تاریخ : 09 فروردین 3 13:20
3
در نشست شورای سلامت امنیت غذایی قزوین مطرح شد؛

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با چالش‌های جمعیتی/فرزندآوری و جوانی جمعیت در قزوین نیازمند فرهنگسازی است

  • کد خبر : 220694
  • 28 خرداد 1 13:42
لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با چالش‌های جمعیتی/فرزندآوری و جوانی جمعیت در قزوین نیازمند فرهنگسازی است
دکتر علیرضا مهرعلیان گفت: از مهمترین چالش‌های جمعیتی می‌توان به بحران میزان باروری و تجربه نسل‌ها، کاهش حجم کل جمعیت ملی، بحران کاهش نیروی کار، بحران سالمندی جمعیت اشاره کردکه نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، دکتر علیرضا مهرعلیان، در اولین نشست سال 1401 شورای سلامت امنیت غذایی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کشور معضلات روند افزایش پیری جمعیت، جوانی جمعیت، ناباروری، تک فرزندی و فرزند آوری می‌باشد.

وی افزود: جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی از عوامل مهم و اقتدار و مهمترین ارکان موثر بر توسعه هر کشور است که از اهمیت خاصی برخوردار است که بستر خلاقیت و پویایی در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و اجتماعی را برای آن کشور فراهم می‌نماید.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر با چالش‌های عمده جمعیتی مواجه هستیم که از مهمترین آنان می‌توان به بحران میزان باروری و تجربه نسل‌ها، کاهش حجم کل جمعیت ملی، بحران کاهش نیروی کار، بحران سالمندی جمعیت، افزایش مهاجرت‌های بین المللی و تغییرات مدیریتی و فرهنگی اشاره کرد که همکاری همه جانبه دستگاه‌ها اجرایی را می‌طلبد.

رئیس حوزه بهداشت خاطر نشان کرد: با تلاش بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی، مردم و نظام سلامت وضعیت بیماری کرونا در کشور و شهرستان به خوبی مدیریت شد.

تأکید بر روند افزایش فرهنگ سازی در حیطه کاهش پیری جمعیت

عباس کاظمی، فرماندار شهرستان قزوین نیز ضمن قدردانی از تلاشگران حوزه بهداشت شهرستان قزوین، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مردم که با اقدامات جهادی و گسترده، در کنار اعتماد مردم به سیستم بهداشت و درمان، دستاوردی عظیمی رقم زد که می‌توان به عنوان الگوی موفق معرفی کرد؛ بر روند افزایش فرهنگ سازی در حیطه کاهش پیری جمعیت تأکید کرد.

 کاظمی خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی با  حوزه بهداشت همکاری لازم را داشته باشند و تلاش کنند که مشکلات بهداشت برطرف شود.

وی افزود: باید از مراکز بهداشت حمایت کرد، زیرا با برنامه‌ریزی دقیق و منظمی که توسط کادر سلامت از مراقبت  مادران و نوزادان و در تمام گروه‌های سنی در مراکز بهداشتی وجود دارد، می‌توان استفاده بهینه کرد.

فرماندار شهرستان قزوین اذعان کرد: سلامت، مسئله یک دستگاه و یک سیستم اجرایی نیست، بلکه با برنامه ریزی و مرور وظایف در دستگاه‌های مختلف می توان خدمت رسانی به مردم را افزایش داد و البته باید هر دستگاهی در جایگاه خود تلاش کند.

در پایان این نشست، توسط کارشناس مسؤول واحد بیماری‌های غیرواگیر و واگیر و بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین، گزارشی از بیماری‌های منتقله از آب، غذا، بیماری التور و پیشگیری از غرق شدگی، ارائه شد.

این نشست، روز 24 خرداد 1401 برگزار شد و عباس افلاطونی، معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی فرمانداری، مدیران، مسئولان دستگاه‌ها و ادارات ذیربط شهرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/1003/د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220694

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.