تاریخ : 30 فروردین 3 20:09
3
ارتباط ویروس کرونا و افزایش هپاتیت در کودکان رد شد

ارتباط ویروس کرونا و افزایش هپاتیت در کودکان رد شد

  • کد خبر : 220186
  • 12 اردیبهشت 1 18:41
ارتباط ویروس کرونا و افزایش هپاتیت در کودکان رد شد
طبق گزارش مقامات بهداشتی آمریکا، هیچ ارتباطی بین ویروس کرونا و ابتلا به هپاتیت وجود ندارد.

به گزارش شاخص،گزارش جدیدی از "مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC) در آمریکا، کووید ۱۹ را به عنوان عاملی در موارد مرموز هپاتیت شدید در کودکان، حداقل در ۹ مورد تأیید شده در آلاباما، رد می‌کند.

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت، جزئیات موارد ثبت شده در آلاباما را نشان می‌دهد که ابتدا توجه را به بیماری‌های کبدی در ایالات متحده جلب کرد. هفته گذشته، CDC هشداری را به پزشکان در سراسر کشور توصیه کرد که مراقب موارد غیرعادی هپاتیت باشند.

اکنون بیش از ده‌ها مورد هپاتیت کودکان در هشت ایالت دیگر در حال بررسی است؛ یکی در لوئیزیانا، سه مورد در ایلینوی، دو مورد در کارولینای شمالی و چهار مورد در ویسکانسین. حداقل سه کودک نیاز به پیوند کبد داشتند و مقامات ویسکانسین در حال بررسی مرگ یک کودک هستند.

بر اساس گزارش جدید، تست کووید ۱۹ هیچ یک از کودکان آلابامایی هنگام بستری شدن در بیمارستان مثبت نشده و هیچ یک از آن‌ها قبلاً مورد مستندی از این بیماری نداشتند. همچنین هیچ کدام واکسن کووید ۱۹ دریافت نکرده بودند.

همه این کودکان هیچگونه مشکل زمینه‌ای نداشتند, اما هیچ کدام برای ویروس‌های معمولی که باعث هپاتیت می‌شوند، از جمله ویروس‌های هپاتیت نوع A، B و C مثبت نشدند. چندین علت دیگر هپاتیت در کودکان نیز رد شد.

با این حال، آزمایش ۹ کودک برای "آدنوویروس" مثبت بود؛ ویروسی که معمولاً با علائم سرماخوردگی همراه است. پنج مورد از ۹ مورد برای یک نوع خاص مثبت بودند: "آدنوویروس ۴۱".

آدنوویروس نوع ۴۱ عمدتاً از مدفوع پخش می‌شود و بار دیگر اهمیت شستن صحیح دست‌ها را برجسته می‌کند.بر اساس این گزارش، این ویروس خاص یکی از علل شایع بیماری‌های گوارشی در کودکان است که علائم آن عبارتند از اسهال،استفراغ،تب و علائم تنفسی است. همچنین علائم مرتبط با مشکلات کبدی نیز رایج است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که تاکنون حدود ۱۷۰ مورد هپاتیت شدید در کودکان در ۱۶ کشور گزارش شده است.

انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220186

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.