تاریخ : 10 فروردین 3 16:16
3
با این روش‌ها رابطه عاشقانه زندگی مشترک را حفظ کنیم

با این روش‌ها رابطه عاشقانه زندگی مشترک را حفظ کنیم

  • کد خبر : 220521
  • 02 خرداد 1 18:26
با این روش‌ها رابطه عاشقانه زندگی مشترک را حفظ کنیم
در این گزارش به برخی از راهکار‌های کاربردی درباره گرم نگه داشتن رابطه عاطفی پس از زندگی مشترک اشاره شده است.

به گزارش شاخص،خانمی می‌گفت ده سال از زندگی مشترکش می‌گذرد، خودش و همسرش کار می‌کنند و هر دو درآمد دارند، زندگی نسبتا خوبی دارند، اما عشق و علاقه اولیه بینشان دیگر برقرار نیست. زندگی برایشان عادی شده و خاصیت زندگی مشترک شاید بعد از سال‌ها اینطور باشد که شور و هیجان اولیه از بین می‌رود. حتی شاید اینطور باشد که زوجین به خاطر بچه‌هایشان با هم زندگی می‌کنند و علاقه بینشان از بین رفته باشد!

«دکتر نسیم نوری» متخصص روانشناسی و مشاور خانواده می‌گوید: «مهمترین اتفاقی که زوجین پس از آشنایی و گذراندن مراحل نامزدی و مراسمات ازدواج با آن مواجه می‌شوند، افزایش مسئولیت‌ها، آشکار شدن برخی تفاوت‌ها و دچار شدن به روزمرگی در رابطه است. پس از دوره پرشور و هیجان اولیه در رابطه مشترک، مدیریت رابطه و حفظ صمیمیت، کلید موفقیت زوجین در طول زندگی مشترک است. اما چطور می‌توان آن هیجان و علاقه اولیه را حفظ کرد؟»

در اینجا به برخی از راهکار‌های کاربردی درباره گرم نگه داشتن رابطه عاطفی پس از زندگی مشترک به نقل از دکتر نسیم نوری اشاره می‌کنیم:

با این روش‌ها رابطه عاشقانه زندگی مشترک را حفظ کنیم

دکتر نسیم نوری متخصص روانشناسی و مشاور خانواده

۱- ساختن فضای ارتباط عاری از ترس:

این فضا را به همسرتان بدهید تا به راحتی بتواند آرزوها، نقشه‌های آینده و راز‌های ذهنی اش را بدون ترس به شما بگوید. او را قضاوت و سرزنش نکنید، زیرا ما همیشه به فردی مورد اطمینان نیاز داریم تا به راحتی بتوانیم راز‌ها و مسائل شخصی خود را برای او افشا کنیم.

۲-احترام به دیدگاه یکدیگر: بسیار مهم است که بتوانید دنیا را از دریچۀ نگاه همسرتان نیز بنگرید. احترام به دیدگاه طرف مقابل، توانایی پذیرش، درک و همدلی با او را در خود تقویت کنید.

۳-اختصاص زمان برای یکدیگر: زمان‌هایی را در روز برای گفتگو و در میان گذاشتن همه احساسات مثبت و منفی خود با همسر، حتی بیان تجارب روزانه، اختصاص دهید. این نکته را بدانید که همسر شما بدون آنکه چیزی به او بگویید و خواسته تان را به زبان بیاورید، از درون ذهن شما آگاه نیست. حتی باید در مورد مسائل مالی نیز با یکدیگر شفاف سخن بگویید. از نیاز‌های مالی، مدیریت هزینه ها، هدف‌های سرمایه گذاری با هم سخن بگویید.

۴-ارتقا رضایت زناشویی: زمان‌هایی را برای گفتگو‌های صریح در مورد خواسته‌ها و نیاز‌های زناشویی‌تان اختصاص دهید. راحت بودن گفتگو دربارۀ تمایلات زناشویی با شریک زندگیتان باعث رضایت بالاتری می‌شود.

۴- افزایش شور و هیجان در رابطه: گفتن واژۀ «دوستت دارم»، ارسال پیام‌های عاشقانه، تعریف و تمجید از همسر، باعث افزایش هیجان مثبت در رابطه می‌شود. حتی گاهی اوقات شوخی‌های غیرخصمانه که شامل بذله گویی و ایجاد فضای صمیمانه هستند را نیز انجام دهید. غافلگیری‌ها و سورپرایز‌های مثبت را نیز نادیده نگیرید.

۵- افزایش مشارکت: سعی کنید با مشارکت همسر، در مراسم، فعالیت ها، مناسبت‌های اجتماعی حتی قدم زدن با یکدیگر در فضا‌های اجتماعی شرکت کنید. فعالیت‌های روزمره‌ای، چون خوردن و آشامیدن، ورزش کردن، بازی کردن، گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت را به صورت مشترک و در کنار یکدیگر انجام دهید. برخی از این فعالیت‌های مشترک می‌تواند شامل مرور خاطرات خوب مشترک گذشته و دیدن عکس مناسبات یا سفر‌های مشترک گذشته نیز باشد.

۶- پیگیری علاقه مندی ها: چنانچه علاقه مندی‌های مشترک در زمینه‌های هنری، ورزشی، فرهنگی دارید، فعالیت‌های مشترکی را برای خودتان ترتیب دهید. اگر علاقه‌مندی‌های متفاوتی دارید، با احترام به سلیقۀ طرف مقابل، فضای بیشتری برای دنبال کردن علاقه مندی‌های خودتان به یکدیگر بدهید.»

منبع: فارس

انتهای پیام/1100

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220521

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.