تاریخ : 09 فروردین 3 18:36
3
با حضور رئیس کل دادگستری

آئین تحلیف اعضا جدید هیئت منصفه استان قزوین برگزار شد

  • کد خبر : 216832
  • 04 آذر 0 17:52
آئین تحلیف اعضا جدید هیئت منصفه استان قزوین برگزار شد
آئین تحلیف اعضا جدید هیئت منصفه استان قزوین روز پنجشنبه در دادگستری قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص؛ آئین تحلیف اعضا جدید هیئت منصفه استان قزوین روز پنجشنبه در دادگستری قزوین برگزار شد.

علی شعبانی در مراسم تحلیف اعضای هیئت منصفه استان با تبریک هفته بسیج اظهارداشت: انقلاب با روحیه و تفکر بسیجی ماندگار شده و امروز هم با داشتن روحیه بسیجی می‌توان برای مردم منشا اثر بود.

وی افزود: اگر نیت و قصد ما در انجام کارها فقط رضای خدا باشد می توانیم به موفقیت برسیم و با رعایت تقوا و نظم در کارها از سوی مردم و مسئولان شاید به جرات بتوان گفت در جامعه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و به موفقیت و اثرگذاری می‌رسیم اما در این عهد و میثاق با خدا جدی نیستیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: حضور فعال و موثر اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی، موجب رسیدگی مطلوب، اتقان آراء و اجرای عدالت و کمک به صدور احکام شایسته می شود.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی با حضور هیئت منصفه در محاکم دادگستری صورت می گیرد و این هیئت می تواند در رسیدگی به آن دسته از جرایمی که جنبه عمومی دارند و تاثیر مخرب آن ها به صورت علنی در جامعه محرز است نقش موثری داشته باشد.

دادستان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اعضای هیئت منصفه در حوزه جرائم مطبوعاتی و سیاسی به عنوان نمایندگان افکار عمومی در روند بررسی این گونه پرونده‌ها شناخته می‌شوند و حکم قاضی را دارند و برای حمایت از افرادی که مرتکب جرایم سیاسی و مطبوعاتی شده‌اند تشکیل شده و در روند رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی به قاضی پرونده کمک می‌کنند.

امروز از میان 44 نفر داوطلب تعداد 40 نفر اعضای هیئت منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی تعیین شدند که قریب به ۷۰ درصد داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر و ۲ درصد دارای مدرک کاردانی بودند.

اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان قزوین به این شرح انتخاب شدند:

محمد فرحی- مرضیه اشرفی- مهدیه محافظت کار- آرش شایسته نیا- حسین شعبانی- حمید زارع دار- مجید نجفی- حمید رضا انصاری- محمد کشاورز قارخونی- نرگس زرگر کوچه- قوام شربیانی- پریسا میرابی- حسن شمسینی غیاثوند- نور علی میرخوند چگینی- مهدی جمالی- فرشته محمد بیگی- وحیده خواجه حق وردی- روح الله کاکاوند- معصومه هاشمی- هادی درزی رامندی- محمد ناصر ادیب مهر- علی پیوندچی- فرحناز بزرگی زیارتگاه- حمید رضا آذربایجانی- رقیه صوفی نیارکی- علی اصغر خلج- جابر خرم نیا- مهدی افشار رامندی- آرین کاظمی- محمد رستمی- انسیه زارعان- حمید ولدی- محسن نجفی- سعید تاسا- محمد رضا خردمند- زهرا گروسی- مصطفی کاظمی- منوچهر نیکنام- محمد فلاح صفری و محمد حسن ارداقیان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216832

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.