تاریخ : 31 فروردین 3 23:36
3
ماری جوانا دوستدار قلب شما نیست

ماری جوانا دوستدار قلب شما نیست

  • کد خبر : 220346
  • 21 اردیبهشت 1 20:33
ماری جوانا دوستدار قلب شما نیست
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ، THC ماده‌ ی موجود در برخی مواد اعتیاد آور مانند ماری جوانا، حشیش، گراس ممکن است خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

به گزارش شاخص،یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شد، ارتباط قوی بین افزایش خطر حمله قلبی و مصرف منظم ماری جوانا را نشان داد. این مطالعه نشان می‌دهد که THC می‌تواند باعث التهاب در سلول‌های رگ‌های خونی شود و محققان از مصرف‌کنندگان ماری‌جوانای پزشکی می‌خواهند از خطرات احتمالی قلبی عروقی آگاه باشند.

مطالعه جدید که در مجله Cell منتشر شد، ابتدا داده‌های حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و به بررسی رابطه بین مصرف ماری جوانا و حمله قلبی پرداخت. پس از کنترل سن، جنسیت و وزن بدن، داده‌ها نشان داد افرادی که بیش از یک بار در ماه ماری‌جوانا می‌کشیدند در مقایسه با افراد غیرمصرف کننده، بسیار بیشتر در معرض حمله قلبی قبل از سن ۵۰ سالگی بودند.

گام بعدی بررسی این موضوع بود که چگونه ماری جوانا می‌تواند خطر حمله قلبی را در افراد افزایش دهد. با تمرکز ویژه بر THC، محققان دریافتند که این کانابینوئید باعث افزایش التهاب در سلول‌های اندوتلیال انسان رشد یافته در آزمایشگاه می‌شود.

مارک چندی، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: ماری جوانا تأثیر نامطلوب قابل توجهی بر سیستم قلبی عروقی دارد. از آنجایی که ایالت‌های بیشتری مصرف ماری جوانا را قانونی اعلام کردند، پیش بینی می‌کنم که در سال‌های آینده شاهد افزایش حملات قلبی و سکته باشیم. مطالعات ما روی سلول‌های انسانی و موش‌ها به وضوح نشان می‌دهد که چگونه قرار گرفتن در معرض THC باعث ایجاد یک آبشار مولکولی آسیب‌رسان در رگ‌های خونی می‌شود.

مطالعه جدید در مجله Cell منتشر شده است.

انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220346

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.