تاریخ : 10 فروردین 3 18:28
3
در طرحی موسوم به «آقامهدی» انجام شد:

آزادسازی 19 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و رهایی ۲ نفر از محکومین قصاص در قزوین

  • کد خبر : 216825
  • 04 آذر 0 09:49
آزادسازی 19 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و رهایی ۲ نفر از محکومین قصاص در قزوین
دبیر مجمع وارثون استان قزوین گفت: به همت خیرین مردمی، ستاد دیهٔ استان و سازمان بسیج حقوقدانان، در طرح آقا مهدی 19 از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر 8 میلیارد تومان از زندان آزاد و از 2 تن از اولیای دم زندانیان محکوم به قصاص نیز رضایت گرفته شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، امین معصومی، دبیر مجمع وارثون استان قزوین گفت: مجمع وارثون که مجمع مردمی فعالان جهاد و شهادت است، با هدف شناسایی، شبکه‌سازی، توانمندسازی و فضاسازی عملیات هایی در حوزهٔ جهاد و شهادت در میان جریان‌های مردمی دغدغه‌مند عرصهٔ جهاد و شهادت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌ها و عملیات‌هایی که توسط این مجمع طراحی و اجرا شد، در سالگرد شهادت شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر 17 علی‌ابن‌ابیطالب، به‌دلیل این‌که از 5 استان در این لشگر حضور داشتند، عملیاتی بین این استان‌ها طراحی شد و تصمیم بر این شد تا از اجرای برنامه در مکان‌های تکراری پرهیز شده و این‌بار در زندان برنامه اجرا کنیم تا حال و هوای ایثار و شهادت در این مکان نیز جاری شود.

معصومی اظهار کرد: در این طرح که از روز 24 الی 27 آبان تحت‌عنوان آقا مهدی اجرا شد، 4 روز در زندان مرکزی قزوین برنامه‌هایی از قبیل فضاسازی محیط زندان متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت، روایت‌گری، پخش فیلم‌های سینمایی مرتبط با دفاع مقدس، شعرخوانی، قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز استانی و کشوری و بین‌المللی، پخش کلیپ پیرامون ایثار و شهادت و مداحی اجرا شد.

وی عنوان کرد: 3 روز از برنامه‌ها مخصوص آقایان و یک روز مخصوص بانوان بود.

دبیر مجمع وارثون افزود: روز نهایی اجرای این برنامه نیز منجر به آزادسازی 19 زندانی جرائم غیرعمد به نیت شهید زین‌الدین شد که 16 نفر از این زندانیان بدهی مالی مجموعاً بالغ بر 8 میلیارد تومان داشتند که بخشی از این بدهی از شاکیان رضایت گرفته شد و بخشی از آن نیز توسط خیرین مردمی، ستاد دیهٔ استان و سازمان بسیج حقوقدانان پوشش داده شد.

وی تصریح کرد: هم‌چنین در این طرح، از 2 تن از اولیای دم زندانیان محکوم به قصاص نیز رضایت گرفته شد و این زندانیان از قصاص رهایی یافتند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: محور دیگر برنامه نیز راه‌اندازی پویش کتابخوانی در زندان بود، به این ترتیب که ما حدود 400 جلد کتاب تنها زیر باران که مجموعه خاطرات و زندگینامهٔ شهید زین‌الدین است را در میان زندانیان توزیع کرده و پس از برگزاری مسابقه از متن کتاب، به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

معصومی در پایان بیان کرد: هم‌چنین در این برنامه 30 خانواده از خانواده‌های مددجویان نیازمند نیز شناسایی شده و با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 30 بستهٔ معیشتی تقدیم آنان شد.

انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216825

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.