تاریخ : 01 اردیبهشت 3 19:58
3
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی:

برنامه‌های اقتصادی دولت در راستای شکوفایی است/ ضرورت اتحاد ملی جهت خنثی‌ کردن نقشه‌های دشمن

  • کد خبر : 220364
  • 23 اردیبهشت 1 16:51
برنامه‌های اقتصادی دولت در راستای شکوفایی است/ ضرورت اتحاد ملی جهت خنثی‌ کردن نقشه‌های دشمن
آیت‌الله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: توصیه رهبری حمایت با بصیرت از طرح‌های مهم اقتصادی دولت و خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: رعایت تقوا برای اهل آن قدر حائز اهمیت بوده که رفاقت‌ها، دوستی‌ها و همکاری‌های آنان بر اساس تقوا تنظیم شده است.

وی افزود: خداوند می‌فرماید در روز قیامت  کسانی که اهل تقوا نیستند و در دنیا  بسیار یکدیگر را دوست داشته‌اند و به جان هم می افتند و دشمن یکدیگر شده بنابراین لازم است که همه تقوا را محور دوستی‌های خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در ادامه می فرماید متقین متفاوت عمل کرده و  فدای مردم خود می‌شوند؛ متقین ضرر، خسارت و طعنه را می پذیرند برای این که مشکلات مردم را برطرف کنند.

امام جمعه قزوین افزود: مصداق این معنا را امروز در کشور میبینیم؛ دولت تأکید می کند نباید ارز 4200 تومانی را در اختیار واردکنندگانی قرار دهیم که در نهایت آنان پس از سوء استفاده از سرمایه‌های کشور به خارج از کشور فرار کنند و یا برخی  بخش اندکی از آن را صرف ملت کرده و برخی نیز ملت را به فقر و بی ثباتی در بازار مبتلا کنند.

دولت با جراحی‌های مهم در پی شکوفایی اقتصادی است

آیت الله عابدینی تاکید کرد: اکنون در حال انجام جراحی اقتصادی هستیم و همزمان باید خیانت آنان به مردم و کشور اصلاح کنیم و به همین منظور رهبری، دولت، مردم و فرهیختگان  دست به دست هم داده‌اند تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در این شرایط باید حساس عمل کرده و مراقب اوضاع و شرایط باشیم. دولت با جراحی‌های مهم در پی شکوفایی اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به لغو امتیاز تنباکو تصریح کرد: در آن شرایط  تمام ایران را به یک مزرعه بزرگی تبدیل کرده بودند که کشاورزان را واردار به کشت تنباکو کردند و این نیز یک نوع تحریم و محاصره اقتصادی بود و تنباکو را نیز به هر قیمتی که دلشان می‌خواست خریداری می کردند و مردم در صورت گرسنگی باید منتظر می ماندند  تا آن‌ها  گندم در اختیار ما قرار دهند.، 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: با توجه به فعالیت مرحوم میرزای شیرازی و مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی در این خصوص فتوا صادر شد و زمانی که مردم در جریان حکم مرجعیت قرار گرفتند ایستادگی و تبعیت کردند و در مسیر لغو این قانون ننگین پای کار آمدند.

توصیه رهبری حمایت با بصیرت از کارهای مهم اقتصادی دولت است

امام جمعه قزوین بیان کرد: همانطور که در گذشته مردم با تبعیت از مراجع آن قوانین ظالمانه را کنار گذاشتند، امروز نیز وقتی رهبر فرزانه انقلاب تاکید می کنند دولت اقدامات خوبی را در حوزه اقتصادی آغاز کرده است، همه پای کار می آیند تا دولت بتواند به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه دولت تاکید دارد رانت خواری‌ها کنار گذاشته شود،عنوان کرد:همچنین دولت تاکید دارد،  تسلط برخی ثروتمندان بی رحم که فقرا را زیر چکمه‌های خود گرفته اند باید  کنار گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: این اقدامات درستی است که  امکانات ارزان قیمت کشور در اختیار کسانی که غرق در ثروت و امکانات هستند قرار نگیرد که دولت در این راستا گام برداشته و همه باید  بسیج شویم تا این طرح مهم اقتصادی به نتیجه برسد.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: دولت های قبلی این کار را انجام ندادند و نگران بودند که مردم از آنها روی بر می گردانند و به آنها رأی نمی دهند اما این دولت بر اساس عقیده، ایمان و خدمت به مردم این کار مهم را انجام داد و از اول شروع دولت نیز کار را شروع کرده تا اقتصاد بتواند به نتیجه برسد.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد:  باید قراردادهایی که به ضرر مردم و فقرا است  لغو شود و مشکلات همان گونه که در این طرح شروع شده، به صورت اساسی برطرف شود.

