تاریخ : 31 فروردین 3 21:49
3
امام جمعه قزوین:

سفر رییس جمهور به روسیه، گامی بلند در مسیر تحولات سیاسی و بین‌المللی

  • کد خبر : 218427
  • 01 بهمن 0 15:19
سفر رییس جمهور به روسیه، گامی بلند در مسیر تحولات سیاسی و بین‌المللی
آیت الله عابدینی با اشاره به سفر رییس جمهور به روسیه گفت: سفر رییس جمهور مومن و صادق به روسیه گام بلندی در مسیر تحولات سیاسی و بین‌المللی بود و بسیار تأثیرگذار است.
به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: هر چه درباره فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) صحبت میکنیم ما را خدمت آیه شریفه ای میبرد که خداوند در آن میفرماید با صادقین همراه باشید که همان پیغمبر و آل پیغمبر هستند و می بایست سبک زندگی خودمان را با آن بزرگواران هماهنگ کنیم. 
 
وی تصریح کرد: وقتی همه بخش های زندگی را با آن بزرگواران هماهنگ کنیم، با آنها نیز محشور می شویم؛ سعادت دنیا و آخرتمان با همراهی با پیغمبر و آل پیغمبر است و اگر دست از آنها برداریم، دچار خسارت می‌شویم‌. 
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: در روز میلاد حضرت زهرا(س)، امام خمینی متولد می شود، نگاه حضرت فاطمه این است که جهان زیر چتر وحی قرار گیرد، همه اسلام را درک کنند، هدایت پیدا کنند، قرآن را درک کنند و اینها آرمان های حضرت زهراست.
 
امام جمعه قزوین افزود: امام خمینی همان کسی بود که آرمان های حضرت زهرا را دنبال کرد و فرمود تا بانگ «لااله الا الله و محمد رسول الله(ص)» در جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.
 
وی عنوان کرد: امام خمینی وقتی قیام ۱۵ خرداد را شروع کردند کسی را نداشتند و وقتی از امام راحل پرسیدند با چه کسانی می‌خواهی انقلاب کنی فرمود نیروهای من هنوز متولد نشده و یا در گهواره هستند و همان نیروها آمدند، سرداران دفاع مقدس شدند و امروز هم امید مستضعفان عالم در مقاومت اسلامی هستند.
 
آیت‌الله عابدینی با تبریک روز زن، بیان کرد: روز زن یعنی حضرت فاطمه تنها نیست و بانوان عفیف و با غیرت بسیاری داریم که فرزندانی تربیت می‌کنند که سربازان مکتب فاطمی هستند و اینها پیروان حضرت هستند.
 
جهان تشنه فرهنگ فاطمی است
 
خطیب نماز جمعه قزوین گفت: حضرت فاطمه سیده زنان عالم است و این یعنی ای مردم دنیا بدانید آینده جهان، آینده فاطمی، علوی و مهدوی است؛ روز به روز عالم به این معنا بیشتر پی می برند چرا که جهان تشنه فرهنگ فاطمی است.
 
وی اظهار کرد: ما وارد شدیم به بهمن ماه که ماه شور، حماسه، ایمان و معنویت است. در بهمن ماه خبر آمد که قرار است امام به کشور بازگردد و غوغایی در دل مومنان ایجاد کرد، یک بار اجازه ندادند امام خمینی وارد کشور شود و همه به خیابان ها آمدند و این حرکت تبدیل به تظاهرات شد و پس از آن در ۱۲ بهمن امام خمینی به کشور آمد و مورد استقبال باشکوه و بی نظیر مردم قرار گرفت.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: با آمدن امام خداوند آن دوران شکنجه و سرکوب را به دوران آزادگی، عزت و سربلندی برای این ملت و به واسطه این ملت برای ملت های مسلمان و مظلوم دیگر فراهم کرد.
 
