تاریخ : 09 فروردین 3 23:46
3
شناسایی علائمی جدید از ویروس کرونا

شناسایی علائمی جدید از ویروس کرونا

  • کد خبر : 219829
  • 20 فروردین 1 19:12
شناسایی علائمی جدید از ویروس کرونا
محققان علائم جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کردند، به نظر می‌رسد علائم این ویروس بر اساس سویه‌های مختلف پایدار است.

به گزارش شاخص،با توجه به اظهارات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) علائم ویروس کرونا ممکن است بین ۲ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض آن ظاهر شود و از خفیف تا شدید متغیر باشد. نشانه‌های عفونت شامل تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، خستگی، بدن درد، سردرد و از دست دادن حس چشایی یا بویایی است.

در برخی موارد بیمار باید تحت مراقبت‌های پزشکی اورژانسی قرار گیرد که علائم هشداردهنده شامل مشکلات تنفسی، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه، گیجی، ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن و رنگ پریدگی یا ظاهر شدن رنگ آبی در پوست، لب‌ها یا ناخن‌هاست.

داده‌های جدیدی نیز در حال ظهور است که نشان می‌دهد بین کووید ۱۹ و سلامت دندان‌ها همبستگی وجود دارد. نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۱ در رادیولوژی دهان نشان داد تقریبا ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان با بیماری شدید دندانی نیز به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند.

به گفته محققان احتمالا این مورد نیز به ویروس سارس کوو ۲ مرتبط است؛ ویروسی که منجر به بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

گیرنده‌هایی در بدن به نام ACE ۲ وجود دارد که سارس کوو ۲ را به سلول‌های بدن راه می‌دهد. بسیاری از این گیرنده‌ها در دهان، زبان و لثه قرار دارد. کسانی که در مراقبت از سلامت دهان و دندان خود بی‌توجه هستند، ممکن است گیرنده‌های ACE ۲ بیشتری داشته باشند و در نتیجه ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عوارض ناشی از کووید ۱۹ باشند. با این حال به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

اگرچه تحقیقات همیشه در حال تکامل است، اما می‌دانیم که برخی علائم دهانی با کووید ۱۹ مرتبط است. این علائم شامل خون‌ریزی لثه، بثورات در دهان، پوشش سفید روی زبان، دندان‌های زرد یا تغییر رنگ و از دست دادن دندان‌هاست، اما به این معنا نیست که در صورت ابتلا به کووید ۱۹ مشکلات دندانی را تجربه نمی‌کنید.

محققان می‌گویند درد دندان در طول یا بعد از بهبودی از ابتلا به کووید ۱۹ را می‌توان با ۴۰۰ میلی‌گرم ایبوپروفن درمان کرد.

به گفته آنها ایبوپروفن از استامینوفن موثرتر است و استفاده از یک پارچه نرم خیس شده در آب خنک و قرار دادن آن در قسمت بیرونی گونه‌ها نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. اگر مسکن‌ها مشکل را کاهش نداد، باید با دندانپزشک تماس گرفت. اگر تصور می‌کنید عفونت یا برفک دهان شما در حال توسعه است، پزشک می‌تواند دارو‌های ضد قارچ تجویز کند.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد کسانی که بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار می‌دهند، در صورت ابتلا به ویروس می‌توانند شدت علائم کووید ۱۹ را کاهش دهند.

مراقبت از دندان‌ها شامل استفاده از نخ دندان، حداقل یک بار در روز، مسواک زدن ۲ بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید، تعویض مسواک هر سه تا چهار ماه یک بار، تغذیه سالم، پرهیز از مصرف زیاد شکر، سیگار نکشیدن و تمیز نگه داشتن تمام وسایل دهان و دندان می‌شود.

انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/219829

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.