تاریخ : 31 فروردین 3 21:15
3
دادستان قزوین عنوان کرد:

تفکر بسیجی بهترین راهبرد برای حل مسائل و مشکلات کشور

  • کد خبر : 216806
  • 03 آذر 0 14:45
تفکر بسیجی بهترین راهبرد برای حل مسائل و مشکلات کشور
به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج؛ نشست بصیرتی با حضور دادستان مرکز، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) ، مسئول سازمان بسیج ادارات، بسیج حوزه مقاومت ادارات شهید بابایی ، مسئول بسیج حقوقدانان استان در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: انقلاب اسلامی بر پایه عدالت‌خواهی و با حضور مردم در صحنه به پیروزی رسید و اصلی‌ترین دلیل دوام و ثبات انقلاب نیز همین مردم‌محوری بوده است، به ‌گونه‌ای که در چهار دهه گذشته از انقلاب مردم همواره در عرصه های مختلف با حضور به موقع و آگاهانه خود ثابت کرده که پای ارزش های انقلاب و نظام با همه سختی، مسائل و مشکلات ایستاده‌اند و این همان تفکر بسیجی است که آحاد مردم در شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور مقتدرانه خود، به دنیا نشان دادند.

وی افزود: بی‌تردید اگر در طی این چهل سال فرهنگ و تفکر بسیج به درستی در کشور نهادینه نشده بود، شاهد دوام و ثبات انقلاب در منطقه نبودیم و قطعاً انقلاب با چالش ها و فراز و نشیب های فراوانی روبرو بود، اما با هدایت رهبر فرزانه انقلاب و مردم آگاه و بصیر، انقلاب اسلامی در دنیا زبان‌زد است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: به واقع عمل بر اساس تکليف، مهمترين وظيفه يک بسيجی است و فرد بسيجی بايد بداند در هر مقطعی چه تکليفی بر عهده دارد و این همان بصیرت است و یکی از وظایف مهم بسیجیان، بصیرت‌افزایی است.

قاسمی همچنین تصریح کرد: امروز دشمن پس از شکست در جنگ های مختلف، جنگ اقتصادی را علیه نظام در پیش گرفته و با تحریم های ناعادلانه و ناجوانمردانه معیشت مردم را که اقدامی غیرانسانی است، هدف قرار داده‌‌ و از این طریق به دنبال ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و حاکمیت است، اما این توطئه دشمن نیز قطعاً خنثی خواهد شد.

دادستان مرکز استان یادآور شد: طبیعتاً مسائل و مشکلات مختلفی در کشور وجود دارد که بخشی از آن ناشی از اقدامات دشمن و بخش دیگر به دلیل سوء مدیریت و خودتحریمی ها است و قطعاً بسیاری از این مشکلات در درون کشور قابل حل است و بدون تردید بهترین راهبر برای حل مسائل و مشکلات کشور فرهنگ و تفکر بسیجی است.

وی با بیان اینکه کار در دستگاه قضایی؛ جهاد به حساب می آید، اظهار داشت: رویکرد دستگاه قضایی در گذشته پرونده‌محور بود، اما طی سال های اخیر در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه در بسیاری از عرصه ها از جمله حوزه صنعت و تولید ورود کرده و حضور دستگاه قضایی در بسیاری از حوزه ها گره‌گشای مسائل و مشکلات بوده است.

محمد قاسمی در ادامه تاکید کرد: حجم کار در دستگاه قضایی به واسطه خدماتی که به جامعه ارائه می دهد، بسیار بالا است و همکاران قضایی و اداری با مشقت ها، فشارهای روحی و روانی، محدودیت های مختلفی روبرو هستند و به واقع اگر روحیه بسیجی در همکاران دستگاه قضایی نبود، کار و خدمت‌رسانی در این دستگاه بسیار دشوار بود و بحمدالله دستگاه قضایی با روحیه بسیجی و با استفاده از تمامی ظرفیت ها، در میدان عمل ایستاده تا مسائل و مشکلات کشور مرتفع شود.

این مقام مسئول به همکاری دستگاه قضایی با بسیج اشاره اشاره و تاکید کرد: دستگاه قضایی طی چند سال اخیر در برخی موضوعات و طرح ها بخصوص گشت های محله‌محور رضویون از ظرفیت و توان نیروهای بسیج به خوبی استفاده کرده و این همکاری در پیشگیری از وقوع جرم موثر واقع شده و قطعاً ادامه خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً اگر جانفشانی شهداء و ایثارگران در عرصه های مختلف نبود، امنیتی که امروز در جامعه حاکم است، حاصل نمی شد. لذا در هر مسئولیت و جایگاهی که هستیم باید خود را مدیون و وامدار جانفشانی این عزیزان بدانیم و تنها راه قدردانی از آنان خدمت صادقانه و شبانه‌روزی به جامعه است، زیرا آنها برای تحقق امنیت پایدار در جامعه از جان شیرین خود گذشتند و ادامه راه آنها را باید وظیفه خود بدانیم.

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216806

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.