تاریخ : 01 اردیبهشت 3 07:53
3
امام جمعه قزوین:

لزوم استفاده بهینه از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی / از برگزارکنندگان اجتماع باشکوه "سلام فرمانده در قزوین" قدردانی می‌کنم

  • کد خبر : 220692
  • 27 خرداد 1 19:26
لزوم استفاده بهینه از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی / از برگزارکنندگان اجتماع باشکوه "سلام فرمانده در قزوین" قدردانی می‌کنم
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی استفاده بهینه کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد النبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: دوست خوب دوستی است که در زندگی دنیایی دست ما را برای عمل صالح گرفته و ما را در تقوا یاری کرده و در حق ما عدالت باشد.

وی افزود: دوستانی که در معرفت توحیدی و معرفت نسبت به قرآن و دین در کنار یکدیگر بوده و مواظب اخلاق و رفتار هم وتقوای جمعی باشند در قیامت نیز دست یکدیگر را خواهند گرفت.

امام جمعه قزوین ادامه داد: کسانی که در دنیا نسبت به هم ظلم و فساد کنند؛ این‌ها در قیامت با کینه و عداوت همدیگر را می‌بینند و با همان کینه و عداوت وارد جهنم می‌شوند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: خداوند در آیه 27 از سوره مبارک فرقان و  سوره مبارک احزاب این حقیقت را آشکار می‌کند که آن‌هایی که در دنیا برای مسائل دنیوی با هم دوستی کنند، در قیامت روسیاه و دشمنان هم هستند و به یکدیگر پرخاش و لعنت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: کسانی که در دنیا بر سر مسائل دنیایی با هم رفیق می‌شوند و مردم را فریب داده و بیت‌المال را غارت و زمین خواری و رباخوری می‌کنند.

 استفاده بهینه از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی

وی با اشاره به تشکیل سالروز جهاد سازندگی عنوان کرد: همه ما امروز اهمیت کشاورزی را بیشتر از گذشته می‌دانیم؛ امروز دنیا در رقابتِ جمع‌‍آوری گندم از کشورهای مختلف است، هر کشوری می‌خواهد تا جایی که ممکن است گندم جمع آوری و ذخیره کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همه متوجه موضوع کم آبی هستیم، در این شرایط باید خود را آماده کرده تا با کمترین آب بیشترین استفاده را از خاک، زمین، بذر و کشت و کار داشته باشیم و از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی استفاده بهینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: موضوع کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم با مدیریت این اتفاق رخ دهد؛ دولت این دغدغه را دارد، چرا که دولت ما دولتی است که باور کرده باید با اعتماد به مردم و استفاده از امکانات داخلی سرپا بایستیم.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: نمی‌خواهیم دست تکدی به سوی کشورهایی مثل آمریکا دراز کنیم که خودشان در حال افول و اضمحلال هستند و تا توانسته‌اند با ما دشمنی کرده‌اند؛ ما نمی‌توانیم با دشمن خود تعامل این چنینی داشته باشیم زیرا قطعاً دشمن خیر ما را نمی‌خواهد، ما این را در طول سالیان باور کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: آدم‌های ساده لوحی که در طول سالیان گمان می‌کردند آمریکا کاری برای آن‌ها می‌کند، حال دیگر فهمیده‌اند که امریکا کاری برای آن‌ها نخواهد کرد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: شاه هنگام رفتن خود گفت که من هیچ کاری نبود که برای آمریکایی‌ها نکنم، اما این‌ها با ما چطور رفتار کردند، این یعنی حتی آدم عقب مانده‌ای مانند شاه هم این حقیقت تلخ را فهمید و مرد، اما متاسفانه داریم آدم هایی که ادعای روشنفکری هم می‌کنند، اما همین مسئله ساده را نمی‌فهمند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم بخش عمده این استقلال به کشاورزی و محصولات اولویت دار کشاورزی وابسته است، نخستین اولویت در کشاورزی تولید گندم است، نباید نان مردم به مخاطره بیفتد چرا که گندم اساس صنایع متنوع و فراوان دیگر هم هست.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: امیدواریم استان ما هم که استان کشاورزی و حاصل خیزی است و این دشت باعظمت قزوین که این دشت سفره خداست را برای ارتقای تولید جدی‌تر بگیریم.

