تاریخ : 10 فروردین 3 16:04
3
رئيس جمهوری آمریکا می‌گوید :

بایدن: پیشرفت‌هایی در گفتگو با ایران صورت گرفته است

  • کد خبر : 218419
  • 30 دی 0 12:42
بایدن: پیشرفت‌هایی در گفتگو با ایران صورت گرفته است
جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا می‌گوید پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران در حال انجام است و هنوز زمان ترک مذاکره ...

به گزارش شاخص: جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا می‌گوید پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران در حال انجام است و هنوز زمان ترک مذاکره فرا نرسیده است.

بایدن که این اظهارات را در یک نشست خبری به مناسبت یک سالگی ریاست جمهوری‌اش به زبان می‌آورد همچنین در ادامه افزود: «گروه کشورهایی که همراه ما مذاکره می‌کنند هم در این موضوع با ما هم‌نظر هستند. باید صبر کرد و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

اظهارات رئيس جمهوری آمریکا همزمان با پیگیری گفتگوهای هسته‌ای برای احیای برجام در وین مطرح می‌شود. دیپلمات‌های ایرانی در گفتگو با همتایان اروپایی خود در خصوص موضوعات متنوع در ارتباط با بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مشغول گفتگو و رایزنی هستند.

در همین حال، ابراهیم رئيسی، که روز چهارشنبه وارد مسکو شده بود، در دیدار با ولادیمیر پوتین به همتای خود روس خود تاکید کرده که تهران در تلاش برای رفع تحریم‌ها است و در عین حال ابراز امیدواری کرده که مذاکراتی که در وین برگزار می‌شود به برداشته شدن تحریم‌ها منجر شود.

آقای رئيسی که به نظر می‌رسد بدون مراسم استقبال رسمی از سوی مقام‌های روس وارد مسکو شده همچنین در دیدار با پوتین همچنین اظهار داشته که تهدید به اعمال تحریم مانع پیشرفت ایران نخواهد شد.

کرملین پیشتر گزارش داده بود که در این ملاقات طرفین در خصوص موضوعات متنوعی از جمله مسئله مذاکرات هسته‌ای احیای برجام در وین با یکدیگر گفتگو می‌کنند. رئيس جمهوری روسیه در دیدار با ابراهیم رئيسی تاکید کرده که دو کشور همکاری بسیار نزدیکی در سطح جهانی با یکدیگر دارند و به همکاری‌های تهران و مسکو در سوریه اشاره کرده و حمایت از دولت بشار اسد را «غلبه بر تهدیدهای توام با ترورسیم بین‌المللی در سوریه» نامید.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه کشورهای ۴+۱ به همراه آمریکا در پایتخت اتریش در حال پیگیری است و به دلیل دستور رهبر انقلاب مبنی بر عدم مذاکره مستقیم میان تهران و واشنگتن، این وظیفه آنطور که از ظواهر پیداست به عهده روسیه نهاده شده و میخائيل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تاکنون در مذاکرات مختلف و متعددی با راب مالی، دیپلمات آمریکایی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای گفتگو کرده و پیام‌های طرف ایرانی را به تیم آمریکایی منتقل کرده است.

در ویدیویی که از یکی از دیدارهای علی باقری با اولیانوف متشر شده، دیپلمات ایرانی با کمک مترجم خود، تلاش دارد به دیپلمات روس بگوید که تیم ایرانی حساب ویژه‌ای روی رایزنی‌های روسیه در این مذاکرات باز کرده است.

 انتهای پیام/1900

منبع: ایران جیب

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/218419

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.