تاریخ : 30 فروردین 3 16:11
3
شاخص گزارش می‌دهد؛

راهی به سوی آسمان، کانونی برای رشد تربیتی نوجوانان شهر

  • کد خبر : 220778
  • 02 تیر 1 12:55
راهی به سوی آسمان، کانونی برای رشد تربیتی نوجوانان شهر
حمید خورشیدی یکی از جوانان پای کار است که به عنوان مسئول فرهنگی در مسجد ولایت قزوین بیش از یک دهه با برگزاری طرح "راهی به سوی آسمان" با ایجاد فضایی شاد و پرنشاط به دنبال جذب نوجوانان به فرهنگ اصیل اسلامی و دینی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، در زمانه‌ای که والدین برای حضور فرزندان خود در کلاس‌های متعدد هنری، موسیقی و زبان  از هم سبقت می‌گیرند، برگزاری طرح‌هایی که در راستای نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی در نوجوانان و رشد تربیتی آ‌ن‌ها قدم بر می‌دارد  همچون گوهری است که باید از آن بهره برد، چرا که براساس روایات و احادیث  مقطع نوجوانی و برهه‌ای سرنوشت ساز برای تربیت فرزندان است.

 با توجه به آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که امروزه در کمین فرزندانمان قرار دارند، غفلت از آن‌ها در دوره نوجوانی عواقب و خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت، شاید به همین دلیل باشد که امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: در آموختن معارف دینی به نوجوانان خود عجله و شتاب کنید قبل از اینکه منحرفین آن‌ها را گمراه کنند.

حمید خورشیدی یکی از جوانان پای کار است که به عنوان مسئول فرهنگی در مسجد ولایت قزوین بیش از یک دهه با برگزاری طرح "راهی به سوی آسمان" با ایجاد فضایی شاد و پرنشاط به دنبال جذب نوجوانان به فرهنگ اصیل اسلامی و دینی است.

حمید خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، در خصوص طرح تربیتی راهی به سوی آسمان اظهار کرد: این طرحی مربی محور و مسجد محور برای گروه‌های سنی  اول و دوم متوسطه است که در مسجد ولایت قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: راهی به سوی آسمان طرحی بلند مدت و شش ساله است که ورودی‌ آن از پایه هفتم بوده و تا پایان دوره با این نوجوانان همراهی خواهیم کرد.

خورشیدی با اشاره به اینکه طرح تربیتی راهی به سوی آسمان در چندین دوره به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده است، افزود: در این طرح سعی کرده‌ایم که پاسخگوی نیازهای نوجوانان بوده و خود را با شرایط جامعه و نیازهای آنان به روز کنیم.

مسئول طرح راهی به سوی آسمان عنوان کرد: این طرح تربیتی بر اساس نیاز سنی مخاطبان طراحی و در قالب پنج گروه شامل گروه‌های معرفتی با نزدیک ۶۰۰ جلسه معرفتی طی ۶ سال، گروه اردویی با حدود ۲۰ اردو، برنامه‌های ورزشی و مسابقات تفریحی، برنامه‌های علمی ، خلاقیتی و مهارتی در قالب مسابقات و جشنواره‌ها، برنامه‌های عبادی و معنوی چون هیات و اعتکاف و... است.

وی بیان اینکه این طرح برای نوجوانان پسر طراحی شده افزود: این دوره یازدهمین دوره این طرح است که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در این برنامه تربیتی شرکت کرده‌اند.

خورشیدی اضافه کرد: متقاضیان طرح زیاد هستند و با توجه به محدودیت‌هایی که داریم در اردیبهشت هر سال با برگزاری آزمون و مصاحبه حضوری داوطلبان را انتخاب می‌کنیم که امسال ۱۵۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

مسئول طرح تربیتی راهی تا آسمان هدف طرح تربیتی مسجد ولایت را تربیت نیروی مومن، انقلابی و جهادگر دانست و گفت: طی  یازده دوره برگزاری طرح، شاهد پرورش و تربیت نیروهای شاخص در عرصه فرهنگی، علمی و اجتماعی با منش‌های اخلاقی برتر هستیم.

گفتنی است باتوجه به اهميت بحث تربيت نوجوانان، کانون فرهنگی هنری ولایت از سال ۱۳۹۱ با استعانت از خداوند به اجرای طرح تربیتی راهی به سوی آسمان با هدف تربیت انسان‌های مومن اقدام نموده است.

انتهای پیام/۲۰۰۱

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/220778

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.