تاریخ : 09 فروردین 3 11:55
3
نفت خام:

بهای نفت در بازارهای جهانی

  • کد خبر : 216976
  • 09 آذر 0 10:49
بهای نفت در بازارهای جهانی
به دنبال افزایش احتمال توقف برنامه قبلی تولیدکنندگان بزرگ مبنی بر افزایش تدریجی تولید نفت با توجه به کشف سویه جدید ویروس ...

 به گزارش شاخص:به دنبال افزایش احتمال توقف برنامه قبلی تولیدکنندگان بزرگ مبنی بر افزایش تدریجی تولید نفت با توجه به کشف سویه جدید ویروس کرونا، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و روند ترمیمی خود پس از کاهش شدید هفته گذشته را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز یک درصد افزایش یافته بود، امروز هم با 43 سنت معادل 0.6 درصد رشد به 73 دلار و 91 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا هم که دیروز 2.6 درصد افزایش یافته بود، امروز با 73 سنت معادل یک درصد جهش به 70 دلار و 68 سنت رسید.

روز جمعه و به دنبال نگرانی ها از بازگشت مقررات قرنطینه در نتیجه شیوع سویه اومیکرون در کشورهای مختلف جهان قیمت نفت شاهد کاهش حدودا 12 درصدی بود.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد اومیکرون ریسک بسیار افزایش موارد ابتلا را به شدت افزایش می دهد و از این رو چندین کشور جهان محدودیت های مسافرتی را تشدید کرده اند.

هنوز مشخص نیست که سویه جدید تا چه حد خطرناک است و آیا در برابر واکسن های فعلی مقاوم است یا نه. با توجه به نامشخص بودن چشم انداز تقاضا این احتمال افزایش یافته که گروه اوپک پلاس برنامه قبلی خود مبنی بر افزایش 400 هزار بشکه ای تولید نفت را در ماه ژانویه به حالت تعلیق در آورد.

ویوک دار، تحلیلگر بانک کامنولث در این باره گفت، با توجه به شیوع سویه اومیکرون و آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف کننده، ما فکر می کنیم گروه اوپک پلاس به سمت متوقف کردن افزایش تولید حرکت خواهد کرد.

منبع: ایران جیب

انتهای پیام/1900

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/216976

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.