تاریخ : 09 فروردین 3 23:31
3
دلتاکرون چقدر خطرناک است؟

دلتاکرون چقدر خطرناک است؟

  • کد خبر : 218460
  • 03 بهمن 0 17:08
دلتاکرون چقدر خطرناک است؟
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا به نام دلتاکرون به احتمال زیاد نتیجه الودگی ازمایشگاهی است و سویه نگران کننده‌ای نیست.

به گزارش شاخص به نقل از ترکیش نیوز نوشت: رسانه‌های یونانی قبرس این کشف را گزارش کردند و آن را سویه‌ای با عوامل ژنتیکی سویه دلتا به همراه برخی از جهش‌های اُمیکرون توصیف کردند.

اگرچه امکان ترکیب ژنتیکی کروناویروس‌ها وجود دارد، اما این موضوعی نادر است و به عقیده دانشمندان وجود سویه دلتاکرون بعید به نظر می‌رسد.

تام پیکوک، ویروس‌شناس بخش بیماری‌های عفونی در امپریال کالج لندن، اظهار کرد: توالی‌های دلتاکرون قبرسی گزارش شده توسط چندین رسانه بزرگ کاملا واضح است که حاصل آلودگی آزمایشگاهی است.

جفری بارت، رئیس بخش ابتکار ژنومیک کووید ۱۹ در موسسه ولکام سنگر (Wellcome Sanger) بریتانیا، گفت: جهش‌های ادعا شده در بخشی از ژنوم قرار دارد که در برخی از روش‌های توالی‌یابی به خطا و اشتباه شناسایی شده است.

وی گفت: این مورد تقریبا به طور قطع یک نوترکیب بیولوژیکی از دودمان دلتا و اُمیکرون نیست.

دانشمندان مشتاق مبارزه با سیل اطلاعات نادرست در مورد کووید ۱۹ هستند که بیشتر آن در فضای مجازی پخش می‌شود.

گزارش‌های تایید نشده‌ای مبنی بر انتشار ویروس «فلورونا» یا «فلورون»، ترکیبی از آنفلوآنزا و ویروس کرونا نیز منتشر شد که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را رد کرد.

ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی در سازمان جهانی بهداشت، در این خصوص گفت: لطفا از کلماتی مانند دلتاکرون، فلورونا یا فلورون استفاده نکنیم.

وی افزود: این کلمات به معنای ترکیبی از ویروس‌ها یا انواع مختلف است، اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. در حالی که افراد ممکن است همزمان از آنفلوآنزا و کرونا رنج ببرند، اما این ۲ ویروس نمی‌توانند ترکیب شوند.

برخلاف انواع جدید کووید ۱۹مانند اُمیکرون که به شدت بر روند همه‌گیری تاثیر می‌گذارد، موارد ابتلا همزمان به آنفلوآنزا و ویروس کرونا موضوع جدیدی نیست.

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا ده‌ها گونه را به وجود آورده که چهار مورد از آن توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان نگران‌کننده معرفی شده‌اند؛ آلفا، بتا، دلتا و اُمیکرون.

انتهای پیام/1100

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/218460

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.