تاریخ : 10 فروردین 3 01:13
3
با مشارکت شهرداری قزوین و تهران؛

وبینار «ایمنی رفت‌وآمد کودکان در شهر» برگزار شد

  • کد خبر : 216932
  • 08 آذر 0 10:35
وبینار «ایمنی رفت‌وآمد کودکان در شهر» برگزار شد
وبینار ایمنی رفت‌وآمد کودکان در شهر با مشارکت شهرداری قزوین و تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، وبینار «ایمنی رفت‌وآمد کودکان در شهر» با مشارکت شهرداری قزوین و تهران با حضور شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین، یعقوب آزاده‌دل معاون توسعه حمل‌ونقل پاک و آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و راضیه کاهانی دکترای روانشناسی برگزار شد.

 

زرآبادی‌پور در این وبینار با تاکید بر اهمیت مراقبت اجتماعی و توجه همگانی شهروندان به کودکان اضافه کرد: اجرای پویش‌هایی مانند پویش «سرعتِ 30» از اقدامات مفید برای همراه کردن شهروندان در راستای حفاظت از جان کودکان شهر در برابر تصادفات، از طریق محدودسازی سرعت وسایل نقلیه به حداکثر 30 کیلومتر بر ساعت در محدوده اطراف مناطقی از سطح شهر مانند بوستان ‌ها است که کودکان در آنها بیشتر تردد می‌کنند و در سال جاری نیز این پویش در شهر قزوین اجرایی شد.

 

او ادامه داد: فرهنگسازی با کمک طرح عابریار، اجرای طرح روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده و اصلاح روشنایی سواره‌روها با همکاری نهادهای مربوط برای بهبود روشنایی معابر، نصب تابلوهای محدودیت سرعت متغیر(وی.اس.ال)، نصب تابلوهای ایمنی تردد کودکان در شهر، فرهنگسازی برای استفاده از کلاه ایمنی و صندلی کودک بخشی از اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از کودکان در معابر شهری است.

 

این مسئول ایجاد جان‌پناه عابر پیاده، نصب پل هوایی عابرپیاده، علامت‌گذاری معابر، مناسب‌سازی آنها و ایجاد گذرگاه‌های برجسته را بخش دیگری از این اقدامات نام برد و گفت: رعایت قوانین توسط عابر و کاهش سرعت وسیله نقلیه نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیکی کودکان دارد.

 

زرآبادی‌پور همچنین بر اهمیت افزایش توجه، دقت و مراقبت والدین از کودکان هنگام تردد به شیوه‌های مختلف در سطح شهر اعم از وضعیت پیاده، سوار بر خودرو یا با دوچرخه تاکید کرد.

 

گفتنی است این وبینار با بررسی تصادفات سال‌های گذشته کودکان در دو شهر تهران و قزوین به تحلیل این تصادفات و چرایی توجه به رفت‌وآمد ایمن و آموزش کودکان در شهرها با توجه به بازگشایی مدارس پس از یک وقفه طولانی و ازسرگیری تردد آنها پرداخت.

انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216932

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.