تاریخ : 10 فروردین 3 18:21
3
افراد واکسینه نشده ۱۴ برابر بیشتر در خطر مرگ قرار دارند

افراد واکسینه نشده ۱۴ برابر بیشتر در خطر مرگ قرار دارند

  • کد خبر : 216952
  • 08 آذر 0 18:07
افراد واکسینه نشده ۱۴ برابر بیشتر در خطر مرگ قرار دارند
داده‌های آماری نشان می‌دهد افراد واکسینه نشده نسبت به دیگران ۱۴ برابر بیشتر در خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند.

به  گزارش شاخص به نقل از نیوز ساینتس، همه گیری کرونا در حالی به دومین سالگرد خود نزدیک می‌شود که هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان آن دیده نمی‌شود و با شناسایی سویه جدید آن در آفریقای جنوبی موسوم به امیکرون، نگرانی‌ها از تشدید همه گیری ادامه دارد.

با این حال، مقامات بهداشتی کشور‌ها بر تزریق واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به منظور مهار همه گیری تاکید دارند. متاسفانه برخی افراد به دلایل مختلف از دریافت واکسن اجتناب می‌کنند که این موضوع بر کنترل کرونا در جامعه تاثیر می‌گذارد.

براساس اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند ۱۴ برابر بیشتر از افرادی که واکسن تزریق کرده اند در خطر از دست دادن جان خود پس از ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند.

این مرکز با بررسی اطلاعات آماری از ماه سپتامبر (شهریور) تاکنون این موضوع را اعلام کرد. این داده‌ها نشان می‌دهد کسانی که واکسن تزریق نکرده اند، ۶ برابر بیشتر از کسانی که واکسن دریافت کرده اند احتمال دارد تست کرونایشان مثبت اعلام شود.

داده‌ها در بریتانیا نیز حاکی از همین موضوع است. دانشمندان دانشگاه آکسفورد در تحقیقات خود دریافتند بالاترین میزان بستری شدن افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مربوط به افرادی بود که واکسن دریافت نکرده بودند.

این در حالی است که داده‌های آماری از تاثیرگذاری بالای واکسن کرونا حکایت دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد واکسن فایزر در گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال ۴ ماه پس از دریافت دوز دوم به میزان ۱۰۰ درصد موثر است.

به همین منظور، دولت‌ها در تلاش هستند پیش از همه گیر شدن سویه امیکرون در جهان، درصد قابل توجهی از مردم خود را در برابر این ویروس واکسینه کنند. واکسیناسیون کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین راهکار برای کنترل کووید ۱۹ در جامعه محسوب می‌شود و متخصصان از مردم می‌خواهند از مقاومت در برابر دریافت واکسن دست بکشند.

انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216952

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.