وی اظهار کرد: با مدیریت درست و جلوگیری از کسانی که سوءاستفاده می‌کنند و منفعت‌طلبانه وارد این عرصه مهم می‌شوند را کنترل و مدیریت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در این شرایط بحرانی محصولاتی که آب زیادی مصرف می‌کند و ضرورتی مانند گندم را ندارند را مدیریت و تلاش کنیم در تولید محصولات دارای اولویت در کشور به صورت برجسته دیده شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: یکی از مواردی که در بحث جهاد کشاورزی و سازندگی مطرح است، این است که هر سال تعداد کسانی که زکات پرداخت می‌کنند بیشتر می‌شوندچرا که در تمام استان ما کمتر از یک میلیارد تومان زکات پرداخت می‌کردند اما امروز ده‌ها میلیارد تومان زکات در استان قزوین پرداخت می‌شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: به همان نسبت برای فقرا و نیازمندان رفاه حاصل شده و خیلی‌ها هستند که به برکت زکات زندگی می‌کنند و دعا می‌کنند؛ از اینکه ما زکاتی که حق محرومان است را نپردازیم باید بترسیم و نباید در ادای این فریضه کوتاهی کنیم و اگر به این مسائل توجه کنیم خداوند برکاتش را شامل حال ما می‌کند.

امام جمعه قزوین گفت: در مصرف آب هر چه می‌توانیم صرفه جویی کنیم، از آب کشاورزی که بیشترین مصرف را داریم تا آب صنعت که در رده بعدی مصرف قرار دارد و مصرف خانگی را نیز کنترل کنیم.

وی با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همه ما به نوعی از خدمات سازمان تبلیغات برخوردار هستیم و اینکه چراغ مساجد روشن است مرهون زحمات این عزیزان است؛ در رأس سازمان تبلیغات یک جوان اندیشمند قرار دارد که با یک تیم جوان و فعالی که هم رهبری را خوب درک می کنند و هم درک دینی درستی دارند، پای کار هستند.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: امروز برادری متدین (حجت الاسلام والمسلمین پورآرین) مسئولیت تبلیغات اسلامی استان قزوین را برعهده گرفته‌اند و بسیار امیدواریم  که سازمان تبلیغات اسلامی در استان قزوین در عمران و آبادانی فعالیت‌های درون مسجدی و احیای فعالیت‌های قرآنی نقش مؤثری را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سالروز تأسیس بسیج اساتید را در این ایام داریم که در دوران فتنه‌ها نیز فعالیت‌ها و نقش خوبی داشتند که به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران این مناسبت را داریم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امیدواریم اساتید گرانقدر با نگاه بسیجی دانشجویان را که فرزند معنوی اساتید هستند را پرورش داده و غیرت ایمانی، ملی، دینی، فناوری و دانش با شتاب بیشتری در بین قشر دانشگاهی و دانشجویی دنبال شود.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه با نام هفته عدالت، بیان کرد: خدای متعال به حوزه عدالت جدی‌تر از فرمان نگاه کرده است و می‌فرماید امانت‌ها را به اهلشان بدهید.

