تاریخ : 09 فروردین 3 16:59
3
کرونا تمام نشده است؛ همچنان ماسک بزنید

کرونا تمام نشده است؛ همچنان ماسک بزنید

  • کد خبر : 220007
  • 31 فروردین 1 21:30
کرونا تمام نشده است؛ همچنان ماسک بزنید
عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا گفت: تا زمانی که بیماری کرونا به مرحله‌ای برسد که نگرانی همه گیری آن را نداشته باشیم باید زدن ماسک و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش شاخص،پیام طبرسی، درباره سویه XE در ایران، اظهار کرد: در ایران تاکنون موردی را نداشتیم که به سویه XEمبتلا شده باشد و ممکن هم در ایران باشد، اما گزارشی فعلا نبوده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا درباره وضعیت ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: در تهران وضعیت شیوع بیماری روبه کاهش است و موارد سرپایی و بستری خوشبختانه افزایش نداشته بعد از پایان تعطیلات پیش بینی می‌کردیم که موارد سرپایی و بستری افزایش داشته باشد، اما مشکلی ایجاد نشد.

طبرسی ادامه داد: در حال حاضر ۵۴ شهر قرمز است که عمدتا شهر‌های کوچک هستند و معیار مناسبی نیستند که بخواهیم بگوییم روند بیماری در کشور رو به افزایش است فعلا در شهر‌های بزرگ بخصوص تهران روند روبه کاهش است و با معضل خاصی روبه رو نیستیم باید منتظر باشیم ببینیم که سویه جدید می‌تواند باعث پیک جدید شوند یا خیر.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا درباره وضعیت ابتلای دانش آموزان، گفت: آمار دقیقی هنوز در این باره منتشر نشده، مدارس دایر است و بسیاری از دانش اموزان به مدرسه می‌رود دیگر نمی‌شود مدارس را غیرحضوری کرد و باید دانش اموزان به مدرسه بروند فعلا موجی ایجاد نشده رصد می‌کنیم که اگر مشکلی ایجاد شد مدارس تعطیل شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کرونا به بیماری بومی تبدیل خواهد شد؟ تصریح کرد: این یک حدس است و به این منظور که وضعیت بیماری از شکل بحرانی خارج شده و پیک‌هایی که داشتیم را دیگر نخواهیم داشت. بیماری کرونا هیچ وقت محو نخواهد شد عده‌ای به صورت خفیف می‌گیرند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند دچار عوارض خواهند شد.

طبرسی درباره برداشتن ماسک، گفت: فعلا برای برداشتن ماسک زود است بسیاری از کشور‌هایی که ماسک را برداشتند، مجدد توصیه به زدن ماسک می‌کنند. تا زمانی که بیماری به مرحله‌ای برسد که نگرانی همه گیری آن را نداشته باشیم باید زدن ماسک و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا درباره تزریق دز چهارم واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: در مطالعاتی که در برخی از کشور‌ها انجام شد دز چهارم اثر بیشتری در کاهش موارد مرگ و میر و ابتلای شدید دارد در کشور‌هایی مثل آمریکا تزریق دز چهارم برای بالای ۵۰ سال توصیه شده در ایران نیز فعلا در بیماران نقص ایمنی، یعنی بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند و یا پیوند عضو داشتند توصیه شده، اما مشکل ما در ایران این است که بسیاری از افراد دز سوم را هنوز تزریق نکردند که بخواهیم درباره دز چهارم صحبت کنیم.

 

انتهای پیام/1100

منبع: میزان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220007

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.