تاریخ : 10 فروردین 3 17:55
3
مدیرکل اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان قزوین:

نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان البرز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 220304
  • 20 اردیبهشت 1 11:48
نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان البرز برگزار می‌شود
عین‌الله کشاورزترک از برگزاری نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان البرز خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته مشاغل و معرفی به دانش‌آموزان صورت برپا خواهد شد.

عین‌الله کشاورزترک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، از برگزاری نمایشگاه معرفی مشاغل با همکاری اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی شهرستان البرز خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته مشاغل و معرفی به دانش‌آموزان صورت گرفته و بنا است که با معرفی باشگاه کارآفرینان نوجوان ضمن شناسایی و پرورش استعدادها به تربیت نسل آینده کارآفرینان نوآور کشور بپردازد.

وی افزود: باشگاه کارآفرینان نوجوان با هدف تقویت مهارت‌های نرم و بنیادین که اساساً آغازآن در سنین کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد، ایجاد شده تا افراد مستعد به کارآفرینان نوآور تبدیل شوند.

مدیرکل اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری حداکثر 50  نفر از دانش‌آموزان گروه سنی 12 تا 15 سال البرز در دوره 9 ماهه باشگاه کارآفرینان نوجوان پس از استعدادیابی پرورش خواهند یافت.

کشاورزترک اذعان کرد: حضور در این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای ارتباط با دانش آموزان، اولیا و مدیران مدارس برای آشنایی با واقعیت‌های شغلی عباشد.

وی عنوان کرد: دانش آموزان باید بدانند که انتخاب رشته با توجه به استعدادها و انتظارات اطرافیان و بر اساس راهنمایی تحصیلی نمی‌تواند ضامن دستیابی به شغل در آینده شود و مشاوره شغلی به منظور اطلاع از ویژگی‌های شخصیتی و تطبیق با مشاغل متناسب با آن و اطلاع از نیازهای بازارکار، مکمل مشاوره تحصیلی است.

مدیرکل اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد:این نمایشگاه با حضور مدیران کاریابی‌های غیر دولتی شهرستان البرز به منظور ایجاد ارتباط در مقطع فعلی و توسعه کمی و کیفی آن به منظور تنظیم بازارکار به بهره‌برداری خواهد رسید.

کشاورزترک تصریح کرد:شناخت مشاغل می‌تواند در انتخاب شغل  موثر بوده و موجب زدودن تصورات نادرست و نامتناسب شود.

وی در پایان گفت: تفاهم نامه‌ای با انجمن کاریابی‌های استان منعقد شده تا در صورت اعلام مدیران مدارس شرایط حضور دانش‌آموزان به منظور آشنایی بیشتر با مشاغل فراهم شود.

گفتنی است که این نمایشگاه از 18 هم تا 22 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 صبح تا 8 شب در دانشگاه کار البرز دایر خواهد بود

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.