تاریخ : 31 فروردین 3 21:06
3
امام جمعه موقت قزوین :

باغستان قزوین حفظ شود / مراقب فریبکاری دشمن و رسانه‌های بیگانه در ایجاد تقابل بین مسئولان باشیم

  • کد خبر : 220622
  • 20 خرداد 1 17:02
باغستان قزوین حفظ شود / مراقب فریبکاری دشمن و رسانه‌های بیگانه در ایجاد تقابل بین مسئولان باشیم
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مراقب فریبکاری دشمن و رسانه‌های بیگانه در ایجاد تقابل بین مسئولان باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، ضمن تبریک میلاد ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: بر اساس حدیثی از امام رئوف رحمت خدا شامل حال کسی که امر ما را زنده کند، یعنی همه درهای رحمت خدا به روی کسی باز می‌شود که می‌خواهد دین خدا زنده، مساجد آباد و وحدت و انسجام بین صفوف مسلمین محکم باشد.

وی افزود: لبخند و محبت و دوستی در چهره بندگان خوب خدا دیده شود، فقر و بیکاری وجود ندارد، کسانی که این‌ها را می‌خواهند همان‌هایی را طلب دارند که امام رضا (ع) سفارش کرده یعنی درهای رحمت خدا به روی کسانی باز می‌شود که به دنبال کار خلق الله باشند.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: ما می‌خواهیم از آن دسته افرادی باشیم که امر امام رضا (ع) را احیا و پای کار آن حضرت باشیم، باید از کجا آغاز کنیم؟ آیا همین که به پابوسی ایشان برویم کافی است؟ البته که زیارت ایشان کار بسیار پسندیده‌ای است، اما کافی نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شخصی به محض این که این جمله را از امام رضا (ع) شنید سؤال کرد که چطور می‌توانیم امر شما را احیا کنیم و کار شما را پیش ببریم؟ حضرت فرمود ابتدا یاد بگیرید ما چه می‌گوییم و چه می‌خواهیم، اگر آیات قرآن، احادیث و نهج‌البلاغه را ندانید چه می‌خواهید کنید؟ بنابراین باید مطالعه کنیم و باسواد باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ائمه جمعه دائمی و موقت در سراسر کشور و همچنین مخاطبان ائمه جمعه این است که همیشه باید نکته جدیدی از قرآن و اهل بیت (ع) یاد بگیرند، اگر مردم یاد نگیرند ما مقصر هستیم، باید کمک کنیم با کمک همدیگر کارهای جدی انجام دهیم و نماز جمعه یک دانشگاه دائمی شود که هر هفته یک کلاس جدی دارد.

 آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: بنابراین امام رضا (ع) فرمود ابتدا باید علوم ما را یاد بگیرید، وقتی که یاد گرفتید آن‌ها را به دیگران هم یاد بدهید، برای مثال همین حدیثی که از امام رضا (ع) بیان کردیم را در خانه برای خانواده خود بازگو کنید تا علاوه بر یادگیری به دیگران نیز آموزش داده باشیم.

 امام جمعه قزوین تاکید کرد: گرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما هر چیزی جای خود دارد، دولت اعم ازاستاندار، فرماندارو مسئولین همه باید همت کنند، حتی مردم نیز باید دست به دست هم دهند تا این خوف و خطری که دشمن می‌خواهد به آن دامن بزند، از ما دور شود، وظیفه هر کس جای خودش است.

 وی افزود: هر کس این‌گونه قضاوت می‌کند مشخص است مردم را نمی‌شناسد، امام رضا (ع) در ادامه می‌فرماید همین که شیرینی، زیبایی و جاذبه کلام ما به گوش مردم رسید به دنبال ما راه می‌افتند، احترام می‌گذارند، این کلام به دل آن‌ها می‌نشیند و به روحیه آن‌ها شادمانی و نشاط می‌بخشد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: باید در بیان حقایق دینی آزاد باشیم، یک عمر تجربه کرده‌ایم که اگر ما حرف ائمه و قرآن را به مردم برسانیم و نشان دهیم، مردم بسیار استقبال می‌کنند.

 آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: بیانات نورانی رهبر فرزانه انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل (ره) بسیار حساب شده بود، ایشان در فرمایشات خود نکاتی را به عنوان سفارش، توصیه کردند؛ اینکه نگذارید انقلاب هویت‌زدایی شود، ریشه‌های انقلاب بر اساس عدالت‌خواهی، ایمان، وحدت و انسجام ملی است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند انقلاب ما یک انقلاب قرآنی و به فرمان ولی فقیه است نگذارید انقلاب از ریشه‌های خود فاصله بگیرد که اگر چنین شود می‌خشکد.

