تاریخ : 09 فروردین 3 16:38
3
مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین:

اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به صورت مجازی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 218280
  • 26 دی 0 09:42
اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به صورت مجازی برگزار می‌شود
ابراهیم رسولی‌فرد گفت: طرح راهیان نور بسیج دانش آموزی سال ۱۴۰۰ مانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

سرهنگ ابراهیم رسولی‌فرد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، در خصوص اردوی راهیان‌نور دانش آموزان استان قزوین اظهار کرد: طرح راهیان نور بسیج دانش آموزی سال ۱۴۰۰ مانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه راهیان نور بسیج دانش آموزی در ذیل طرح از مدرسه تا مدرسه قرار دارد و در همین راستا برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین با بیان اینکه مدرسه دفاع مقدس، مدرسه ای است که در آن درس فداکاری، رشادت، ایثارگری را آموخته ایم، گفت: معلم این مدرسه رهبر بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و رزمندگانی بوده اند که با جانفشانی خود در این مدرسه نقش آفرینی کرده‌اند، حال به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس سراسر کشور طرح راهیان نور انجام می‌شود.

رسولی‌فرد در مورد اهمیت این طرح تصریح کرد: دشمن هدف گذاری کرده تا با حربه و ترفندهای متنوع و جذاب جوانان و نسل دانش آموز را منحرف کرده و از مسیر انقلاب و آرمان‌های آن جدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید این حربه‌های دشمن را شناخته و نسبت به برطرف کردن و مقابله با آن قدم برداریم، برگزاری طرح‌هایی چون راهیان نور نسل جوان و دانش آموزان را به مسیر درست هدایت کرده و آنان را به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت مهدی (عج) سوق می‌دهد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین ضمن اشاره به شرایط خاص کشور به جهت گسترش ویروس کرونا و عدم حضور در یادمان‌های دفاع مقدس افزود: باید از تمام فرصت‌هایی که دنیا در اختیار قرار می‌دهد برای گسترش فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس بهره برد.

وی ادامه داد: فضای مجازی امروز به عنوان بزرگترین و آماده‌ترین بستر برای انجام کار در حوزه فرهنگ است که بنا بر این است طرح راهیان نور امسال نیز در بستر کانال‌ها، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و به طور ویژه در کانال شاد که در دسترس همه دانش آموزان قرار دارد، اجرا شود.

رسولی‌فرد خاطر نشان کرد: در استان قزوین علاوه بر بسترهای یاد شده کانال بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان نیز به صورت ویژه به این طرح اختصاص یافته است.

این مسئول در خصوص محتوی طرح مجازی راهیان نور بیان کرد: طی سال گذشته و امسال برنامه‌های متنوع و مطلوبی در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به صورت زنده از یادمان‌های دفاع مقدس توسط راویان توانمند و رزمندگان که در عملیات‌ها نقش آفرینی کردند، روایت گری می‌شود.

وی خاطرات شهدا و رزمندگان را از دیگر بخش محتوی این طرح نام برد که به صورت برنامه‌های از پیش تولید شده پخش خواهند شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین ادامه داد: انواع برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله مسابقه دل نوشته برای شهدا، نقاشی با موضوع دفاع مقدس، اجرای سرودها و نماهنگ‌ها  توسط دانش آموزان، وصیت‌نامه خوانی شهدا به صورت دکلمه وغیره در ذیل طرح راهیان نور در سطح مدارس استان انجام خواهد شد.

رسولی فرد تصریح کرد: این طرح به مدت دو ماه توسط ۳۲ استان کشور در فضای مجازی اجرایی می‌شود که استان قزوین هم چند روزی را برای پخش و اجرای این برنامه به صورت مجازی برنامه‌ریزی خواهد کرد، زمان آن به تمامی مدارس استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: از اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری خواستاریم که نسبت به اطلاع رسانی، پخش و انتشار مطالب و محتوای این طرح بزرگ مددرسان ما بوده و سهم و نقش خود را در اشاعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس ایفا کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان در پایان ضمن تشکر از تمام مدیران و مسئولان آموزش و پرورش، معلمان و مدیران مدارس استان که در برگزاری این طرح نقش آفرینی می‌کنند، گفت: از دانش‌آموزان استان در تمام مقاطع سنی دعوت می‌شود که در طرح راهیان نور شرکت کرده تا با همت و تلاش در کنار هم بتوانیم قدمی در راستای فرهنگ شهدا و گرامی‌ داشت نام و یاد آنان برداریم.

انتهای پیام/ ۲۰۰۱

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/218280

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.