تاریخ : 06 اردیبهشت 3 21:20
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تخلف در بازار کالاهای اساسی به زنجیره اقتصاد کشاورزی آسیب می‌زند

  • کد خبر : 220625
  • 21 خرداد 1 12:57
تخلف در بازار کالاهای اساسی به زنجیره اقتصاد کشاورزی آسیب می‌زند
رضا افلاطونی گفت: تخلف در بازار کالاهای اساسی که به زنجیره های اصلی اقتصاد کشاورزی مثل تولید، توزیع و مصرف آسیب می‌زند که مقابله با آن باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، مانور سراسری نظارت و بازرسی بر کالای اساسی امروز(شنبه) با رمز "علی بن موسی الرضا" همزمان با سراسر کشور در استان قزوین عملیاتی شد.

در این مانور که صبح امروز عملیاتی شد ۷۵ بازرس در مرکز استان در قالب تیم‌های سه نفره بر توزیع و قیمت کالاهای اساسی نظارت می‌کنند.

این مانور با حضور بازرسان جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و ماموران پلیس امنیت اقتصادی و با تمرکز بر قیمت کالاها در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آغاز این مانور اظهار کرد: همکاران سازمان جهاد کشاورزی و بازرسان باید با قاطعیت با گران فروشان و متخلفان با رعایت قانون و اخلاق برخورد کنند.

وی افزود: در شرایطی که دولت در سخت‌ترین دوره اقتصادی و هجمه‌های تحریم از خارج به سر می‌برد، تولید و توزیع کالاهای اساسی نباید با رفتار عده‌ای سودجو تخت تاثیرات منفی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: تخلف در بازار کالاهای اساسی که به زنجیره‌های اصلی اقتصاد کشاورزی مثل تولید، توزیع و مصرف آسیب می‌زند که مقابله با آن باید در اولویت باشد.

افلاطونی ابراز کرد: مراقبت از زنجیره اقتصاد کشاورزی بسیار حائز اهمیت بوده و نیازمند نظارت جدی است، چرا که همیشه عده‌ای سودجو و فرصت طلب وجود دارند که به امنیت و آرامش مردم صدمه می‌زنند.

وی عنوان کرد: باید تلاش کرد کالا به میزان کافی در بازار موجود باشد و همه محصولات با نرخ مصوب تنظیم بازار به فروش برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: زیرساخت‌های تولید باید بیش از گذشته تقویت شود و در این دوره گذار به نحو مطلوب با تولید و توزیع کالاهای اساسی در بازار اجازه ندهیم سودجویان به اخلال در نظام اقتصادی بپردازند.

افلاطونی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده نهاده به میزان کافی وارد کشور شده و خرید و برداشت گندم در استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: نیاز استان قزوین به گندم ۱۲۰ هزار تن در سال است که پیش بینی می شود حدود ۲۰۰ هزار تن محصول تولید شود، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند گندم از استان خارج نشود.

وی در پایان گفت: اولویت دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پرداخت به موقع گندم پول گندم به کشاورزان است تا پس تحویل محصول دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/1003/د   

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220625

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.