تاریخ : 10 فروردین 3 05:51
3
دادستان تاکستان خبر داد

پلمب دفتر ۲ شرکت پیش فروش خودرو در تاکستان

  • کد خبر : 220690
  • 26 خرداد 1 11:22
پلمب دفتر ۲ شرکت پیش فروش خودرو در تاکستان
دادستان شهرستان تاکستان با توجه به اتمام مهلت ۱۰ روزه دادستانی به شرکت های پیش فروش خودرو؛ از پلمب ۲ شرکت خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، حسین رجبی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۵ شرکت در شهرستان تاکستان اقدام به پیش فروش خودرو می‌کردند، که با توجه به اعطاء مهلت ۱۰ روزه دادستانی به این شرکت‌ها مبنی بر ارائه مجوزات قانونی، دفتر ۲ شرکت به دلیل عدم ارائه هیچگونه مدارک و مستندات با دستور قضایی پلمب شد.

وی افزود: ۳ شرکت باقیمانده نیز با توجه به مکاتبات صورت گرفته از سوی سازمان صمت استان و ارائه برخی مدارک، در مرحله اخذ مجوزات قانونی قرار دارند و قطعاً در صورت عدم اخذ مجوز، قانون نسبت به آنها نیز اعمال خواهد شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه به این شرکت‌ها اعلام شد تا اخذ مجوزات قانونی حق هیچگونه ثبت نام جدید را نداشته و صرفاً می‌توانند به تعهدات گذشته عمل کنند.

رجبی هشدار داد: شهروندان محترم بدانند که همچنان فعالیت هیچ یک از شرکت‌ها وجاهت قانونی ندارد و این شرکت‌ها نیز از پیش فروش خودرو منع شده‌اند لذا از ثبت نام و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها جدداً خودداری کرده و در صورت فعالیت غیر مجاز مراتب را به دادستانی اعلام نمایند.

این مقام قضایی استان در خصوص شرکت‌های پیش فروش ساختمان نیز گفت: همچنین از ۲ شرکت پیش فروش ساختمان در تاکستان که به صورت انبوه سازی فعالیت می‌کردند، به دلیل تنظیم عادی قراردادهای پیش فروش تعهد اخذ گردید و مقرر شد، ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به ثبت قراردادها در دفاتر اسناد رسمی به استناد ماده ۳ قانون پیش فروش ساختمان اقدام نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از اتمام مهلت مذکور و در صورت عدم ثبت رسمی قراردادها، در راستای پیشگیری از وقوع جرم و به استناد ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۸ آیین نامه قانون موصوف، نسبت به متوقف نمودن ادامه فعالیت این شرکت ها اقدام قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220690

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.