تاریخ : 10 فروردین 3 11:21
3
افرادی که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را نگرفتند، چه کار کنند؟

افرادی که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را نگرفتند، چه کار کنند؟

  • کد خبر : 220326
  • 20 اردیبهشت 1 21:12
افرادی که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را نگرفتند، چه کار کنند؟
هم‌وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص‌یافته دارند، می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

به گزارش شاخص،بعد از گفت‌‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور، بانک مرکزی واریز یارانه 300 و 400 هزار تومانی را به 9 دهک آغاز کرد و آن‌طور که مدیر روابط عمومی این بانک اعلام کرده تا ساعت 5 صبح 20 اردیبهشت‌ماه واریز یارانه‌های 300 و 400 هزار تومانی به اتمام رسیده است.

اما برخی از مردم موفق به دریافت این یارانه‌ها نشده‌اند و پیامک واریز بانک برای‌شان ارسال نشده است؛ تکلیف این گروه چیست؟

طبق اعلام «سیدمرتضی موتورچی» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هم‌وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص‌یافته دارند، می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

خاندوزی وزیر اقتصاد قبلاً گفته بود 10 درصد از جمعیت کشور یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. وی در این خصوص گفت که به‌رغم آنکه پایگاه رفاه ایرانیان شواهد متعددی برای 10 درصدی از جامعه که مشمول یارانه‌ها نیستند در اختیار دارد، این امکان فراهم شده که افراد با مراجعه به سایت‌های مربوطه که در روزهای آینده توسط وزارت رفاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، درخواست دریافت یارانه خود را ثبت کنند.

همچنین طبق اعلام وزیر کار، بناست در روزهای آینده سازمان هدفمندی یارانه‌ها امکان ثبت نام برای افرادی که یارانه نمی‌گیرند را فراهم کند. عبدالملکی گفته به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند. بعضاً ممکن است افراد، متمول و از دهک دهم باشند که وضع مالی‌شان خوب است، آن‌ها جواب مثبت دریافت نخواهند کرد، ولی کارگران اگر یارانه‌بگیر نیستند، یارانه‌شان برقرار خواهد شد.

گفتنی است در طرح جدید دولت، 77 میلیون یارانه‌بگیر در دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند؛ 30 درصد این جمعیت یارانه 400 هزار تومانی، 60 درصد یارانه 300 هزار تومانی و 10 درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. در خصوص نان و دارو، همه ایرانیان از جمله یارانه‌بگیران و کسانی که مشمول پرداخت یارانه نیستند، یارانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/1100

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220326

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.