آیت‌الله عابدینی افزود: وقتی که دو نفر نزد قاضی می‌روند، حق یک نفر ضایع شده و یک نفر صاحب حق است؛ قاضی باید آن حق ضایع شده را که امانت الهی و امانت صاحب حق است به او برگرداند در غیر اینصورت این قاضی وظیفه خود را انجام نداده و به عدل عمل نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: به قاطبه قاضیان عدالت‌مدار که از گرفتاری‌های مردم گره گشایی می‌کنند خداقوت می‌گوییم و از مظلومان مال باخته، جان باخته و گرفتار حمایت می‌کنند؛ چنین افرادی به دستگاه عدلیه پناه می‌برند، این قاضیان عادل که گره کار چنین مردمانی را باز می کنند باید دست آن‌ها را بوسید و به زحمات آن‌ها احترام قائل شد اما اگر هم کسی کوتاهی کند مجازات او سنگین است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در حدیثی قاضیان را چهار دسته کردند، یک دسته اهل نجاتند، بقیه اهل نجات نیستند و عبارتند از آن کسی که می‌داند به عدل قضاوت نمی‌کند و قضاوت او ناحق است، یعنی هم می‌داند و هم در عمل قضاوت او ناحق است، این جهنمی است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: دومین دسته آن‌هایی هستند که نمی‌دانند به ناحق قضاوت می‌کنند اما به ناحق قضاوت می کنند، این‌ها هم جهنمی هستند؛ سومین دسته آن کسانی هستند که به حق قضاوت می‌کنند اما نمی‌دانند که به حق قضاوت می کنند، یعنی تیری در تاریکی رها می کنند و شانسی قضاوت می کنند، خداوند می گوید تو که نمی فهمی حق چیست چرا قضاوت می کنی؟ زیرا سرنوشت مردم را نباید به شانس سپرد، بنابراین این فرد نیز جهنمی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: یک دسته از قاضیان اهل نجات هستند، همه ما برای موفقیت این دسته که تعدادشان هم زیاد است دعا می کنیم، آن هایی که هم می دانند و هم به حق قضاوت می کنند، خداوند برکات زندگی این ها را بیفزاید، این ها پناه مردم هستند، این ها همان کسانی هستند که جان خود و استراحت خود را گذاشته اند و زحمت می کشند تا برای رضای خدا حق را به صاحب حق برسانند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مناسبت دیگری که در پیش روست، ارتحال عالم و عارف بزرگ که بسیاری از علمای بزرگ امروز و دیروز ما شاگردان مکتب این شخصیت بزرگوار بوده اند، ایام ارتحال مرحوم میرزا جواد آقای ملکی تبریزی را در پیش داریم، این شخصیت بزرگ آن قدر با ذکر، ارتباط با خدا، تهجد، نماز شب، سیر و سلوک، مراقبت و مواظبت از اعمال و رفتار و گفتار زندگی کرد.

وی افزود: خدای متعال فرمود اگر کسانی در مسیر ما استقامت بورزند به آن‌ها آب گوارا می‌نوشانیم، در روایات آمده منظور از آب گوارا این است که لیاقت این را داشته باشد که فرمایشات امیرالمومنین (ع) را خوب بفهمدو آیات قرآن را خوب درک کند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نیز مختصری شاگرد آیت‌الله تبریزی بوده و چند جلسه در کلاس‌های درس ایشان حاضر بودند، امام(ره) فرمودند ای کاش بیشتر فرصت می‌شد که من از درس و روحیات ایشان بهره مند می‌شدم.

از برگزار کنندگان اجتماع باشکوه "سلام فرمانده در قزوین" قدردانی می‌کنم

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از دست اندرکارانی که اجتماع سرود سلام فرمانده را در استان قزوین برپا کردند قدردانی می‌کنیم این سرود با جمعیت بسیار زیادی در استان اجرا شد، نیروی انتظامی در بحث ترافیک و ساماندهی و نظم این اجتماع بسیار فعال بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: همه بسیجیان استان و مردم بسیاری اعم از پیر و جوان در این اجتماع شرکت کردند، این سرود از مرزهای کشور ما عبور کرد و در کشورهای بسیاری به زبان فارسی و یا به زبان خودشان خوانده شد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ما گاهی می‌گوییم که ایران قیام کرد، امام خمینی (ره) آمد، حال اگر جهان قیام کند که می آید؟ این سرود در حقیقت یک قدم به این سو رفت که ملت‌های دیگر را هم به قیام وا دارد، دیدیم که ملت‌های دیگر هم آماده هستند.

وی در پایان گفت: این سرود خیلی روح ما را لطافت بخشید، کشورهای مختلف آمدند و از این سرود استقبال کردند، چقدر دشمن از این حرکت رنج کشید، چقدر نقشه‌ها و توطئه‌ها آورد که این کار را خراب کند اما مشخص شد که خداوند می‌خواهد دل‌های مومنین را در سراسر عالم به هم بپیوندد.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220692

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.