تاریخ : 01 اردیبهشت 3 01:29
3
چرا ورزشکاران باید ویتامین C مصرف کنند؟

چرا ورزشکاران باید ویتامین C مصرف کنند؟

  • کد خبر : 220764
  • 01 تیر 1 15:32
چرا ورزشکاران باید ویتامین C مصرف کنند؟
با توجه به اینکه ویتامین C در بدن ساخته نمی‌شود، مصرف آن برای ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش شاخص،ویتامین Cیک ویتامین ضروری محلول در آب با قدرت آنتی اکسیدانی قوی است که در بدن ساخته نمی‌شود و به طور طبیعی به وفور در میوه و سبزیجات تازه مانند بروکلی، فلفل ها، جوانه گندم، توت فرنگی و کیوی وجود دارد.

ویتامین c به رشد و ترمیم آسیب و تسهیل کلاژن کمک می‌کند و نام‌های دیگر این ویتامین، اسید اسکوربیک، کلسیم اسکوربات و سدیم اسکوربات است.

بر اساس این مطلب که از سوی محبوبه عسکری، متخصص تغذیه ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ما قرار گرفته، آمده است: این ویتامین بسیاری از بخش‌های بدن را تقویت می‌کند که شامل عضلات و رگ‌های خونی است و سرعت بهبود زخم و همچنین غلظت آنتی بادی‌ها را بالا می‌برد و به تقویت عملکرد ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین c به عنوان یک آنتی اکسیدان آسیب به پروتئین را کاهش می‌دهد و ممکن است به افزایش بازیافت بلندمدت و کوتاه مدت در ورزش‌های شدید کمک کند.

مکمل‌های حاوی این ویتامین به عملکرد بدن در زمان کمبود این ویتامین کمک می‌کنند و با این حال در معرض فشار بدنی طولانی مدت بودن که اغلب در برنامه‌های استقامتی دیده می‌شود، می‌تواند به سرعت ذخایر ویتامین C را در ورزشکار تخلیه کند و افزایش دریافت آن به صورت غذا یا مکمل برای جبران کمبود لازم است.

ویتامین C باعث جذب بهتر آهن می‌شود، برای حفاظت از عملکرد ایمنی سودمند است و بعد از فعالیت طولانی مدت شدید، به بازیافت کمک خواهد کرد و در عین حال برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است چرا که این غدد از احساس خستگی ناشی از فعالیت بدنی و استرس در ورزشکاران پیشگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/1100

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220764

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.