تاریخ : 06 اردیبهشت 3 02:37
3
مدیرکل انتقال خون استان قزوین:

پویش اهدای خون، مهر زنان مینودری برگزار می‌شود

  • کد خبر : 218415
  • 30 دی 0 10:25
پویش اهدای خون، مهر زنان مینودری برگزار می‌شود
مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: پویش اهدای خون و مهر زنان مینودری از سوم تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دکتر مریم مدرسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی شاخص، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن اظهار کرد: پویش اهدای خون و مهر زنان مینودری از سوم بهمن در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان قزوین برگزار می‌شود.
وی افزود: این پویش از طرف اداره کل انتقال خون و با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اجرا می شود.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه پایگاه های انتقال خون در شهرستان قزوین و تاکستان به طور ثابت از ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرایی اهداکنندگان خواهد بود، گفت: پایگاه های سیار انتقال خون از هفته آینده در شهرستان آوج و بوئین زهرا از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده خدمت رسانی به مردم شریف استان خواهند بود.
مدرسی ادامه داد: درصد اهداکنندگان خانم در استان قزوین ۶/۸ درصد است که نسبت به جمعیت زنان استان درصد کمی را شامل می‌شود که در این میان نقش فرهنگی، باورهای نادرست، ناآگاهی و ترس می‌تواند تاثیر گذار باشد.


وی با اشاره افزایش اهداکنندگان خون در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۹ یادآور شد: در ۹ ماهه امسال ۳۷ هزار و ۸۳۱ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که ۲۹ هزار و ۷۱۷ نفر موفق به خونگیری شدند که از این تعداد ۱۹۹۰ نفر زنان با ۶/۸ درصد را شامل می شوند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین افزود: در سال گذشته از بین ۳۴ هزار و ۷۴۳ نفر مراجعه کننده، ۲۶ هزار و ۴۸۲ نفر خونگیری کرده که ۱۷۷۴ نفر آن زنان بوده اند.
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد اهداکنندگان مستمر ۵۹/۵ درصد است که در سال ۱۳۹۹ درصد اهداکنندگان ۵۴/۹ بوده است.
مدرسی در پایان بیان کرد: در ماه های پایانی سال به دلیل برودت هوا میزان مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون کاهش می یابد در حالی که میزان نیاز ما به فراورده های خونی همچنان باقی است، بنابراین به دلیل نیاز مستمر به اهدای خون از شهروندان عزیز خواستاریم که در این ماه ها نیز با اهدای خون یاری رسان دیگر شهروندان باشند.
انتهای پیام/ ۲۰۰۱

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/218415

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.