تعطیلات نوروز این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با بیان اینکه مشکل اصلی سبزه میدان ترافیک است، افزود: سرعت تردد اتومبیل بالا و زمان در نظر گرفته شده برای عبور عابران کوتاه است و اغلب بین حرکت پیاده و سواره اختلالی ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در طرح جدید مسیر عابر پیاده را به صورت آسفالت نگهداشتیم و تلاش کردیم فضا مسطح و قابل استفاده برای همه قشرها و کلیه شهروندان با شرایط خاص مانند معلولین، زنان باردار و افراد مسن باشد.

وی یادآور شد: فضای طراحی شده باعث کاهش سرعت وسایل نقلیه می‌شود که امنیت تردد را بالا می‌برد.

رشوند در پایان با بیان اینکه قبل از عملیاتی کردن طرح، با مالکان مجاور و مردم منطقه مشورت کردیم و نظرسنجی صورت گرفته است، افزود: ما در خصوص این طرح، نظرات کسبه خیابان امام خمینی و خیابان طالقانی را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

محسن حق شناس عضو شورای شهر قزوین نیز در این جلسه تاکید کرد: از پیمانکاران این طرح می‌خواهیم که تلاش شود پروژه را اسفند ماه تحویل دهند، حتی اگر قرار است افتتاح و بهره‌برداری پروژه در فروردین ماه باشد.

فاطمه اشدری دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز خاطرنشان کرد: در پروژه سبزه میدان باید نظرات مردم مورد توجه قرار بگیرد، در طرح‌های قدیمی که اصلاحی می‌خورد یا طرح‌های جدیدی که در بافت تاریخی اجرا می‌شود باید به نظرات مردم احترام گذاشته شود و انتظار داریم تعامل را تقویت کنید.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود طرح اولیه را در مقابل دید مردم قرار دهید تا اگر شهروندی نظر و انتقادی دارد، مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ۲۰۰۱

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216787

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.