تاریخ : 10 فروردین 3 12:44
3
از قیمت‌های بازار چه خبر؟!

آخرین قیمت اقلام اساسی در بازار قزوین

  • کد خبر : 220691
  • 27 خرداد 1 11:35
آخرین قیمت اقلام اساسی در بازار قزوین
گزارش بازار این هفته به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به گزارش شاخص،هفته گذشته در جلسه تجمیعی تنظیم بازار در قزوین قیمت مصوب مرغ کشتار روز ۶۶ هزار تومان اعلام شد،  اما قیمت مرغ اکنون به گونه‌ای است که با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و ای قیمت مصوب تنها به این دلیل اعلام می‌شود که فروشندگان اجازه ندارند مرغ را گران‌تر از این مبلغ به مشتریان عرضه کنند.

بر همین اساس اکنون قیمت هر کیلو مرغ در بازار قزوین ۴۸ تا ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، همچنین قیمت هر کیلو ران مرغ ۴۳ تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو سینه مرغ ۷۲ تا ۷۶ هزار تومان است.

قیمت هر کیلو گوشت گوساله بی‌چربی در بازار قزوین ۲۴۵ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوساله با چربی ۲۳۰ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۱۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۲۲۰ هزار تومان است.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین

طبق مشاهدات میدانی و پرسش از فروشندگان، به نظر می‌رسد با توجه به گرانی‌های اخیر استفاده از ماهی در میان خانواده‌ها کاهش یافته است. دلیل موضوع می‌تواند این باشد که کالاهای اساسی به قدری در سیر صعودی قیمت قرار گرفته‌اند که دیگر ماهی در دسته کالاهای لوکس قرار گرفته و مورد استقبال نیست.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین به شرح زیر است: سالمون ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان، قزل‌آلا ۵۸ تا ۶۴ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۵۹ هزار تومان، بیکت ۴۵ تا ۵۳ هزار تومان، حلوا ۴۵ هزار تومان، آزاد ۳۹ تا ۴۵ هزار تومان، تن ۳۵ تا ۳۹ هزار تومان، قباد ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان.

برنج و حبوبات ۴۰ تا ۵۰ درصد گران شده‌اند

طی هفته‌های اخیر برنج و حبوبات به شدت با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. این حجم از افزایش قیمت برنج و حبوبات به عنوان اساسی‌ترین کالاهایی که خانواده‌ها عموماً یک وعده غذایی از آن‌ها استفاده می‌کنند، نگران‌کننده است. به نحوی که قیمت برنج مرغوب ایرانی به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است، به همین دلیل اغلب مردم به خرید برنج‌های خارجی یا برنج‌های نیمدانه روی آورده‌اند.

اگر بخواهیم قیمت چند رقم برنج و چند قلم حبوبات را در مقایسه با هفته‌های اخیر بررسی کنیم از این قرار است که برنج دم‌سیاه که پیش از این ۹۰ هزار تومان بود اکنون به ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده است، برنج‌های علی کاظمی و هاشمی که پیش از این ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان بودند به ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان رسیده‌اند، لوبیا قرمز که پیش از این ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان بود اکنون به ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان رسیده است، لوبیا چیتی که پیش از این ۵۰ هزار تومان بود به ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان رسیده است.

قرار بود با حذف ارز ترجیحی و تغییر یارانه‌ها تنها قیمت چهار قلم کالا تغییر پیدا کند، اما اکنون قیمت تمام کالاها تغییرات باورنکردنی یافته و اغلب خانواده‌ها برای گذران امور روزمره خود با مشکل مواجه شده‌اند.

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: دم‌سیاه ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، علی کاظمی ۱۲۵ هزار تومان، هاشمی ۷۵ تا ۱۳۰ هزار تومان، صدری هاشمی ۷۵ تا ۱۲۰ هزار تومان، عنبربو ۷۰ تا ۸۳ هزار تومان، شیرودی ۵۸ تا ۷۵ هزار تومان، خوشپخت صدری ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان، خوشپخت پاکستانی ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان، هندی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان، تایلندی ۱۹ هزار تومان، نیمدانه هاشمی ۴۸ تا ۵۵ هزار تومان، نیمدانه کاظمی ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین نیز به این شرح است: لوبیا چیتی ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، لوبیا قرمز ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان، لوبیا سفید ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان، لپه ۴۳ تا ۴۸ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۴۳ تا ۴۸ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۴۶ تا ۵۰ هزار تومان، نخود ۴۶ تا ۵۰ هزار تومان، عدس ۵۰ تا ۶۵ هزار تومان، ماش ۳۵ تا ۴۲ هزار تومان.

قیمت میوه و صیفی‌جات در بازار قزوین

با وجود اینکه مدتی از ورود نوبرانه‌ها به بازار قزوین می‌گذرد اما کماکان قیمت انواع میوه در بازار قزوین بالاست و در توان همه اقشار نیست تا بتوانند از میوه‌های خوش آب و رنگ فصل استفاده کنند. این هفته قیمت موز از ۴۵ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان، شلیل از ۱۰۰ به ۵۰ هزار تومان و هویج از ۵۰۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسید.

در مبدأ عرضه یعنی میدان میوه و تره‌بار قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و قیمت مشخصی برای این کالاها وجود ندارد.

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: موز ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، زردآلو ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، هلو ۱۲ تا ۳۰ هزار تومان، شلیل ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، گیلاس ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، آلبالو ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، گوجه‌سبز ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان، سیب گلاب ۱۵ تا ۸۰ هزار تومان، انگور یاقوتی ۴۵ تا ۷۰ هزار تومان، توت‌فرنگی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، انجیر ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان، ازگیل ۲۰ هزار تومان، خیار چنبر ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، خیار سبز ۸ تا ۱۴ هزار تومان، پرتقال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، هندوانه ۶ تا ۷ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، خربزه ۹ تا ۱۲ هزار تومان، دست‌انبوه ۱۵ هزار تومان.

قیمت انواع صیفی‌جات نیز در بازار قزوین به این شرح است: پیاز ۷ تا ۱۲ هزار تومان، سیب‌زمینی ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان، سیر ۲۵ هزار تومان، لیموسنگی ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، لیموترش ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، بادمجان ۷ تا ۱۳ هزار تومان، کدو ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان، باقالی ۸ تا ۹ هزار تومان، نخود فرنگی ۱۲ هزار تومان، لوبیاسبز ۲۵ هزار تومان، بلال ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، کلم‌سفید ۷ تا ۸ هزار تومان، کلم‌بنفش ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان، کاهو ۷ تا ۸ هزار تومان، هویج ۸ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان.

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220691

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.