۲۲ بهمن نقطه آغاز انقلاب است نه پایان آن
 
امام جمعه قزوین تاکید کرد: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن تازه شروع شد و نباید تصور کنیم که به پایان رسید و هر روز دامنه انقلاب گسترده‌تر می شود و هر روز یک کشور اسلامی با آرمان های انقلاب همراه می شود و این از برکات انقلاب اسلامی است. فعالیت های انقلابی با قدرت ادامه یافته است و تنور انقلاب داغ است. 
 
وی با اشاره به تحولات یمن یادآور شد: یمن به عنوان یکی از جبهه‌های مقاومت در هفته گذشته امارات را مورد هدف قرار داد و آن هم بسیار برای اماراتی ها ترسناک بود و اگر عاقل باشند دیگر این اشتباهات را تکرار نمی‌کنند و اگر غیر از این رفتاری از خودشان نشان دهند برایشان گران تمام می‌شود و این اولین حمله جدی یمن به امارات با ۲۰ فروند پهباد و ۱۰ موشک صورت گرفت و اهداف مورد نظرشان را مورد هدف قرار دادند و امیدواریم خداوند به بازوان یمنی ها قوت روز افزون بدهد.
 
سفر رییس جمهور به روسیه، گام بلندی در مسیر تحولات سیاسی و بین‌المللی بود
 
آیت‌الله عابدینی با اشاره به سفر رییس جمهور به روسیه خاطرنشان کرد: سفر رییس جمهور مومن و صادق به روسیه گام بلندی در مسیر تحولات سیاسی و بین‌المللی بود و بسیار تأثیرگذار است.
 
خطیب نماز جمعه قزوین افزود: اگر بخواهیم ارزش این سفر را دریابیم باید یک نگاهی به شرایط آمریکایی ها و مستکبران بیندازیم، آمریکایی ها، مستکبران و صهیونیست ها از این سفر بسیار ناراحت هستند و می‌توان در واکنش‌های آنها به این مهم پی برد و حتی نوکران منطقه ای و داخلیِ مستکبران بسیار ناراحت هستند. قرآن فرمود بغض و کینه از آنها بروز می‌کند و آن چه که در دلهایشان پنهان دارند و هنوز آشکار نکرده اند، بیشتر از آن چیزی است که شما می‌بینید.
 
وی اضافه کرد: خدا فرموده حال که اینها عصبانی هستند به آنها بگویید از این عصبانیت بمیرید چرا که غیر از مردن چاره دیگری ندارید و با هیچ راهکاری از جمله تحریم نتوانستید جلوی این ملت را بگیرید.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: نامه امام خمینی به گورباچوف، سفر حاج قاسم سلیمانی و حمایت های رهبری سه عنصری است که روابط ایران و روسیه را پس از انقلاب تحکیم بخشیده و هر روز تقویت می‌کند.
 
امام جمعه قزوین با اشاره به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر یادآور شد: صرفه جویی در مصرف انرژی، به ویژه صرفه جویی در مصرف گاز بسیار در این روزها لازم است، اگر بیش از اندازه مصرف کنیم حتما حق دیگران است و اینها برکت را از زندگی ما می برد.
 
وی ادامه داد: روایت داریم که اسراف برکت را از زندگی انسان می برد و باید هم بخاطر این موضوع و هم بخاطر رحم به یکدیگر تلاش کنیم با صرفه جویی کامل مصرف کنیم.
 
آیت الله عابدینی سالروز درگذشت محدث کبیر شیعه مرحوم حاج شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان و کتاب های بسیار دیگر را یادآوری کرد و گفت: همه ما غیر مستقیم شاگرد دستاوردهای معنوی این مرد بزرگ شده ایم.
 
وی همچنین سالروز رحلت شیخ مرتضی انصاری را نیز گرامیداشت و بیان کرد: بسیاری از مراجع بزرگ ما شاگردان این مرد بزرگ بوده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/218427

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.