 وی بیان کرد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند نگذارید حضور امام (ره) در انقلاب ما کمرنگ شود، انقلاب ما بدون نام امام (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست، انقلاب و امام (ره) با یکدیگر پیوند ناگسستنی دارند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: نگذارید امام (ره) فراموش شود، کسانی بوده‌اند که بسیار ادعای پیروی از امام (ره) را داشته‌اند اما اکنون حرف‌هایی می‌زنند که با اندیشه‌های امام (ره) سازگار نیست، ما باید حواسمان به این‌گونه مسائل باشد.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در ادامه فرمودند نگذارید کشور به ارتجاع و به عقب بازگردد؛ ارتجاع به معنای غربی شدن و غرب‌زدگی است، یعنی با وجود اینکه آمریکایی‌ها اینقدر خیانت و جنایت کرده و قتل عام کرده‌اند، باز هم تصور کنیم آن‌ها آدم هستند، باید به این مسئله دقت داشته باشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دروغ‌ها، فریب‌ها و جنگ روانی دشمن را بفهمیم و تحت تأثیر آن قرار نگیریم چراکه تمام همت دشمن این است که بزرگان را در ذهن ما خراب کنند، دین و قرآن ما را از ما بگیرد.

وی بیان کرد: دشمن با تمام تبلیغات خود بر روی کودکان، نوجوانان، زنان، مردان، دانشگاهیان و دیگر اقشار، برنامه‌ریزی می‌کند، برای هر کدام از اقشار نیز جداگانه برنامه‌ریزی کرده است، باید مراقب این‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند از سرمایه ایمان مردم، باید عمل صالح تولید شود، مردم ایمان و اعتقاد دارند، باید به آن‌ها بگوییم در عمل نیز با خدا باشند.

 آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: رهبری فرمود امروز دشمن می‌خواهد مسئولان ما را در چشم ما خراب کند و ما وظیفه داریم حیثیت و جایگاه مسئولان را احترام بگذاریم.

 امام‌جمعه قزوین با اشاره به روز صنایع‌دستی و گل و گیاه گفت: همه باید به طبیعت، گل و گیاه احترام بگذاریم و در حفظ آن کوشا باشیم و تلاش کنیم در خانه و زندگی از گل و گیاه استفاده کنیم چرا که موجب نشاط و شادابی می‌شود همچنین باید تلاش کنیم کوه و طبیعت را از هر نوع آسیب حفظ کرده و سالم به آیندگان تحویل بدهیم.

 صنایع‌دستی بستر مهم برای اشتغال‌زایی حداکثری است

وی افزود: صنایع‌دستی در استان قزوین فرصت‌های بسیار در شهر و روستا دارد و ما می‌توانیم صنایع‌دستی را فعال کنیم و مسئولان محترم اهتمام بیشتری به آن داشته باشند.

امام جمعه قزوین ابر از کرد: باید موضوع آموزش و مباحث  حمایت‌های مالی در صنایع دستی جدی گرفته شود و از کسانی که در این حوزه فعالیت دارند حمایت کرده و از این بستر برای اشتغال‌زایی حداکثری استفاده کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شهادت مجاهدان مؤتلفه اسلامی، شهیدان محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد، رضا صفارهرندی و حاج صادق امانی موجب افتخار ما است و به جوانان توصیه می‌کنیم آن شهدای والامقام را بشناسند و راه جوانمردانه آن‌ها را دنبال کنند.

 انتقام شهید خدایی تنها گوشه‌ای از انتقام بود

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: خوشحال هستیم که انتقام شهید صیاد خدایی قدری گرفته شد؛ صهیونیست‌هایی که به جهنم واصل شدند گوشه‌ای از انتقام بود و بیشتر از این وظیفه داریم.

 وی تصریح کرد: سرود سلام فرمانده که بابرکت در کشور در حال ترویج است در قزوین نیز در روز چهارشنبه اجرا خواهد شد و امیدواریم شاهد حضور و اجتماع منظم و پرشور در این برنامه باشیم و تمام تلاش خود را انجام دهیم که این حرکت در استان قزوین باعظمت و شکوه برگزار شود.

 باغستان قزوین حفظ و مسئولان از تقابل احتمالی و بهانه دادن دست دشمنان پرهیز کنند

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اهمیت باغستان قدیمی قزوین اظهار کرد: باید باغستان قدیمی قزوین که تاریخچه بسیار طولانی دارد را حفظ کنیم، چه بسا که قدمت دیرینه دارد.

امام جمعه قزوین افزود: بیش از هزار سال پیش بزرگان فرهنگ این ملت در سفرنامه‌هایشان نوشته‌اند قزوین مانند نگینی می‌ماند که اطرافش باغ است، جالب است که گفته شده این باغ‌ها نیاز به پرچین هم ندارد و این نشان می‌دهد که فرهنگ مردم آنقدر بالا بوده که باغ‌ها نیاز به مانع نداشته است و مردم به مال دیگران چشم نداشته‌اند و این باغستان باید حفظ شود و نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد و این مشخص است و همه می‌دانیم.

 وی در پایان گفت: اگر دیدیم باغستان قزوین بهانه‌ای به دست رسانه‌های بیگانه و دشمنان مکار این مملکت قرار گرفت و کاری کردند مسئولان مقابل هم قرار بگیرند، باید حواسمان را جمع کنیم که این موضوع چیز دیگری است و فریب دشمنان را هیچ کجا نخوریم؛ البته هیچ‌وقت چنین نمی‌شود که مسئولان با فرهنگ و با ایمان استان ما روبروی هم قرار بگیرند.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220622

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.