تاریخ : 01 اردیبهشت 3 17:03
3
استاندار قزوین:

بهره‌گیری از ظرفیت جهادگران برای نظارت در حوزه نان/حمایت از تولید نباید منجر به ایجاد رانت شود

  • کد خبر : 220505
  • 02 خرداد 1 10:43
بهره‌گیری از ظرفیت جهادگران برای نظارت در حوزه نان/حمایت از تولید نباید منجر به ایجاد رانت شود
محمدمهدی علایی گفت:موضوع نان تا حدود زیادی در استان مدیریت شده و در حوزه اجرا برنامه ریزی شده است اما در بحث نظارت مشکلاتی وجود دارد و باید اقدامات جدی تری صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، محمدمهدی اعلایی  در کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار کرد: تقاضای نان با اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ای کشور و آغاز فصل کار در مزارع و باغات استان به طور قطع افزایش می‌یابد و نباید مردم در تهیه نان با مشکل روبرو شوند.

وی افزود: از طرفی هم بخشی از جامعه که از نان فانتزی استفاده می‌کردند با توجه به افزایش قیمت، به سمت نان سنتی روی می آورند که همین موضوع هم تقاضا را افزایش می دهد.

اعلایی گفت: البته موضوع نان تا حدود زیادی در استان مدیریت شده و در حوزه اجرا برنامه ریزی شده است اما در بحث نظارت مشکلاتی وجود دارد و باید اقدامات جدی تری صورت گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: سهمیه آرد استان اگرچه کم است اما  اگر این حجم قاچاق نشود و به درستی پخت صورت گیرد، تقاضای استان تامین خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: باید از ظرفیت نیروهای جهادی برای نظارت در حوزه نان استفاده شود و برای اجرای این مهم یک سازوکار مناسب و تعامل بین دستگاه‌های دولتی و جهادگران انجام شود.

وی افزود: در قرارگاه مشترک تنظیم بازار و امنیت غذایی نباید متوقف بر چند قلم باشیم و سایر اقلام هم باید مورد نظارت قرار گیرد و در این راستا تمرکز تعزیرات بر سایر اقلام باید بیشتر شود.

اعلایی گفت: موضوعات خدماتی یکی از موضوعاتی است که به دلیل فراگیری، گستردگی و ارتباط مستقیم مردم باید مورد توجه ویژه بیشتری قرار گیرد و در این جلسه موضوعات آن بررسی شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: طرح اصلاح یارانه‌ها بر اساس نظرات کارشناسان دارای اثرات تورمی بر کلیت اقتصاد است ولی نباید بگذاریم دامنه اثرگذاری بالا و غیر قابل کنترل باشد و روز به روز این اثر را کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت در استان ابراز کرد: موضوع توزیع روغن باید مدیریت شود و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تعداد کافی روغن را در اختیار مردم بگذارند چرا که در زمینه روغن از نظر تولید و توزیع هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: در زمینه مرغ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که منافع دولت، مردم و تولیدکنندگان به صورت همزمان لحاظ شود و بنا نیست با نگاه حمایت از تولید یک رانتی برای عده‌ای خاص ایجاد شود.

انتهای پیام/1003

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220505

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.