تاریخ : 10 فروردین 3 12:51
3
هموطنان به شایعات گوش ندهند؛ حتما واکسن کرونا بزنند

هموطنان به شایعات گوش ندهند؛ حتما واکسن کرونا بزنند

  • کد خبر : 216844
  • 04 آذر 0 20:39
هموطنان به شایعات گوش ندهند؛ حتما واکسن کرونا بزنند
تهران - ایرنا - دبیر کمیته تخصصی کشوری اپیدمیولوژی کووید - ۱۹ به هموطنان توصیه کرد که به شایعات و اخبار بدون پشتوانه علمی درخصوص واکسن کرونا گوش ندهند و همه در واکسیناسیون شرکت کنند.

به گزارش شاخص،مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: بسیاری از مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد عوارض واکسن‌ها فاقد پشتوانه علمی بوده و مردم به آنها اعتماد نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با اطلاع رسانی صحیح و انتشار مطالب علمی و متقن از بیان مطالب و صحبت‌های بدون پایه و اساس علمی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، جلوگیری شود.

این اپیدمیولوژیست همچنین گفت: برخی افراد مدت‌ها از تزریق دُز اول آنان گذشته و هنوز اقدام به دریافت دُز دوم نکرده یا برخی افراد اصلا اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده‌اند.

یونسیان تاکید کرد: به نظر می‌رسد شایعات و اخبار بی اساس و بدون پایه علمی در فضای مجازی روی اعتماد عمومی تاثیر گذاشته است.

وی افزود: تنها راهی که می‌توان اعتماد عمومی را تقویت کرد، شفافیت و ارایه اطلاعات صحیح و متقن است که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

دبیر کمیته کشوری علمی کووید - ۱۹ ادامه داد: برگزاری همایش‌هایی مانند نتایج مطالعات واکسن‌های ایرانی کرونا که روز ۳۰ آبان ماه برگزار شد، گامی موثر در جهت ارتقای آگاهی مردم و افزایش اطلاعات صحیح آنها در مورد واکسن است.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، ،متوسط کشوری نوبت اول واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا  در کشور۸۳ درصد، متوسط کشوری نوبت دوم واکسیناسیون ۱۸ سال به بالا ۶۶ درصد، متوسط کشوری واکسیناسیون نوبت اول ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۳ درصد، متوسط کشوری نوبت دوم واکسیناسیون ۱۲ سال به بالا ۶۵ درصد است.

به  گفته محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دغدغه کنونی این وزارتخانه پوشش گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا در نوبت سوم واکسیناسیون کرونا است که دستورالعمل آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

انتهای پیام/1100

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216844

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.