تاریخ : 09 فروردین 3 21:42
3
روش‌هایی برای استفاده کمتر از تلفن همراه

روش‌هایی برای استفاده کمتر از تلفن همراه

  • کد خبر : 220523
  • 02 خرداد 1 18:30
روش‌هایی برای استفاده کمتر از تلفن همراه
از آنجا که استفاده از گوشی هوشمند در سال‌های اخیر برای بسیاری از افراد اعتیادآور شده است، محققان تحقیقی درباره ترک این عادت انجام داده‌اند.

به گزارش شاخص،اگر زمان زیادی را صرف استفاده از گوشی هوشمند خود می‌کنید، دانشمندان فهرستی از ۱۰ راه حل ارائه کرده اند که می‌تواند به شما کمک کند مدت زمانی را که پشت صفحه نمایش گوشی هوشمند خود می‌گذرانید کاهش دهید.

کارشناسان دانشگاه مک گیل در کانادا می‌گویند تغییرات کوچک و موثر می‌تواند به کاهش اعتیاد به گوشی‌های هوشمند و مشکلات سلامت روان مانند افسردگی کمک کند.

کارشناسان گزارش کردند که در آزمایش‌ها افرادی که این استراتژی‌ها را دنبال می‌کردند زمان استفاده از تلفن همراه خود را کاهش دادند، کمتر به تلفن‌های خود اعتیاد داشتند و کیفیت خواب خود را بهبود بخشیدند.

نویسندگان این مطالعه هشدار می‌دهند که استفاده مشکل‌ساز از گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در دهه گذشته افزایش یافته است و در مقاله خود که در مجله بین‌المللی سلامت روان و اعتیاد منتشر شده است، می‌گویند: «ترکیب استراتژی‌های رفتاری مختلف می‌تواند یک مداخله عملی و مؤثر برای کاهش استفاده از گوشی هوشمند باشد. "

محققان مطالعات قبلی را برای تهیه فهرستی از ۱۰ روش ساده برای قطع استفاده از گوشی هوشمند انجام دادند. در میان ده روش، تغییر صفحه نمایش گوشی به «مقیاس خاکستری» به طوری که صفحه سیاه و سفید به نظر برسد و غیرفعال کردن تشخیص چهره به عنوان راهی برای باز کردن قفل صفحه، برخی از این موارد هستند.

مطالعات قبلی همگی بهبود کیفیت زندگی را با کاهش مواردی مانند استرس، افسردگی و تنهایی و بهبود کیفیت خواب در صورت کاهش استفاده از گوشی هوشمند نشان داده‌اند.

استفاده بیش از حد از گوشی را با این راهکار‌ها کمتر کنید

در اینجا ۱۰ نکته وجود دارد که به کاهش زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند:

۱. کاهش اعلان ها: اعلان‌های غیر ضروری (صداها، بنر‌ها و لرزش ها) را غیرفعال کنید.

۲. تعیین محدودیت‌های زمانی: ردیابی زمان صفحه نمایش را فعال کنید و محدودیت‌هایی را برای برنامه‌های خاص تعیین کنید.

۳. تلفن خود را در هنگام خواب دور نگه دارید: تلفن خود را در حالت بی صدا (با لرزش خاموش) و هنگام رفتن به رختخواب دور از دسترس قرار دهید.

۴. صفحه نمایش خود را در مقیاس خاکستری تنظیم کنید: یک مطالعه قبلی نشان داد که سیاه و سفید نشان دادن صفحه نمایش باعث می‌شود گوشی‌های هوشمند کمتر رضایت کاربران را جلب کنند.

۵. پنهان کردن برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی: برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها را در پوشه‌ای خارج از صفحه اصلی پنهان کنید (یا حتی آن‌ها را حذف کنید).

۶. تلفن خود را کمتر در دسترس قرار دهید: تلفن خود را در حالت بی صدا (با لرزش خاموش) رو به پایین، دور از دید و زمانی که در تمام طول روز از آن استفاده نمی‌کنید، دور از دسترس قرار دهید.

۷. باز کردن قفل تلفن خود را دشوارتر کنید: تشخیص چهره یا اسکنر اثر انگشت را غیرفعال کنید و به جای آن از رمز عبور استفاده کنید.

۸. کاهش روشنایی: تنظیمات نمایشگر را تغییر دهید تا روشنایی گوشی خود را کاهش دهید و گرمای رنگ را تغییر دهید تا نور آبی را فیلتر کنید.

۹. انتقال وظایف تلفن به رایانه شخصی: اگر می‌توانید این کار را در رایانه شخصی انجام دهید، سعی کنید آن را روی رایانه شخصی نگه دارید.

۱۰. تا زمانی که می‌توانید گوشی خود را در خانه بگذارید: زمانی که به آن نیاز ندارید (مثلاً وقتی در حال خرید مواد غذایی هستید یا به باشگاه می‌روید) گوشی خود را در خانه بگذارید.

منبع:ایسکانیوز

انهای پیام/1100

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220523

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.