تاریخ : 29 فروردین 3 00:09
3
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین:

نگران وقوع موج ششم کرونا در روزهای پایانی سال هستیم

  • کد خبر : 218495
  • 04 بهمن 0 17:56
نگران وقوع موج ششم کرونا در روزهای پایانی سال هستیم
منوچهر حبیبی گفت: در آستانه تعطیلات پایان سال بشدت نگران پیک ششم کرونا هستیم و حتما باید مراقبت کنیم تا پیامدهای این موج مشکل ساز نشود.

به گزارش خبرنگار سلامت شاخص، منوچهر حبیبی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: ویروس اُمیکرون قدرت شیوع بالایی دارد که در صورت بی‌احتیاطی ممکن است غافلگیر شویم و در این فرصت محدود باید توصیه‌های کارشناسان را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه میزان شیوع اُمیکرون در استان افزایش یافته است، افزود: هرچند میزان آن نسبت به سایر سویه‌ها کمتر است اما باید آمادگی لازم در این بین را داشته باشیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین ضمن تاکید بر انسجام در اجرای برنامه واکسیناسیون گفت: پیشنهاد می‌شود استقرار اکیپ‌های تزریق واکسن در برخی مناطق پرجمعیت از جمله استانداری، آموزش و پرورش، سپاه و صدا و سیما جزو مصوبات ستاد کرونا باشد.

دانشگاه علوم پزشکی در تامین داروهای ضد ویروس اهتمام داشته باشد

حبیبی یادآور شد: نگران شکل‌گیری پیک ششم کرونا و گره خوردن آن به تعطیلات پایان سال و نوروز هستیم و نباید اجازه بروز این شرایط را بدهیم.

وی اذعان کرد: ضروری است آمادگی لازم برای تامین داروهای ضد ویروس کرونا را داشته باشیم و دانشگاه علوم پزشکی اهتمام ویژه‌ای در این بین اتخاذ کند.

این مسئول گفت: استفاده از ماسک در تاکسی و اتوبوس با حساسیت و جدیت بیشتری مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری برای همراهی رانندگان برای این امر اهتمام داشته باشد.

حبیبی گفت: از ظرفیت خیرین برای تامین سیستم‌های تهویه مدارس استفاده شود و مطب‌های خصوصی همکاری لازم را برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به رستوران‌ها و دفاتر پیشخوان است و از متولیان امر درخواست داریم به این موضوع به صورت ویژه توجه کنند.

انتهای پیام/2001

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/218495

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.