تاریخ : 10 فروردین 3 17:59
3
در صحن شورای شهر قزوین مطرح شد؛

ورود جدی شهرداری به ایمن سازی بازار بزرگ قزوین

  • کد خبر : 216793
  • 03 آذر 0 11:41
ورود جدی شهرداری به ایمن سازی بازار بزرگ قزوین
اعضای شورای شهر قزوین با تذکر نسبت به فرسودگی بافت بازار بزرگ قزوین و اهمیت ایمن‌سازی این مجموعه نیز از شهرداری خواستند تا ایمن سازی بازار را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علی فرمانی در صحن علنی شورای شهر قزوین که در روز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به قدمت بالای بازار قزوین اظهار کرد: بازار قزوین جزو سرمایه‌های این استان به شمار می‌رود و غفلت از آن سبب یک عمر پشیمانی خواهد بود، لذا از اعضای محترم شورای شهر می‌خواهم که نسبت به تعیین و تکلیف ایمنی در بازار قدم بردارند.
عضو شورای شهر قزوین با اشاره به حادثه آتش سوزی هفته گذشته در بازار، افزود: نبود ساختار ایمن و ایستگاه آتش‌نشانی در نزدیکی بازار و بدنه فرسوده و قدیمی مغازه‌ها و از طرفی در هم تنیدگی آنها می‌تواند حادثه ساز باشد که باید علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داد.
محسن حق شناس دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز ضمن ابراز تاسف نسبت به حادثه پیش آمده برای کسبه بازار، گفت: در شورای پنجم چندین مصوبه برای ایمن سازی بازار قزوین داشتیم که یکی از آن ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در ورودی بازاربود که به دلیل مشکلاتی عملی نشد.
وی افزود: درخواست من از اعضای شورا و مجموعه شهرداری این است که به تذکر به جای جناب فرمانی لبیک گفته و این موضوع را به صورت ویژه رسیدگی کنند، زیرا اگر حادثه‌ای پیش بیاید شاید دیگر نتوانیم آن را مدیریت کنیم.
فرج اله فصیحی رامندی رئیس شورای شهر قزوین با بیان این که در راستای ایمن سازی بافت فرسوده بازار بزرگ قزوین در شورای چهارم طرح‌هایی داشتیم، یادآور شد: در این طرح بنا بود آبرسانی از خیابان سعدی به سمت بازار با شیب مناسب صورت بگیرد تا ایمنی لازم را برای بازار داشته باشد، منتها میراث فرهنگی اجازه کار را نداد و نتوانستیم با آنها به توافق برسیم.
وی ابزار امیدواری کرد: با توجه تذکرات داده شده توسط اعضای شورا و اهمیت موضوع، شهرداری محترم ایمن سازی بازار را در دستور کار خود قرار دهد تا خدای ناکرده شاهد حوادث ناگوارنشویم.
گفتنی است در هفته گذشته دو باب مغازه در قسمت ورودی بازار طلافروشان طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش‌نشانان حریق به طور کامل اطفاء شده و از سرایت به سایر بخش‌ها جلوگیری شد.
انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216793

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.