تاریخ : 29 فروردین 3 00:34
3
شهردار قزوین خبر داد

تشکیل مجمع تخصصی شهرداران استان قزوین

  • کد خبر : 218317
  • 26 دی 0 19:20
تشکیل مجمع تخصصی شهرداران استان قزوین
مهدی صباغی از تشکیل مجمع شهرداران استان قزوین متشکل از کمیسیون‌های تخصصی خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، مهدی صباغی در نشست هم‌اندیشی شهرداران استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات شهرداری مرکز قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دین مبین اسلام شرایط مشخصی را برای زندگی انسان‌ها تعیین کرده و بارها از کلمه مدینه و بلد در قرآن از آن یاد برده است و متفکران اسلامی زیادی نگاه اسلامی به محیط شهری داشته‌اند.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر رسیدن به اهداف والای انقلاب را مشخص فرموده‌اند که در آن جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی جایگاه ویژه ای دارند.
 
شهردار قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند که «شهرداری‌ها در فعالیت‌هاى خود باید به مختصات "شهر اسلامى" توجه كرده و خدمات شهرى را در جهت تأمین این مقصود به كارگیرند و بخصوص به معمارى و شهرسازى متناسب با حیات طیبه‌ى اسلامى به طور كامل توجه كنند».
 
این مسئول عنوان کرد: در اصل شهر اسلامى شهری است که در آن عدالت در تقسیم خدمات شهرى، تأمین آرامش روحى و امنیت معنوى، ظهور و اعتلاى مظاهر اسلامى و انقلابى، عمران و آبادى و زیبایى، حفظ طبیعت و فضای طبیعی، همه با هم مورد توجه قرار گیرد. 
 
وی بیان کرد: شهر اسلامی می‌تواند با محوریت مساجد در مسیر تمدن سازی حرکت کند، به همین جهت تصمیم گرفتیم با الگوگیری از مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و دعوت از شهرداران استان قزوین مجمعی برای همفکری و همراهی در راستای رسیدن به این مقصود و با هدف انتقال تجارب و حفظ حقوق و منافع مشترک و عمومی شهرداری‌های استان ایجاد کنیم.
 
صباغی اضافه کرد: مجمع شهرداران با هدف وحدت رویه در مواجهه با چالش‌ها از طریق مشارکت در صورت‌بندی ايده‌ها و راهکارها در راستای پیشبرد اهداف و تقویت مدیریت شهری و تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت متشکل از شهرداران همه شهرهای استان تشکیل می‌شود.
 
شهردار قزوین گفت: محور هر برنامه‌ای برای مديريت شهر باید ارتقاء کيفيت زندگی فردی و اجتماعی و با هدف بهبود سطح رضايتمندی شهروندان از زندگی در شهر باشد.
 
این مسئول ابراز کرد: مجمع می‌تواند از کمیسیون‌های تخصصی با رویکرد تبادل نظر و هماهنگی در اداره امور محوله و مشارکت و همگرایی شهرهای استان در شناخت مسائل، موانع و مشکلات مبتلابه از طریق تعاملات و ارتباطات کارشناسی و همچنین بهره‌مندی هر چه بیشتر شهرداری‌ها از مذاکرات و نتایج تصمیمات کمیته‌های تخصصی تشکیل شود. 
 
وی عنوان کرد: این کمیسیون‌ها می‌تواند شامل کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی-حقوق- خدمات شهری-فنی عمرانی- معماری شهرسازی- خدمات اجتماعی- فرهنگی اجتماعی باشد.
 
صباغی عنوان کرد: فراموش نکنیم برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ چاره‌ای جز گفتگو و تعامل وجود ندارد و باید اجماع بین مسئولان اول در سطح محلی و بعد از آن در سطح ملی صورت بگیرد و در صورت فراهم شدن شرایط گفتگو، نتایج خوبی کسب خواهد شد. 
 
شهردار قزوین در پایان گفت: متأسفانه در قوانین جایی برای گفتگو مردم و مسئولان دیده نشده که باید توسط این مجمع راهی برای این تعامل نیز پیدا کنیم.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/218317

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.