تاریخ : 09 فروردین 3 17:16
3
مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم در قزوین:

چرخه مشاغل خانگی در مرکز کارآفرینی حاج‌قاسم تکمیل می‌شود / ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی در قزوین

  • کد خبر : 220261
  • 18 اردیبهشت 1 09:59
چرخه مشاغل خانگی در مرکز کارآفرینی حاج‌قاسم تکمیل می‌شود / ایجاد  ۹۰۰ فرصت شغلی در قزوین
سهراب یوسفی‌فرد با بیان اینکه ساختار مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم تنها به مشاغل خانگی ختم نمی‌شود، گفت: در این مرکز طرح‌های متنوعی داریم که به صورت ویژه در حال پیگری بوده و بحث مشاغل خانگی تنها یک بخش آن است.

سهراب یوسفی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در رابطه با فعالیت مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم در قزوین اظهار کرد: هدف از ایجاد مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار به ویژه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان محلات و مناطق مختلف است.

وی با بیان اینکه ساختار مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم تنها به مشاغل خانگی ختم نمی‌شود، افزود: در این مرکز طرح‌های متنوعی داریم که به صورت ویژه در حال پیگری بوده و بحث مشاغل خانگی تنها یک بخش آن است.

مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم در قزوین بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای در راستای حمایت از مشاغل خانگی صورت گرفت که خوشبختانه با نتایج خوبی همراه بود.

یوسفی‌فرد ادامه داد: تمام امور مربوط به مشاغل در حوزه‌های ساختار پژوهش، آموزش، سرمایه‌گذاری، تولید و فروش در این مکتب دنبال می‌شود که اکنون عمده مشکلات ما در بخش مشاغل خانگی، تامین مواد اولیه ارزان قیمت و فروش محصولات است.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای لازم برای راه‌اندازی چرخه مشاغل خانگی فروش نمایشگاهی است که خوشبختانه با توجه به استقبالی که در شهرهای خاکعلی و محمودآباد صورت گرفت به نمایشگاه و عرضه شهرستانی و روستایی ورود کردیم.

مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم اضافه کرد: با استقبال مردم دو شهر خاکعلی و محمود آباد بارقه‌های امید در دل ما زنده شد که می‌توانیم در کل استان به صورت ادواری کارگروه و نمایشگاه فروش محصولات برگزار کنیم.

یوسفی‌فرد اذعان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته راه‌اندازی نمایشگاه شهر محمودآباد نمونه با ورود هیئت دولت سیزدهم به استان همراه شد و رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از طرح‌های مشاغل خانگی ما بازدید کرد.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خیریه در مشاغل خانگی

وی ابراز کرد: طرح‌های مشاغل خانگی مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم به صورت ویژه در کارگروه سفر ریاست جمهوری و معاونت اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد که از ظرفیت بخش خصوصی خیریه در مشاغل خانگی استفاده شود.

مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم ادامه داد: همچنین در این کارگروه مطرح شد که طرح مشاغل خانگی از انحصار جهاد دانشگاهی که کار پژوهش، آموزش و اتصال به بازار ناموفقی را داشت، خارج شده و تنها از ظرفیت پژوهش جهاد دانشگاهی برای بحث مشاغل خانگی استفاده شود.

یوسفی‌فرد بیان کرد: اکنون کارگروه نمایشگاه مشاغل خانگی مرکز کارآفرینی حاج قاسم آمادگی این را دارد که این نمایشگاه را به صورت ویژه در تمام شهرها برگزار کند همچنین طی رایزنی که با مجموعه نمایشگاهی بین‌الملل داشتیم در نظر داریم در عرصه نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای دیگر هم ورود پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای پیگیرهستیم تا مجوزی برای بحث آموزش مهارتی اقشار جامعه به صورت خیریه و حداقل هزینه‌ها صادر شود.

مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های ادواری در شهرهای مختلف اظهار کرد: از آنجایی که برگزاری نمایشگاه‌ طرح‌های مشاغل خانگی در فضای باز با برخی موانع مانند سرما و بارندگی همراه بود تصمیم گرفتیم که در ایام بهار و تابستان در فضای باز و در نیمه دوم سال در مکان سربسته برگزار شود.

یوسفی‌فرد تصریح کرد: براساس آیین نامه مشاغل خانگی شهرداری‌ها موظف هستند در جهت حمایت از این طرح‌ها، اماکنی را به صورت موقت به منظور برگزاری نمایشگاه‌ دراختیار آن‌ها قرار دهند.

وی ادامه داد: اکنون در حال انتقال مجوز استانی مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم به مجوز کشوری هستیم و آمادگی این را داریم که به صورت ادواری در کل شهرها و حتی در کل استان‌های کشور نمایشگاه برگزار کنیم.


مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم با اشاره به آیین نامه وظایف شهرداری‌ها در قبال طرح‌های مشاغل خانگی ابراز کرد: پیگیری‌های لازم در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل خانگی به صورت ادواری در سطح استان انجام شده و درکشور در حال رایزنی هستیم که این امر صورت گیرد.

معرفی بیش از ۱۵۰۰ متقاضی کار به شرکت‌های کاریابی

یوسفی‌فرد تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری نمایشگاه ‌مشاغل خانگی ازسوی شهردار خاکعلی و محمودآباد مورد استقبال قرار گرفت و حتی پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه را به صورت فصلی هر سه ماه یک بار را ارائه کردند.

وی عنوان کرد: دو قرارگاه مکتب کارآفرینی حاج قاسم و موسسه خیریه یاور مواسات شهید سلیمانی در کنار هم در سه ماهه سال جاری بیش از هزار و 500نفر را برای کاریابی خیریه به شرکت‌ها معرفی کردند که 450 نفر از سوی مجموعه ما انجام شد.

مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم ادامه داد: همچنین در بخش مشاغل خانگی و کارآفرینی حدود 900 نفر وارد این چرخه شدند که در زمینه‌های مختلف مشاوره، پذیرش طرح، پشتیبانی، آموزش، ارائه راهکارهای سرمایه‌گذاری وحمایت در بحث تولید و فروش بهره‌مند شدند.

یوسفی‌فرد عنوان کرد: تاکنون حدود یکهزار جمعیت انسانی در بخش مشاغل خانگی مورد حمایت قرار دادیم که بر اساس آمار رسمی حدود 900 نفر ثبت شده است.

وی اذعان کرد: گرچه ما در مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم مسیر کار‌آفرینی را بدون اتصال به نهادهای دولتی در پیش گرفتیم اما این به مفهوم عدم اتکا به نهادها نیست.

مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم افزود: تقاضا داریم که با توجه به موفقیت این طرح در استان، استقبال وزاری کشور و ارائه راهکارهای لازم جهت اشتغال و کارآفرینی افراد جویای کار در استان به صورت پایلوت قرار گیرد تا بتوانیم حداقل اولین استان بدون افراد نیازمند به کار را رقم بزنیم.

یوسفی‌فرد تصریح کرد: اگر از این مجموعه حمایت همه جانبه صورت گیرد و از کارگروه‌ها پشتیبانی شود، می‌توانیم در کشور نقش آفرین باشیم و این الگو را در تمام استان‌ها پیاده کنیم.

وی تصریح کرد: مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی، موانع و مشکلات مختلف را بررسی و راهکارهای مرتبط را ارائه کرده است بنابراین تقاضا داریم که مسئولین و نهادهای زیربط برای پیشبرد بهتر، حمایت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل مرکز کارآفرینی مکتب حاج قاسم در پایان گفت: خوشبختانه این چرخه پرقدرت کار خود را آغاز کرده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صحیح به موفقیت‌های چشمگیری برسیم چه بسا که این توانایی را داریم به صورت رایگان برای زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی نمایشگاه برگزار کنیم تا خدمات و اجناس خود را ارائه نمایند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220261

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.