تاریخ : 09 فروردین 3 12:47
3
رییس کل دادگستری استان قزوین هشدار داد

برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلال‌گران عرضه کالای اساسی

  • کد خبر : 220335
  • 21 اردیبهشت 1 18:51
برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلال‌گران عرضه کالای اساسی
علی شعبانی گفت: افرادی که با اقداماتی همچون احتکار کالاهای اساسی به صورت گسترده موجب ایجاد نابسامانی در بازار شوند، به جرم اخلال در نظام اقتصادی تحت پیگیرد قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، علی شعبانی در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی که با موضوع بررسی وضعیت آرد، نان و نانوایان در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: اقدام دولت در اصلاح یارانه آرد یک ضرورت اجتناب ناپذیر به حساب می‌آمد، زیرا این حجم یارانه‌ و سرمایه دولت که به این حوزه اختصاص می‌یافت با قاچاق و فروش خارج از شبکه هدر می‌رفت و قطعاً اجرای این طرح در راستای منافع جامعه است.

وی افزود: در اجرای این طرح همه ارکان نظام به دولت کمک کنند تا این طرح به درستی اجرایی شود و قطعاً اجرای دقیق آن منافع مردم را تامین خواهد کرد.

این مقام قضایی استان بیان کرد: اقدامات دستگاه قضایی دو بعد پیشگیرانه و برخوردی دارد و بی‌تردید در اجرای این طرح هر دو محور در دستور کار قرار دارد و هر کجا لازم باشد در کنار سایر دستگاه ها و نهادها قرار خواهیم گرفت.

شعبانی اولویت دستگاه قضایی را اقدامات پیشگیراتنه دانست و تاکید کرد: چنانچه افرادی به دنبال ایجاد نابسامانی در بازار باشند و معیشت مردم را به دلیل منافع شخصی نادیده بگیرند قطعاً رویکرد برخورد قاطعانه نسبت به متخلفان اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه هشدار داد: یقیناً افرادی که با اقداماتی همچون احتکار کالاهای اساسی به صورت گسترده موجب ایجاد نابسامانی در بازار شوند، به جرم اخلال در نظام اقتصادی تحت پیگیرد قضایی قرار خواهند گرفت و صرفاً به اقدامات آن‌ها به عنوان یک پرونده تعزیراتی نگاه نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: شناساسی افراد متخلف در بحث آرد و نان در دستور کار دستگاه قضایی، نهادهای امنیتی و انتظامی قرار دارد و باید دانه درشت های نابسامانی بازار در چنگال قانون گرفتار شوند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: قطعا نظارت های درون سازمانی در دستگاه های متولی نیز باید به نحو احسن صورت گیرد تا شاهد اهمال در انجام وظایف نباشیم و قطعا سستی در انجام امور عدم اجرای دقیق طرح را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220335

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.