وی عنوان کرد: رهبری سفارش دارد که همه پای کار باشیم و با بصیرت نقشه‌های دشمن را که همواره تحریم و فشار اقتصادی را بر ما تحمیل کرده‌اند خنثی کنیم..

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیش از این سالانه میلیاردها دلار واردات بی رویه و غیر ضروری با ارزهای حمایتی به کشور انجام می شد، کشاورزان و تولیدکنندگان متضرر می شدند این‌ها موجب فقر شد و کمر اقتصاد را می شکست، رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند یک میلیارد دلار واردات معادل از دست رفتن صد هزار فرصت شغلی است و موجب عقب ماندگی‌های اقتصادی می شود.

پس از پیروزی در جنگ نظامی و امنیتی، در جنگ اقتصادی نیز پیروز می‌شویم

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به ما بشارت داده و فرمودند ما در جنگ نظامی پیروز شدیم، در جنگ امنیتی نیز پیروز شدیم، دشمن می خواست ما را خلع سلاح کند اما اکنون سلاح های ما آنان را زمین گیر کرده و از ما هراس دارند، در جنگ سیاسی هم پیروز شدیم.

وی ادامه داد: دشمن می خواست ما را منزوی کند اما ما مقاومت اسلامی را به راه انداختیم، در عرصه های مختلف دشمن را شکست داده و به عقب راندیم، اکنون نیز در جنگ اقتصادی در مقابل دشمن قرار گرفته ایم، یک یا همت دیگر برای شکست دشمن و استحکام پایه های اقتصاد عدالت محور، نگاه مردمی، نگاه به فقرا و افراد کم درآمد لازم است، در این مرحله نیز باید دشمن را زمین گیر کنیم و تحقق این مهم نیازمند همراهی همه اقشار است، فتنه کنونی فتنه در حوزه اقتصاد است که مردم ما باید به آن توجه کنند تا دشمن را شکست دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها در سال 1948 اتفاق افتاده است، مانند لغو قرارداد تنباکو و لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون، لغو موجودیت رژیم منحوس صهیونیستی نیز با جدیت دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: زمانی خیال ما آسوده می شود که رژیم صهیونیستی به یک خاطره تلخ تبدیل شود و در تاریخ بایگانی شود و هر کسی این ورق تاریخ را ملاحظه کرد لعن و نفرین بر این رژیم آدم کش و بی رحم بفرستد، اکنون همه ساز و کارها برای تحقق این هدف فراهم است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: لبنان، فلسطین و غزه می توانند از عهده اسرائیل بر بیایند و هر روز توانمندتر از گذشته می شوند، سوریه به تنهایی می تواند از عهده رژیم صهیونیستی بر بیاید، همه منتظر یک یا حسین (ع) و اجرای فرمان فرمانده هستیم.

وی اذعان کرد: در هفته ای که گذشت . بشار اسد به محضر رهبر فرزانه انقلاب رسید که نشان می‌دهد ن کسی که در سختی ها یاور آنان بوده، اکنون هم که قرار است فرصت‌های شغلی و تحولات اقتصادی در سوریه به جریان بیفتد و این سفر از جهات مختلف حائز اهمیت بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی بیان کرد: باید زبان فارسی را از حالت مظلومیت بیرون بیاوریم و اهمیت آن را به آحاد مردم و در بیرون از مرزهای خود بشناسانیم.

آیت الله عابدینی با اشاره به ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی به عنوان یکی دیگر از مناسبات، گفت: آیت‌الله  حسنی ا حلقه اتصال ما با مکتب اهل بیت (ع) بود و در فرهنگ ایمانی و دینی نقش بسیار مهمی داشت..

امام جمعه قزوین یادآور شد: سالروز وقوع جنگ احزاب نیز یکی دیگر از مناسبات پیش رو است که، در این جنگ احزاب و نیروهای دشمن دست به دست هم داده و یقین داشتند بساط پیغمبر را در مدینه برخواهند چید، یهودیان و منافقین همه در مدینه بودند، این بسیار مشابه قضایای امروز است.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: آن زمان هم مانند شرایط  امروز  کشور ایران همه بر علیه پیامبر دست به دست هم داده‌ بودند، این تحریم و محاصره بسیار سنگین بود اما خدای متعال کاری کرد رسول اکرم (ص) در این جنگ پیروز شد و احزاب شکست تلخی خوردند و پا به فرار گذاشتند..

وی در پایان گفت: آینده جهان نیز این گونه است، ما نیز روزی به این نقطه می رسیم که کسی حتی در خیال خود نیز تصور نکند که بخواهد با کشورهای اسلامی سر جنگ داشته باشد، این قدرت روزافزونی که اکنون پیدا کردیم با توکل به خدا ما را به آن نقطه خواهد رساند.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220364

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.