تاریخ : 01 اردیبهشت 3 11:49
3
دادستان قزوین:

مراکز اقامتی استان متناسب با ظرفیت های گردشگری نیست

  • کد خبر : 220461
  • 31 اردیبهشت 1 17:30
مراکز اقامتی استان متناسب با ظرفیت های گردشگری نیست
محمد قاسمی گفت:موضوعات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از دغدغه‌های شهروندان و دستگاه قضایی استان است و مسائل و مشکلات آن به صورت ویژه در نشست های شورای حفظ حقوق بیت‌المال، کارگروه صیانت و نظارت بر حقوق عامه بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، محمد قاسمی در دیدار با مدیر کل، معاونین و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین که به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در محل دادستانی قزوین انجام شد، اظهار کرد: کشور ایران با قدمت چندین هزار ساله از پیشینه غنی و زبانزد فرهنگی و تاریخی جهانی برخوردار است و شکل‌گیری وزارت میراث فرهنگی نشان از اهمیت و ضرورت این موضوع در کشور دارد.

وی افزود: استان قزوین هم به خاطر پیشینه تاریخی، میزان آثار ملی ثبت شده، وجود اماکن متعدد تاریخی و مناظر طبیعی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و همیشه از مقصدهای مهم گردشگری داخلی و خارجی بوده و هست.

دادستان قزوین بیان کرد: طی سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی در استان از حیث پیشگیری از وقوع تخلفات و هم چنین مرمت، بهره‌برداری از اماکن و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری اجرایی شده و شاهد ارتقاء در حوزه میراث فرهنگی هستیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست محترم جمهور نیز حوزه میراث فرهنگی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت کهامیدوارم با اجرای مصوبات سفر تحولی چشمگیر در استان صورت گیرد.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک دستگاه قضایی و اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: موضوعات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از دغدغه‌های شهروندان و دستگاه قضایی استان است و مسائل و مشکلات آن به صورت ویژه در نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال، کارگروه صیانت و نظارت بر حقوق عامه بررسی و تعیین شعب تخصصی در دادسرا و دادگاه در این راستا می باشد.

 

دادستان قزوین تاکید کرد: حوزه گردشگری به عنوان یک صنعت شناخته شده و از قطب اقتصادی در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود؛ به همین منظور علی‌رغم تلاش‌های قابل تقدیر در حفظ، احیاء و بهره‌برداری از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

قاسمی تصریح کرد: تاکنون آنطور که شایسته بوده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری مورد استفاده و بهره داری نشده که این موضوع نیازمند سیاست‌گذاری‌های کلان و عزم جدی مدیران استان است.

وی یادآور شد: احیاء صنایع دستی بومی و محلی و تقویت صنعت بوم‌گردی در روستاها در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبتنی بر حمایت از تولید  باید مورد توجه جدی قرار گیرد و قطعاً تحقق این امر می تواند زمینه احیاء روستاها و مهاجرت معکوس را فراهم کرده و بسیاری از خانواده‌ها را به لحاظ اقتصادی و معیشتی تامین کند.

دادستان قزوین ادامه داد: یکی از آسیب‌های استان از حیث زیرساخت‌های گردشگری، همجواری با پایتخت است و علی‌رغم اینکه قزوین از مقصدهای گردشگری است، اما حضور گردشگران در این استان بیشتر به عنوان عبوری به لحاظ اینکه قزوین شاهراه ارتباطی یازده استان بوده، صورت می گیرد و کمتر شاهد اقامت مسافران در استان هستیم و به همین خاطر مراکز اقامتی استان متناسب با ظرفیت های گردشگری نیست.

قاسمی تصریح کرد: گاهاً شاهد تخلفاتی در این مراکز و همچنین تورهای گردشگری غیرمجاز و کاوش جهت کشف آثار تاریخی به خصوص درفضای مجازی از سوی برخی افراد سوداگر و متخلف هستیم.

وی ضمن هشدار به متخلفین بیان کرد: ضروری است این افراد با کمک سایر ضابطین شناسایی و جهت برخورد به دستگاه قضایی معرفی شوند ضمن اینکه در این خصوص چند پرونده قضایی تشکیل شده که به موقع اطلاع رسانی می‌شود.

دادستان قزوین در پایان گفت: دستگاه قضایی استان در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه موضوعات حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را به صورت ویژه پیگیری می کند و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها پشتیبان اقدامات قانونی اداره کل میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220461

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.